سردار احمدرضا رادان گفت: قانون به پلیس اجازه می‌دهد برای جمع آوری ماهواره ورود به منازل هم داشته باشد اما فعلا تنها به مکان‌هایی که دیش ماهواره نمایان است ورود داریم.

به گفته جانشین فرمانده نیروی انتظامی پلیس برای ورود به مشاعات مجوز قانونی گرفته است و ورود نیروهای پلیس به پشت‌بام‌ها و مراکزی که تجهیزات دریافت ماهواره به صورت آشکار در آنها وجود دارد با اخذ مجوز قضایی و توأم با اخلاق صورت می‌گیرد.

رادان در حاشیه همایش «پلیس ملی زن و مواد مخدر» گفت: اولویت پلیس جمع‌آوری دیش‌های آشکار است و پس از آن سایر دیش‌ها را جمع‌آوری خواهد کرد و فکر می‌کنم مردم نیز اجرای قانون را از پلیس می‌خواهند و پلیس نیز هیچ تردیدی در اجرای قانون نخواهد داشت.

به گفته رادان جمع‌آوری تجهیزات ماهواره مربوط به منطقه خاصی نیست، او همچنین در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا ماموران پلیس می‌توانند در صورت نبودن صاحب‌خانه وارد پشت‌بام یا غیره برای جمع‌آوری این تجهیزات شوند، گفت: پلیس برای ورود به مشاعات هم مجوز قانونی گرفته است و ورود نیروهای پلیس به پشت‌بام‌ها و مراکزی که تجهیزات دریافت ماهواره به صورت آشکار در آنها وجود دارد با اخذ مجوز قضایی و توأم با اخلاق صورت می‌گیرد.

برخورد با رمالان خانگی

رمالی که این روزها داغ شده است، از جمله سوالات خبرنگاران از جانشین فرمانده نیروی انتظامی بود. رادان دراین باره گفت: برخورد با فالگیرها، رمال‌ها و موضوعاتی از این قبیل به صورت جدی در دستور کار پلیس آگاهی و پلیس امنیت قرار دارد که خوشبختانه در این رابطه باندهای بزرگی متلاشی شده است. یکی از ماموریت‌های پلیس برخورد با افرادی است که اقدام به رمالی، فالگیری و غیره می‌کنند و این موضوع پیگیری می‌شود البته یکسری گروه‌ها در این ‌رابطه شناسایی و دستگیر شدند و گروه‌های دیگر که به عنوان گروه‌های خانگی محسوب می‌شوند، شناسایی شده و در آینده بسیار نزدیک دستگیر خواهند شد.

رادان در هشداری به شهروندان گفت: اینگونه افراد که در قالب فالگیر، پیشگو و غیره افراد را تسخیر می‌کنند در واقع شیادانی هستند که هیچ‌گونه دانسته‌ علمی را در چنته ندارند و اقدام به فریب دادن افراد عادی و حتی صلاحیت‌دار می‌کنند.

سرریز داشته باشیم، با بدپوششی برخورد می کنیم

رادان همچنین درباره برخود با بدحجابی هم گفت: طرح زمانی تشدید می‌شود که سرریز‌هایی را در بعضی از نقاط کشور شاهد باشیم و طبیعتا اقدامات پلیس هم با توجه به وضعیت جامعه صورت می‌گیرد که در این رابطه احساس مردم و مسئولان آن است که یک مقدار سرریز در حوزه امنیت اخلاقی داشته‌ایم و گشت‌های پلیس آماده‌باش هستند و با مقوله بدپوششی و بدحجابی برخورد خواهند کرد.

کلانتری زنان، فعلا منتفی شد

جانشین فرمانده نیروی انتظامی درباره راه‌اندازی کلانتری زن هم گفت: وجود یک کلانتری که بخواهد امور مربوط به زنان را در پایتخت انجام دهد هیچ چیزی را به دنبال نمی‌آورد چون موضوع جغرافیا و جابه‌جایی نفرات بسیار سخت و دشوار خواهد بود در نتیجه راه‌اندازی یک پلیس و کلانتری زن از اولویت‌های ما نیست اما در تمام کلانتری‌های تهران و برخی کلانتری‌های کلانشهرها از نیروهای زن استفاده می‌شود. البته یکی از مطالبات به حق مردم در نیروی انتظامی وجود نیروی زن در ماموریت‌های اخیر بوده است که با حضور پلیس زن ماموریت‌های مختلف از جمله موضوعات خدماتی، امنیتی، مراقبتی، مقابله، پیشگیری و غیره انجام شد.

4747

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 152599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
    0 0
    مشاعات هم براي مردمه و پولشو دادند و تقسيم شده بين چند نفر مثل كولر كه در پشت بام براي اعضاي ساختمانه
  • بدون نام IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
    0 0
    اماده باش!!!براي جنگه مگه؟براي جوانان ؟كگسي اختياره زندگي خصوصيه خودش رو نداره؟
  • بدون نام IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
    0 0
    زمانی مردم بخاطر داشتن ویدوئو شلاق خوردن اما الان ؟!
  • بدون نام IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
    0 0
    خب به ياري خدا آخرين مشکل کشور هم در حال حل شدنه!!!
  • بيسواد IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
    0 0
    چرا براي برخورد با مواد فروشان كه در هر محله اي معروفند و مشتريهاشون در ملا عام قمواد مصرف ميكنند يا دزدان زورگير كه تو روز روشن باچاقو حمله ميكنند پليس نيرو به اندازه كافي نداره و لي براي جمع آوري ماهواره و بدحجاب ها با كمبود نيرو نيست!آقاي رادان معضل اعتياد و نبود امنيت بيشتر حس ميشه تا بقيه!
  • بدون نام IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
    0 0
    سردار ما ملت حزب الله منتظریم که با اخلاق پسندیده زیردستان شما با بدحجابان ریشه بدحجابی بطور اصولی ریشه کن شود. دیگه واقعا با بلوز و شلوار در خیابانها ظاهر می شوند.
  • بدون نام IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
    0 0
    آسیاب به نوبت
  • بدون نام IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
    0 0
    از كي تا حالا ماموران پليس محرم زن و بچه مردمن شدند كه جلوشونو بگيريند؟
  • بدون نام IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
    0 0
    یعنی ما اجازه چهار دیواره خانه خودمان را هم نداریم. واقعا اگر مردم میخواهند دیشهای ماهواره جمع شود چرا اینهمه دیش روی پشت بامهاست ؟؟؟
  • سامان IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
    0 0
    به نظر من یا باید از اول نمی گذاشتند که ماهواره اینجور بین مردم طرفدار داشته باشه یا باید اینقدر برنامه های صداو سیما جذاب باشه که مردم اصلا سمت ماهواره نروند. به امید ظهور
  • سیدمحمدرضا IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
    0 0
    من با جمع آوری موافقم اما باید مردم توجیه شوند که این کار چه مزایایی دارد و ترک آن چه معایبی دارد.راجع به اخبار هم اصول و مبانی خود را مطرح کنید.
  • بدون نام IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
    0 0
    ظاهرا هيچ تمايل و برنامه اي براي حفظ امنيت و برخورد با كيف قاپ ها و ماشين دزد ها و مسافر لخت كن ها ندارند
  • بدون نام IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
    0 0
    سلام محله ما اصلا آنتن تلویزیون خوب نمیگیره استفاده از ماهواره استانی چی که نه اشکال شرعی داره نه عرفی مشکل ما از ماهواره نیست از تفکرات غلط هست از نبود فرهنگ و ایجاد زود فرهنگی یا علی
  • بدون نام IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
    0 0
    باپربارکردن برنامه رسانه ملی ونشان دادن فیلم های تاریخی پرمحتوا خودبخود استفاده از ماهواره کمتر می شود
  • بدون نام IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
    0 0
    حتما بعد یه مدت مثل موتورهایی که میگیرن میبرن پارکینگ زیر قیمت میفروشن
  • جعفر IR ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۳
    0 0
    موافقم با بدحجابها بايد برخورد قاطع صورت بگيرد.
  • بدون نام IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
    0 0
    اگه تا حالا جدی با بی حجابها برخورد میکردن اینجور نمی شد.امروز میگیرن فردا ولشون می کنن. باید چند تاشون رو در ملا عام حد زد تا حساب کار دست بقیه بیاد.