مرعشی: وقتی دولت و شورای نگهبان در دو جناح باشند، امکان تقلب پایین است /حوادث سال ۸۸ درس هایی به نظام جمهوری اسلامی داد

سخنگوی حزب کارگزاران گفت:حوادث ۸۸ تلخی های زیادی داشت ولی درس هایی به جمهوری اسلامی داد که مراقبت در انتخابات از آن جمله است.

حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران در کلاب هاوس خبرگزاری خبرآنلاین درباره تقلب در انتخابات گفت:در بحث شمارش آراء در مقاطعی که دولت و شورای نگهبان در دو جناح هستند امکان تقلب فوق العاده پایین است.

وی گفت: زمانی خطر تقلب تشدید می شود که شورای نگهبان و دولت یکی باشد مانند ۸۸ که در برخی شهر ایران تا ۱۳۰ درصد رای دادند.  این بخاطر هماهنگی کامل شورای نگهبان و دولت بود.

وی با بیان اینکه الان دولت آقای روحانی با شورای نگهبان هماهنگ نیست، گفت:  بعد از حوادث ۸۸، نظام جمهوری اسلامی درباره شمارش آرا حساسیت لازم را پیدا کرده است.

مرعشی گفت: در سال ۹۲ آقای روحانی ۵۰.۵ رای آورد و آرا شمرده شد. حوادث ۸۸ تلخی های زیادی داشت ولی درس هایی به جمهوری اسلامی داد که مراقبت در انتخابات از آن جمله است.

سخنگوی حزب کارگزاران گفت: درباره تقویت تکنوکرات ها هم باید گفت با توجه به فشارهایی که مردم دارند و عقب ماندگی ایران از کشورهای همسایه همه متفق هستند برای دوره ای باید توسعه اقتصادی را اولویت دهیم و این اولویت باعث می شود طبقه متوسط که پشتوانه اصلی حرکتهای سیاسی است باید تقویت شود.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1525006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =