بازداشت جوانی که مردان را تلکه می‌کرد

ایسنا نوشت: کلاهبرداری حرفه‌ای که با شگرد ساخت بدافزارهای ازدواج موقت اقدام به تخلیه حساب‌های افراد می‌کرد، شب گذشته با دستور قاضی شعبه ٧٧۵ ویژه فضای مجازی دادسرای مشهد و با همکاری پلیس فتا در یکی از شهرستان‌های استان دستگیر و با قرار قانونی تحویل زندان شد.

قاضی واحدیان اظهار کرد: روش کلاهبرداری این شخص ۲۴ ساله بدین صورت بود که بدافزار ازدواج موقت از پیش طراحی شده را در گروه‌ها و کانال‌های مختلف در فضای مجازی تبلیغ می کرد و شکات نیز با نصب این برنامه و بدون اینکه خودشان متوجه شوند، اجازه دسترسی متهم به پیامک‌هایشان را می دادند. متهم با دسترسی به پیامک‌های بزه دیدگان، از موجودی حساب آنان مطلع شده و پس از وارد کردن اطلاعات کارت در نرم‌افزار توسط بزه دیدگان، موجودی حساب آن‌ها به طور کامل توسط متهم تخلیه می‌شد.

قاضی شعبه ٧٧۵ دادسرای ناحیه ۷ مرکز خراسان رضوی بیان کرد: توصیه اکید پیشگیرانه به شهروندان عزیز این است که به هیچ عنوان اطلاعات حساب بانکی خود را در نرم‌افزارهای نامعتبر وارد ننموده و نرم‌افزارهایی که نیاز به پرداخت مالی اینترنتی دارند را حتما از منابع معتبر و مطمئن بارگیری کنند.

به گزارش مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان رضوی، وی ادامه داد: تحقیقات مقدماتی جهت شناسایی شکات احتمالی ادامه دارد.

۴۷۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1532994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =