۴ نفر
۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۲

با صندوق رأی آشتی کنیم

محمدجواد آرین منش
با صندوق رأی آشتی کنیم

امروز جامعه ما در اثر مدیریتهای ناکارآمد و تحریمهای ظالمانه و عدم تنظیم روابط خارجی مناسب باجامعه جهانی و حتی همسایگان و کشورهای مسلمان با  ابرچالشهای  جدی مواجه است

فقر، فساد، تبعیض، تورم افسارگسیخته، بیکاری و آسیبهای فزاینده اجتماعی از جمله آنهاست. فایق آمدن بر این مشکلات و چالشها نیازمند انسجام و عزم ملی و تجمیع و هم افزایی همه ظرفیتها و نیروهای توانمند در  کشور اعم از سلایق گوناگون و همچنین حاکمیت قانون و برنامه است. 

حضور و مشارکت مردم در عرصه های سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی  و ترجیح مصالح و منافع ملی بر مطالبات فردی و گروهی و سلیقه ای میتواند مسیر حل مشکلات را در  کشور هموار نماید.  مشارکت حداکثری مردم در صحنه انتخابات یکی از مصادیق بارز همبستگی و انسجام ملی است .

انتخاب رئیس جمهوری با آرا بالا علاوه بر آنکه  کشور را در برابر فشارها و تحمیل ها و تهدیدات خارجی مصونیت می بخشد  باعث شکل گیری دولتی خواهد بود که با تکیه بر آرا حداکثری بتواند پاسخگوی مطالبات حداکثری مردم باشد.

بدون تردید دولت شکل گرفته از مشارکت حداقلی نمیتواند پاسخگوی حل مشکلات و ابرچالشهای موجود و مطالبات حداکثری مردم باشد.

لذا آشتی با صندق رای و مشارکت در انتخابات را در هر شرایط باید یکی از مصادیق بارز دموکراسی و مردم‌سالاری برشمرد و اهتمام لازم در این زمینه مبذول داشت.

*فعال سیاسی اصولگرا و نماینده اسبق مجلس

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1521573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
    0 0
    شتر در خو اب بیند پنبه دانه
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
    0 0
    متاسفانه حاکميت چراغ آشتي نشان نداد و در ملت نيز نشانه هاي آشتي فعلاً ديده نمي شود
  • DE ۰۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
    0 0
    « اگر مرم می خواهند مبارزان را درهرجا ، سرخورده کنند و پشتیبانی جهانیان را از دست بدهند ، راهی بهتر از شرکت در انتخابات ندارند » !!!!
  • ناشناس IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
    0 0
    آقای محترم تحریم های ظالمانه حاصل سوءمدیریت خودمان است به اجنبی نسبت ندهید
  • سیدجواد مولی IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
    0 0
    با سلام و سپاس بسیار از تحلیل ارزنده و بسیار مفید جناب آقای آرین منش. قهر مردم‌با انتخابات ناشی از رفتار متکبرانه شورای نگهبان و رد صلاحیت نمایندگان جریانهای مختلف جامعه سیاسی است. نمیشود انتخابات فرمایشی برگزار کرد و انتظار حضور پرشور مردمی را داشت. انشالله با بیانات امروز مقام معظم رهبری و اضافه شدن کاندیداهای دیگر به صف مبارزه شاهد رقابتهای پرشور و با نشاطی در عرصه انتخابات باشیم.