۵۰۰ نفر کار نظارت بررعایت پروتکل های بهداشتی انتخابات چهارمحال وبختیاری را انجام می دهند

ایرنا نوشت : معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به در پیش بودن انتخابات ۱۴۰۰ گفت: ۵۰۰ بازرس بهداشتی نظارت بر رعایت و اجرای پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی در انتخابات ۲۸ خردادماه امسال را برعهده دارند.

سید راشد جزایری  در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این تعداد بازرس بهداشتی برای نظارت جدی بر فرآیند رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در شعبه‌های اخذ رای استان در روز انتخابات ساماندهی شده‌اند.
وی افزود: مسئولیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی در ستادهای نامزدهای ریاست جمهوری بر عهده مسوول ستاد و در ستادهای تبلیغاتی شوراهای اسلامی بر عهده شخص نامزد انتخاباتی و نظارت بر آن با دانشگاه علوم‌پزشکی است.
جزایری تصریح کرد: اسامی مبتلایان قرنطینه‌ای به ویروس کرونا از ۱۴ تا ۲۷ خردادماه جاری در اختیار فرمانداران قرار می‌گیرد تا قبل از ورود به شعبه‌های اخذ رای از طریق سامانه ماسک ارزیابی و در صورت مثبت بودن تست آن‌ها، از ورودشان به شعبه جلوگیری می‌شود.
وی یادآور شد: در هر کدام از شهرستان‌های ۱۰ گانه چهارمحال و بختیاری یک شعبه سیار اخذ رای مخصوص مبتلایان به ویروس کرونا پیش‌بینی شده تا این افراد از حقوق اجتماعی خود در انتخابات ۱۴۰۰ محروم نشوند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: فرآیند انجام تست کرونا از عوامل اجرایی انتخابات ۲۸ خردادماه جاری در استان و خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات آغاز شده است.
وی گفت: به‌همین منظور ۱۷ هزار و ۵۰۰ تست رپید در نظر گرفته و به تمامی شهرستان‌های استان ارسال شده است تا با معرفی فرمانداران انجام و بیماریابی شود.
جزایری تاکید کرد: در این برنامه علاوه بر هدایت مبتلایان به ویروس کرونا به شعبه‌های در نظر گرفته اخذ رای برای این بیماران، به مردم برای شرکت در انتخابات ۱۴۰۰ بدون هیچ‌گونه نگرانی اطمینان داده می‌شود.
جزایری اولویت نخست استقرار شعب اخذ رای را در فضاهای باز دانست و افزود: در صورت ممکن نبودن این مهم، شعبه‌های اخذ رای باید با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی، در فضای بسته و با دقت کافی مستقر شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی استان تصریح کرد: با همکاری بین وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و فناوری ارتباطات و اطلاعات یک سامانه شعبه‌یاب طراحی شده که افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای می‌توانند با استفاده از این سامانه به شعبه‌های اخذ رای با تراکم پائین مراجعه کنند.
وی یادآور شد: ۱۳۰ پایگاه واکسیناسیون از چهارشنبه فرآیند تزریق واکسن به عوامل اجرایی انتخابات ۱۴۰۰ در چهارمحال و بختیاری را انجام می‌دهند.
جزایری اظهار داشت: هشت هزار و ۸۸۴ دوز واکسن کرونا برای عوامل اجرایی انتخابات ۲۸ خردادماه جاری در چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی شده است.
وی گفت: استفاده از اثر انگشت در فرایند برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ ممنوع است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: با توجه به مشاهده ویروس کرونای هندی و آفریقای جنوبی در خوزستان، باید حساسیت‌ها در استان افزایش یابد.
جعفر مردانی تاکید کرد: افزایش تورهای گردشگری در چهارمحال و بختیاری به‌خصوص در شهرستان‌های سامان، اردل، کیار و لردگان، احتمال شیوع موج پنجم ویروس کرونا در استان وجود دارد و به‌همین منظور پلیس راه و نیروی انتظامی از ورود گردشگران به استان جلوگیری کنند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز گفت: روزانه به‌طور میانگین ۱۰۰ مورد بازرسی از اصناف و بازار استان انجام می‌شود.
سجاد رستمی تصریح کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون سه هزار و ۵۰۰ بازرسی از اصناف و بازار استان انجام شده که یک‌هزار و ۷۵۰ مورد مختص شهرستان شهرکرد بوده است و در این مدت ۱۸۰ بازرسی از کارخانه‌های استان انجام شد که ۱۰۰ مورد آن مربوط به شهرستان شهرکرد است.
وی تاکید کرد: به‌دنبال این تعداد بازرسی افزون‌بر ۲۰۰ پرونده تشکیل و ۸۰ مغازه به‌علت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و بی‌توجهی به تذکرات بازرسان پلمب شد.
رستمی اظهار داشت: هم‌اکنون با توجه به مشکلات کشتار و توزیع مرغ و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی با کمبود خودرو و نیروی انسانی برای انجام بازرسی‌ها مواجه هستیم.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در دوران شیوع ویروس کرونا و در زمان اعمال محدودیت‌های کرونایی، ۹۹ درصد گردشگران ورودی به این استان غیرمجاز هستند.
مهرداد جوادی تصریح کرد: هم‌اکنون ورود تورهای گردشگری به استان ممنوع است و پلیس راه باید از ورود آن‌ها به استان جلوگیری کند.
وی افزود: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بر نحوه فعالیت تاسیسات گردشگری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در این مکان‌ها نظارت جدی دارد و با متخلفان احتمالی در این حوزه برخورد می‌کند.
معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: دفترچه ۱۸ دستگاه اتوبوس به‌علت انتقال تور گردشگری به استان ضبط و به کمیسیون راهداری تحویل داده شد.
سرهنگ سیروس میرزایی تصریح کرد: از ۲۲ تا ۲۴ خردادماه جاری ۹۳۲ دستگاه خودرو در ساعت‌های منع تردد شبانه و ۱۴۱ خودرو در مبادی ورودی و خروجی استان اعمال قانون و جریمه شد.
گفتنی است ، از ابتدای شیوع کرونا تا ۲۲ خردادماه جاری ۱۳۲ هزار و ۵۱۳ مورد مراجعه مشکوک به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری وجود داشته که از این تعداد ۴۶ هزار و ۵۲۷ نفر مثبت بوده‌اند.
بر اساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سه شهرستان کوهرنگ، خانمیرزا و بن در وضعیت زرد (خطر متوسط) و سایر شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی (خطر زیاد) شیوع کرونا قرار دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1525781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =