روایت ابولحسن مختاباد از موضع‌گیری پرویز مشکاتیان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۴

ابوالحسن مختاباد، می‌گوید در انتخابات ریاست‌جمهوری ۸۴، از آقای مشکاتیان، یادداشتی برانگیزاننده گرفتم، ولی همان زمان، درک برخی از بزرگان موسیقی درباره انتخابات خیلی عجیب بود و می‌گفتند شما نمی‌دانید هاشمی کیست که به او رای می‌دهید؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کلاب هاوس خبرآنلاین، شامگاه یکشنبه ۶ تیر، با طرح این پرسش که «چرا سلبریتی‌ها با سیاست قهر کردند؟»، میزبان چهره‌‍‌های رسانه‌ای، فرهنگی و هنری بود.

سیدابولحسن مختاباد، منتقد هنری و فعال رسانه‌ای، درباره تاثیرگذاری سلبریتی‌ها بر رویکرد انتخاباتی جامعه گفت: «من با اهالی هنر در انتخابات مختلف درگیر بودم و هیچ ارزیابی از تاثیر این‌ها روی میزان اقبال مردم نداشتم، خیلی هم جست‌وجو کردم ولی چیزی از این موضوع ندیدم.»

او با اشاره به سخنان سیدعبدالجواد موسوی در این نشست، ادامه داد: «من با نشست و برخاست با اهالی موسیقی، این نکته آقای موسوی را بیشتر حس کردم، چرا که درک این افراد از سیاست واقع‌بینانه نیست. استاد لطفی می‌گفت که اهالی موسیقی چون زیاد ساز می‌زنند، خیلی حوصله خواندن ندارند. شاید کسانی که شعر می‌خوانند درک بهتری از فضای سیاسی داشته باشند، این موضوع را بعد از انقلاب به خوبی دیدیم.»

این کارشناس موسیقی افزود: «در کلیت ماجرا، هنرمندان سوار بر موج می‌شوند، برخی از آن‌ها هم مثل آقای شجریان وارد سیاست نمی‌شوند. آقای شجریان هیچوقت مستقیم از شخصیتی حمایت نکرد اگرچه سال ۱۳۸۸، یک همدلی انجام داد.»

مختاباد گفت: «سال ۱۳۸۴، در انتخابات ریاست‌جمهوری، از آقای مشکاتیان، یادداشتی برانگیزاننده گرفتم، اما آن زمان، درک برخی از بزرگان موسیقی درباره انتخابات خیلی عجیب بود و می‌گفتند شما نمی‌دانید هاشمی کیست که به او رای دادید؟»

او در پایان تاکید کرد: «یک بخش دیگر هم به نهادهای صنفی برمی‌گردد، در بحث موسیقی، حوزه صنفی تهی شد و خانه موسیقی به جایی تبدیل شده است که نمی‌تواند جریان‌سازی کند.»

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1529835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =