پیشنهادهای جالب مردم برای بهبود مناظره‌های ریاست جمهوری

کاربران خبرآنلاین برای بهبود مناظره های ریاست جمهوری در عرصه های فرهنگی و اجتماعی پیشنهادهای خود را مطرح کردند.

به گزارش خبرآنلاین، پس از انتشار نظرخواهی خبرآنلاین از کاربران درباره بهبود وضعیت مناظره فرهنگی و اجتماعی نامزدهای ریاست جمهوری، برخی از کاربران با اعلام نظر خود تاکید کردند باید وقت بیشتری به پاسخگویی به سوالات مناظره اختصاص یابد.

کاربری در این باره نوشته: درباره هر موضوعی که می‌خواهند نظر بدهند مهم نیست! مهم این است که نظرات یکدیگر را در مورد یک موضوع مشخص که همه آنها روی آن توافق دارند، به چالش بکشند! این موضوع می‌تواند اقتصادی (تورم، ارزش پول ملی، یارانه‌ها، مسکن ...) فرهنگی (سانسور، فیلترینگ، سینما، کتاب و نشر، و ...)، اجتماعی (فقر و بیکاری، کارتن خوابی، فاصله طبقاتی و ....) سیاسی (احزاب، نهادهای اجتماعی، تحریم، انرژی هسته‌ای، روابط خارجی، تنش‌زدایی و . . .) باشد. ضعف اصلی مناظره قبلی این بود که اساسا مناظره نبود! افزون بر اینکه زمان‌بندی اختصاص داده شده به کاندیداها نیز کارامد و مناسب نبود. تمامی کاندیداها باید دست کم ۵ دقیقه در باره یک محور مشخص صحبت کنند و بعد از اتمام این ۵ دقیقه برای هریک، ۱۰ دقیقه نیز به نقد و بررسی نظرات یکدیگر اختصاص پیدا کند!

بخشی از کاربران معتقدند باید نامزدهای پوششی از مناظره ها خداحافظی کنند چون هم وقت رقبای واقعی را تلف می کنند و هم فضای انتخابات بی دلیل شلوغ می شود. کاربری در این باره نوشته: یک نفر برنامه خود را در موضوع مورد نظر اعلام کند (البته اگر کسی برنامه ای دارد) و بقیه فرصت سوال و نقد کردن برنامه را داشته باشند. اینطوری مشخص می شود که آیا کسی با برنامه آمده است یا نه؟ ضمنا پوششی بودن و نبودن هم مشخص تر می شود.

یکی از کاربران درباره بهبود وضعیت مناظره ها پیشنهاد داده: ممنوعیت توهین و افترا به یکدیگر. مثل کاری که ترامپ می‌کرد. و دوم اینکه جناح بازی را تمام کنند ما که می‌دانیم اینها دو قطب نیستند و یکی هستند. بگذارید مردم با هیجانات کاذب دو قطبی شده رای ندهند و جوهر برنامه های هریک را بسنجند.

کاربر دیگری پیشنهاد داده: باید ابتدا فرصت داده شود هرکس پنج دقیقه آزاد صحبت کند بعد سوال بپرسند، در پایان هم فرصت جمع بندی داده شود.

یکی از کاربران معتقد است باید نظرات نامزدها خیلی بی پرده مشخص شود و در پرده پیچاندن نظرات فایده ای ندارد. او نوشته: هر هفت کاندیدای محترم رسما اعلام کنند که حد و مرز ازادی اجتماعی و فرهنگی و سیاسی مردم را چقدر میدانند؟ چقدر به آزادی جریان اطلاع رسانی در فضای رسانه ای اعتقاد دارند؟ و برای آن چه کرده اند؟

کاربر دیگری تاکید کرده: به نظر من در هر قسمت یک سوال مشترک از همه پرسیده شود و نیاز به این همه قرعه کشی وگوی نباشد و همه کاندیدها ان سوال را نقد وبررسی کنند.

کاربری هم توصیه کرده: نامزدها راجع به برجام و تحریم ها هواپیمای مسافربری قاچاق منابع تامین بودجه کسری بودجه فرهنگ عمومی و درس و دانشگاه و شغل و ...نقاط قوت خودشون ضعف حریفان...آینده ایران روابط با مردم منطقه و جهان واکسن کرونا ... حرف بزنند.

۴۷۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1523628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =