بهره‌برداری از سامانه شهروند سپاری در یزد

مراسم رونمایی و بهره‌برداری از سامانه شهروند سپاری با حضور استاندار، معاون عمرانی استانداری، اعضای شورای شهر، شهردار و دیگر مدیران استانی و شهری یزد به منظور ارائه خدمات غیرحضوری به شهروندان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد؛ در این مراسم استاندار یزد با قدردانی از تلاش اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری در الکترونیکی کردن خدمات شهری، اظهارکرد: به عملکرد حوزه نرم افزار در ۲ سال گذشته در استان بیشتر پرداخته شده و سامانه های مختلفی در حوزه فعالیت‌های شهرداری ها، دهیاری و حوزه معاونت عمرانی استانداری، راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه هر یک از این سامانه ها برای اولین بار در ایران راه اندازی شده و الگویی برای سایر استان‌هاست، تصریح کرد: استان یزد ظرفیت های خوبی در زمینه شهر هوشمند و دولت الکترونیک دارد و اقتصاد استان باید به اقتصاد دانش بنیان تبدیل شود.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: یکی از شاخص های حکمرانی خوب، شفافیت است و باید این شاخص به عنوان یک راهبرد اساسی در تمامی فعالیت‌های ادارای و اجرایی به ویژه شهرداری پیگیری شود

جمال الدین عزیزی شهردار یزد اظهار کرد: سامانه شهروند سپاری با سیاست گذاری کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر و با برنامه ریزی معاونت معماری شهرسازی و سازمان فاوا شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد به بهره برداری رسید. 

وی با بیان اینکه با راه اندازی سامانه شهروندسپاری، انواع خدمات تخصصی و عمومی حوزه شهرسازی به شهروندان ارائه خواهد شد افزود: از این پس شهروندان یزدی برای دریافت این خدمات دیگر نیازی به مراجعه حضوری نداشته و می توانند از طریق اینترنت، خدمات را به صورت غیرحضوری دریافت کنند.

عزیزی تاکید کرد: شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه شهروند سپاری خدمات تخصصی مانند پاسخ استعلام بانک، گواهی نقل و انتقال، گواهی عدم خلاف و همچنین پروانه شهرسازی را به صورت الکترونیکی دریافت و از خدمات عمومی شامل پرداخت عوارض نوسازی، اعلام هوشمند ضابطه، سوابق آراء کمیسیون و محاسبه زیربنای ساخت استفاده کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد نیز طرح مکانیزه کردن صدور پروانه ساختمانی را مهم و ضروری دانست و گفت: بسیاری از کارشناسان خبره ماه‌ها روی این طرح کار کردند. زمان‌بر بودن و بروکراسی اداری پیچیده و نفس‌گیر صدور پروانه ساختمانی همواره یکی از دغدغه های اصلی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوده است که تاثیر زیادی در افزایش تخلف‌سازی داشت.

وی با بیان اینکه پروسه حضوری شدن صدور پروانه ساختمانی با همکاری دستگاه ها و نهادهای مختلف انجام شد، تصریح کرد: یک بخش این طرح مربوط به شهرداری بود که با همت و پشتیبانی شهردار، معاونین شهرداری و کمیسیون شهر هوشمند شورای شهر انجام شد و بخش دیگر آن در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد و با فراهم کردن زیرساخت های امضای دیجیتال و فرم‌ها به انجام رسید.

علی اصغر زحمتکش در پایان خاطرنشان کرد: در این تفاهم‌نامه‌های صدور پروانه های ساختمانی با نقشه های معماری دیده شده است چرا که اکنون تهیه نقشه های سازه، برق و مکانیک پروسه زمان‌بری است که می‌تواند عامل مهمی در افزایش تخلفات ساختمانی باشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1532833

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =