آیا داروهای لاغری اینستاگرامی در کاهش وزن موثرند؟

میزان نوشت: یک متحصص تغذیه به بیان توضیحاتی در خصوص قرص‌های لاغری پرداخت.

فرزاد شیدفر در خصوص تاثیر داروی لاغری بر کاهش وزن گفت: قرص‌های لاغری طیف وسیعی از قرص‌ها را شامل می‌شوند که هر کدام از آن‌ها عملکرد خاص خود را دارند و نکته بسیار مهم در خصوص آن‌ها، این است که تایید شده باشند.

وی ضمن اشاره به اینکه برخی از این قرص‌ها از لحاظ علمی تایید شده اند که البته تعدادشان بسیار اندک است، ادامه داد: تعداد زیادی از قرص‌های لاغری از لحاظ علمی تایید نشده اند و می‌توانند عوارض جانبی نظیر مشکلات قلبی و متابولیک را به وجود آورند.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه برای لاغری به طور معمول استفاده از قرص‌های کاهنده وزن توصیه نمی‌شود و بهتر است افراد برای کار از رژیم‌های غذایی متعادل و ایده‌آل استفاده کنند، افزود: با طراحی یک رژیم غذایی مناسب و علمی قطعا کاهش وزن مورد نظر صورت می‌گیرد و نیازی به استفاده از قرص‌های کاهنده وزن نیست.

وی با اشاره به اینکه در شرایط بسیار خاص می‌توان برای کاهش وزن از قرص‌های کاهنده وزن تایید شده استفاده کرد که البته نیاز به مشورت با کارشناسان تغذیه، پزشک و تیم درمانی دارد، متذکر شد: ممکن است ما برای کاهش وزن از مداخلات درمانی دیگری از لحاظ علمی نیز استفاده کنیم که همه این موارد با توجه به وضعیت بیمار و مذاکره با تیم درمان انجام می‌شود.

این پزشک متخصص اظهار کرد: همیشه بهترین رویکرد برای کاهش وزن بهره‌گیری از رژیم‌های غذایی علمی و مناسب است که باید توسط کارشناسان تغذیه و پزشکان تجویز شود چرا که این اقدام بدون هیچ عوارضی و به صورت ایده‌آل وزن بیمار را کاهش می‌دهند و خطرات ابتلا به بیماری‌های مختلف را کم می‌کند.

۲۳۵۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1528138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =