هشدار؛ با شگرد سارقان خانه‌های تهران آشنا شوید

ایلنا نوشت: پلیس تهران بزرگ با ذکر شیوه و شگرد سارقان در شرایط مختلف به شهروندان هشدار داد تا ایمنی لازم برای منازل خود را تامین کنند.

با توجه به ورود بسیاری از سارقان از بالکن طبقات اول به منازل شهروندان، توصیه می‌شود حتماً برای بالکن طبقات اول و پنجره‌ها حفاظ مناسب نصب کنند.

به تازگی به منظور زیبایی نمای ساختمان اقدام به تهیه سردرهایی می‌شود که به سارقان کمک می‌کند تا به راحتی ابتدا بر روی علمک گاز و سپس این سردرها پاگذاشته و با یاری خود صاحب‌خانه برای سرقت منزل وارد عمل شوند.

حتماً موقع ترک خانه یکی از همسایگان را در جریان قرار دهید تا نسبت به سرو صداهای احتمالی و رفت و آمدها به منزل شما حساسیت ایجاد شود.

در صورت نصب دوربین مدار بسته از دوربین‌های باکیفیت استفاده شده و حتما یکی از دوربین‌ها به منظور ثبت اطلاعات خودرویی که با آن اموال سرقتی جابجا شده در محل مناسبی در کوچه نصب شود.

استفاده از دوربین‌های مداربسته با امکان انتقال آنلاین داده. ها به گوشی همراه شما این شرایط را فراهم می‌آورد که از هر نقطه‌ای در داخل یا خارج کشور به صورت آنلاین وضعیت منزل خود را تحت نظر و بررسی داشته باشید و در صورت مشاهده سارقان سریعاً مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهید.

با توجه به اینکه در بسیاری از پرونده‌های سرقت منزل مشاهده شده که یکی از سارقان با استفاده از بی‌توجهی مالکان از درب پارکینگ ورود کرده و سپس در زمان مناسب درب منزل را برای سایر سارقان باز می‌کند لذا توصیه می‌شود موقع خروج از پارکینگ بلافاصله محل را ترک نکنید و از بسته شدن درب پارکینگ اطمینان حاصل کنید.

منزل شما محل سکونت شماست نه گاو صندوق اشیا گران قیمت، لذا توصیه می‌شود از نگهداری اموال با ارزش ریالی بالا در منزل خودداری کرده و از صندوق امانات استفاده کنید.

در صورت نگهداری اموال گران‌قیمت و وجه نقد در منزل به هیچ عنوان حتی در حضور نزدیک‌ترین اقوام و آشنایان نیز در این خصوص صحبت نکنید.

با توجه به اینکه سارقان برای سرقت اشیا قیمتی مستقیماً به اتاق خواب مراجعه می‌کنند برای نگهداری اموال با ارزش خود در منزل جاساز داشته باشید و از قرار دادن آن‌ها در اتاق خواب یا رهاسازی طلاجات در معرض دید خودداری کنید.

در استخدام سرایدار و نظافتچی، پرستار کودک و سالمند دقت کرده و از شرکت‌های معتبر استفاده کنید.

بعد از سکونت در منزل جدید یا مفقود شدن کلید بلافاصله قفل‌ها را عوض کنید.

در مکان‌های عمومی، مهمانی‌ها، تاکسی و اتوبوس و آرایشگاه یا محل کار در خصوص داشته‌ها و نداشته‌های خود حفاظت گفتار داشته باشید.

بدون احراز هویت در را بر روی افرادی که خود را مامور ارگان‌های مختلف معرفی می‌کنند، باز نکنید.

در ساختمان‌های شمالی از حفاظ مناسب استفاده کرده و حتی المقدور وسط حفاظ‌ها هم جوش داده شود تا امکان رد شدن از بین آن‌ها وجود نداشته باشد.

دقت کنید درب‌های جک‌دار ساختمان حتماً دارای شب بند باشند زیرا در غیر این صورت به راحتی با یک فشار باز می‌شوند.

برای درب ورودی منازل از قفل‌های دکمه‌ای استفاده شود.

برخلاف تصور شهروندان درب‌های ضدسرقت از ناحیه توپی بسیار آسیب پذیرند و نیاز است تا چارچوب این درها تقویت شوند.

در اطراف قفل درب‌های ورودی از مشبک و توری استفاده نکنید.

وقتی در یک ساختمان تنها یک واحد دارای درب آکاردئونی باشد دقیقا توجه سارقان به آن واحد جلب می‌شود. درب‌های آکاردئونی زمانی مفید هستند که بالای لولاها جوش داده شود، قفل آویز در دسترس نباشد و جا برای دیلم انداختن نباشد و از فنر و تسمه قوی برای اینگونه درب‌ها استفاده شود.

در هنگام خروج از منزل از قفل بودن در مطمئن شوید چون قفل بودن مانع از باز کردن درب منازل به شیوه استفاده از کارت می‌شود.

در صورتی که دائما در سفر هستید می توانید در منزل خود سیستم تایمر برق نصب کنید تا در زمان‌های مشخص اقدام به روشن و خاموش کردن لامپ‌ها و تلویزیون خانه کند.

در زمان خروج از منزل چند جفت کفش را رو به خانه و به صورت نامرتب قرار دهید تا سارقان را در مورد حضور در منزل دچار اشتباه کنید.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1527981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اشنا IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    108 6
    خب حالا دزد رو هم گرفتیم از این ور ما می گیریم و از ان ور شما ۳ ساعت به دلیل نبود شاهد و عدله و ضمنا صاحب خانه نیز بدلیل ضرب و شت بازداشت می شود
    • ناشناس IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      1 0
      راست میگه
    • احسان IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      2 0
      دقیقا درسا میفرمایید وقتی سازمان حامی دزد باشه همه اینا بی فایده بنده گوشیم سرقت‌ شده دقیقا درب پمپ بنزین ۴ باره که میرم کلانتری یبار نیومدن دوربین رو یازیابی کنن
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    92 8
    الان شما که این هشدارهارو به ما میدین دزد هاهم اینارو میخونند وآگاهی پیدا میکنند پس مشکل همچنان باقیست فقط همه باید هوشیار باشیم ودقتمون رو بالا ببریم.
  • میثم IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    30 8
    ممنون از پلیس محترم بابت آموزش ما هستیم که در قدم اول سارقان را ناکام میگذاریم در عین حال، آموزش صحیح مستلزم وقت گذاشتن و ساختن کلیپ، فیلم و... و اطلاع رسانی از رسانه ها میباشد. با تشکر از خبر آنلاین و اطلاع رسانی و آگاه سازی خوب و به موقع
  • ریحانه IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    28 8
    عالیه
  • نوری IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    1 0
    بجای اینهمه توضیح بهتر نیست چند تا سارق که سرقت را بصورت حرفه انجام میدهند وچندین بار سابقه دارن اعدام کنید تا درس عبرتی برای دیگران باشند یا فقط اعدام مختص معترض به وضعیت جامعه است
  • ناشناس IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    1 0
    مطلب مهمی بود تشکر میکنیم ولی آقایون و خانمهای دزد نظرات دیگری دارند و میگویند ما شرکای مهمی داریم و پشتشون گرمه
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    1 0
    میشه درموردنقش نیروی انتظامی درموردامنیت هم توضیحاتی بفرمایید
  • Aref IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    2 0
    بخدا یه واحد پنجاه متری دارم انقدر حفاظ واسه در و پنجره اش زدم و دوربین برا پارکینگ گذاشتم و قفل و... اندازه زندان آلکاترا تدابیر امنیتی ریختم، بازم پمپم رو بردن، کار همسایه جفتیم بود...خخخ ملت گشنه و نامرد شدن خونه خارجیارو نگاه میکنی انگار تو بهشتند و همه جا باز و چمن و...
  • فریبا IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    2 0
    سلام در مورد سرقت از منازل شما می فرمائید فیلم با کیفیت باشه ولی ما بخاطر سرقت ضبط ماشین پراید از پارکینگ منزل فیلم خوبی برای شناسایی از مغازه بغل دستی را به کلانتری محل نشان دادیم ولی با ما هیچ همکاری نکردند پس لطفاً تظاهر به انجام کار و فعالیت نکنید ممنون
  • ناشناس IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    2 0
    همه این شگرد ها را دزد ها بلد هستند دو روز پیش من در بالکن ایستاده بودم دزد از درب حیاط امده بالا با سر وصدای من فرار کرد نصفه شب ...امنیت در جامعه خیای مهم است روز روشن انباری خالی می کنند خدا کند همسایه دزد ومعتاد نداشته باشی
  • ..... IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    2 0
    مملکت بی صاحابه دیگ همین میشه
  • مجید IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    2 0
    یه کلمه میفرمودید امنیت بی امنیت.
  • IR ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    2 0
    والا ما تو خونه نشسته بودیم ۷ نفر مسلح ریختن تو و ما رو همچین بقچه پیچ کردن و همه چیز رو برداشتن و رفتن حتی ماشین رو هم بردن چون سوییچ رو جا کفشی بود البته دزد ها رو گرفتن ولی اموال ما بر نگشته و هنوز در گیر دادگاه هستیم
  • شعبان RU ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    قوه قضائیه بخواهد میشود نخواهد با حداقل جمعیت هم نمیشود .
  • رضا IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    1 0
    اخی.طفلیا سوژه،داستان،خبر و...ندارن اومدن یه چیزی نوشتن.مورد اخری در مورد کفش خو خود کفشارو میبرن
  • مهرداد IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    3 0
    خونه ما رو همین دو هفته پیش دزد زد قشنگ از همین بالکنم اومده بود خود مامورای آگاهی گفتن پی گیرش نباش به جایی نمیرسی...خیلی قشنگ بهمون روحیه دادن
  • CA ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    2 0
    خسسسسسسته نباشید تا شمارو داریم دزد همراه ماست
  • دانایی رمز امنیت IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    1 0
    قفل ضد دیلم روی درب نصب کنید و حفاظ ضد دیلم هم مقابل بالکن و پنجره ها که نه تنها ورود سارقین را وقتی منزل نیستید غیر ممکن کنید بلکه از شر سارقین خشن وقتی استراحت میکنید، تلویزیون میبینید یا حتی حمام هستید هم در امان بمانید
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 0
    دمت گرم فقط درمورد درب ضد سرقت خوب بود بقیه همه این هشدارهارو حفظن