۰ نفر
۱۰ دی ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۶

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به خبرآنلاین از احتمال در نظر گرفتن نفت 40 دلاری در بودجه 88 خبر داد.

گروه اقتصاد: قیمت نفت در بودجه 88 کل کشور هنوز دستخوش تغییرات زیادی است و رقم قطعی آن مشخص نیست.
نمایندگان مجلس در حالی رایزنی با بودجه نویسان دولت هستند تا نطرات خود را در خصوص قیمت نفت در بودجه 88 به دولت گوشزد کنند،تا در هنگام بررسی بودجه در مجلس بر سر قیمت طلای سیاه در بودجه اتفاق نظر داشته باشند.
یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص رقم احتمالی قیمت نفت به "خبرآنلاین" می گوید:به نظر می رسد دولت و مجلس روی عدد 40 دلار در بودجه 88 توافق نطر داشته باشند.
پیمان فروزش معتقد است که بودجه باید به صورت انقباضی بسته شود،اما در تبصره ها این امکان باشد که در صورت افزایش قیمت نفت دولت با آوردن متمم بودجه قیمت نفت را تغییر دهد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با ذکر این نکته که قیمت هایی که درباره نفت در بودجه
آورده می شود یک میانگین برای محاسبات مالی دولت است،گفت:تفاوت 10 دلار به بالا می تواند در صورت جهش قیمت نفت محاسبات دولت را بر هم زند،اما 2 تا 5 دلار آنچنان در بر هم زدن تعادل مالی دولت تاثیر گذار نخواهد بود.
وی در پاسخ به این سوال که وضعیت قیمت نفت را در سال میلادی جدید چگونه ارزیابی می کنید،گفت:بر اساس شواهد بازار های جهانی نفت،پیش بینی می شود که پس از تعطیلات ژانویه قیمت آن در بازار های جهانی افزایش یابد.
وی تصریح کرد:البته این دلیل نمی شود که دولت نگاهی به فرآیند های سیاسی و اقتصادی و تاثیر آنها در قیمت نفت نداشته باشد،به همین دلیل به دولت توصیه می کنیم در برنامه های خود قیمت میانگین نفت را لحاظ کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =