من محیط بانم با عزمی راسخ برای حفظ امانت آینده ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری در سالروز ولادت امام رضا و روز ملی محیط بان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر حفاظت محیط زیست این روز را به عاشقان طبیعت محیط‌بانان فداکارو خانواده آنها تبریک گفت.

به گزارش خبرآنلاین از چهارمحال و بختیاری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ضمن تبریک این روز به همه محیط‌بانان بی ادعای ایران ابراز خرسندی نمود که امروز بخشی از مطالبات بر حق و قانونی آنان نظیر افزایش ۵۰ درصدی دریافتی و قانون شدن بیمه محیط بانان و سایر قوانین حمایتی محقق شده، اما تلاش‌ها برای رسیدن به وضعیت ایده آل ادامه دارد.

وی در ادامه گوشه‌ای از اقدامات و تلاش‌های خستگی ناپذیر مجموعه حفاظت محیط زیست استان در حوزه مدیریت مناطق را تشریح کرد.

شهرام احمدی ارتقای سطح مناطق تحت مدیریت از ۹ و ۷ صدم به ۱۱ و ۸ دهم درصد مساحت استان را گامی مهم برای نزدیک شدن به شاخص های جهانی حفاظت از محیط زیست برشمرد و اظهار داشت: سطح این مناطق در سال ۱۳۹۲ بالغ بر ۱۵۰۰۸۶ هکتار بود و هم اکنون به ۲۰۲۳۵۸ هکتار رسیده است. وی افزود: دو منطقه شکار ممنوع خدا آفرین و تالاب گندمان به ترتیب در سال های ۹۲ و ۹۹ و پناهگاه حیات وحش شیرستان در سال ۱۳۹۶ به مناطق تحت مدیریت استان اضافه شدند. 

احمدی بازنگری و تدقیق مرز مناطق حفاظت شده را گام موثری برای کاهش تعارضات زیست محیطی برخواند و آن را نتیجه چند سال کار کارشناسی بخش‌های تخصصی اداره کل و سازمان حفاظت محیط‌زیست و تعامل با دستگاه های مرتبط عنوان‌کرد. 

وی با اشاره به مشکلات و محدودیت های فراوان ناشی از خشکسالی، تحریم، تغییر اقلیم و … گفت: به ثمر نشستن اقدامات مختلف برای احیای تالاب گندمان که از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۸ با اعتباری بالغ بر ۱۳۲۰۰ میلیون ریال صورت پذیرفت، باعث شد تا استان چهارمحال و بختیاری در بخش مطالعاتی، مدیریتی و محیط بانی جایزه ملی قهرمان تالابها را کسب کند. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در ادامه بیان‌کرد: از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۸ با اعتباری بالغ بر ۱۴۳۰۰ میلیون ریال ۸ باب ساختمان پاسگاه محیط‌بانی احداث و به بهره‌برداری رسیده است. وی افزود: مرکز تحقیقات زیست محیطی شهرستان لردگان از سال ۱۳۹۳ آغاز و در سال ۱۳۹۷، با اعتباری برابر با  ۵۳۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید. 

تصویب برنامه جامع مدیریت زیست بومی تالاب‌های چغاخور و گندمان به ترتیب در سال های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۹ با اعتبار هزینه شده ای به مبلغ ۴۰۰۰ میلیون ریال از جمله اقدامات دیگری بود که این مقام مسئول برشمرد. 

گفتنی است ، روز ولادت حضرت ثامن الحجج، امام علی بن موسی الرضا (ع) به عنوان "روز محیط بان" از سوی سازمان حفاظت محیط زیست کشور نام‌گذاری شده است و تلاش بر آن است که در آینده نزدیک شعار ۸۰ میلیون ایرانی ۸۰ میلیون محیط‌بان برای توسعه پایدار ایران محقق شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1528348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =