سه دلیل برای وحشت از بیت‌کوین/ خطرهای سقوط بیت‌کوین به ۱۰ هزار دلار

اقتصادنیوز نوشت: در روزهای اخیر کارشناسان معتقدند که بیت کوین دیگر سرمایه امنی نیست و برای سرمایه گذاری این بازار روزهای خوبی را پیش بینی نمی کنند.

مینرد رئیس سرمایه گذاری گوگنهایم در مصاحبه با CNBC گفت که برای خرید ارز رمزنگاری شده عجله نخواهد داشت.

به گفته اسکات مینرد، رئیس سرمایه گذاری گوگنهایم، در حال حاضر هیچ دلیلی برای سرمایه گذاران برای خرید بیت کوین وجود ندارد. مینرد در مصاحبه ای با CNBC گفت: بزرگترین ارز رمزنگاری شده جهان در بحبوحه سقوط است که ممکن است به ۱۰هزار دلار برسد. وقتی ما به تاریخ رمزنگاری نگاه می کنیم و به جایی که هستیم نگاه می کنیم، متوجه می شویم واقعاً در حال حاضر شرایط یک سقوط است، و شما می دانید که یک سقوط به معنای پایین آمدن ۷۰-۸۰ درصد ارزش است که این بین ۱۰ تا ۱۵ هزار خواهد بود.

معاملات ارزهای رمزپایه روز جمعه پس از یک هفته ناپایدار با معاملات بیشتری همراه بودند. بیت کوین در زمان فشار بیش از ۳۳هزار دلار پشتیبانی داشت و تقریباً برای هفته ثابت ماند. نمودارهای فنی نشان می دهد که خریداران بالای ۳۰هزار دلار فعال خواهند ماند، اگرچه حرکت صعودی در آخر هفته شروع به کند شدن می کند.

شان رونی، سرپرست تحقیق در دارایی های رمزنگاری Valkyrie Investments در ایمیل به CoinDesk گفت: احتمال کاهش قیمت اقدام در محدوده میانی ۲۰هزار دلار زیاد است، اما معامله گرانی که به دنبال بازآزمایی از اوج های قبلی خود هستند ناامید خواهند شد.

بیت کوین در حال حاضر در حدود ۳۳هزار و۳۰۰ دلار، حدود ۵۰ درصد زیر رکورد بالای ۶۰هزار دلار که فقط سه ماه زودتر از آن رسیده بود، معامله می شود. افت قیمت ها توسط عوامل مختلفی از جمله افزایش نظارت از چین حتی به انگلیس، تأثیر زیست محیطی استخراج رمزنگاری و نگرانی هایی که دارایی به طور کلی هیچ ارزش ذاتی ندارد، ایجاد شده است.

سه دلیل برای وحشت از بیت‌کوین/ خطرهای سقوط بیت‌کوین به ۱۰ هزار دلار

چرا باید از داشتن بیت کوین وحشت کنید

برای هر کسی که مالک بیت کوین است یا فکر خرید آن را می کند واضح است که ارز رمزپایه پیشرو به شدت بی ثبات و پرنوسان است. برای طرفداران وفادار، نوسانات شدید آن هزینه کمی برای پیوستن به تسلط بر دنیای مالی جهانی است. اما یک بررسی دقیق از چگونگی رفتار وحشیانه و دیوانه وار قیمت بیت کوین - حتی در همان روز معاملاتی - نشان می دهد که نامنظم ترین، خطرناک ترین و کاملاً غیر قابل پیش بینی ترین رده اصلی سرمایه گذاری روی کره زمین است.

این نزول ها و صعودهای سریع دلیل بزرگی است که به غیر از ایلان ماسک از تسلا و مایکل سایلور از MicroStrategy، رهبران شرکت ها عملاً علاقه ای به پارک پول نقد شرکت ها در بیت کوین ندارند. همچنین توضیح داده می شود که چرا تقریباً هیچ خرده فروشی مبلغی را که طرفدارانش به عنوان ارز آینده ارائه می دهند، ارائه نمی دهد. در مورد وضعیت ادعایی بیت کوین به عنوان "ذخیره ارزش"، سرمایه گذاران نظر خود را در مورد ارزش آن تغییر می دهند خیلی سریع که به عنوان یک مالک خود، نمی توان دانست که به چه کسی را باور کنیم. حتی اگر فکر می کنید بیت کوین از قدرت خرید شما در سالهای آینده محافظت می کند - و تاکنون، حتی با جهش تورم نیز در حال جدا شدن است.

یا شاید نه به طور سنتی، سرمایه گذاران از نوسانات بزرگ اجتناب می کنند، به ویژه هنگامی که دارایی پرش می کند هیچ سابقه ای در ارائه سودهای بزرگ برای جبران همه تغییرات بزرگ ندارد. اما حتی پس از سقوط ۵۰ درصدی از اوج امسال، بیت کوین پاداش زیادی به دارندگان بلند مدت داده است. جهش و عقب نشینی سریع بیت کوین برای طرفدارانش هوای جذابیت و هیجان را ایجاد می کند. با این وجود، اعداد و ارقام نمی توانند واضح تر باشند: برای رشد بیت کوین، طرفداران آن به بالاترین نقطه قیمت های بالای طولانی احتیاج دارند و تحمل برای دیدن سودهای بزرگ صبح تا بعد از ظهر از بین می رود، که این اتفاق به ندرت در بازارهای مالی مشاهده می شود.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1533984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =