۶ نفر
۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲
زمان دقیق ورود VAR به ایران مشخص شد 

خداداد افشاریان سرپرست کمیته داوران در تلاش است وضعیت داوری در کشور را بهبود بخشد که بدون شک یکی از راهکار ورود VAR به استادیوم های ایران است. 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ خداداد افشاریان سرپرست کمیته داوران گلایه هایی را از باشگاه ها مطرح کرده است. او از ورود تکنولوژی VAR در انتهای نیم فصل دوم خبر داد و گفت: تعداد بالای داوران از معضلات داوری است‌.

او پیرامون گلایه هایی که از باشگاه ها داشت، گفت :« حساسیت بازی‌های لیگ به قدری زیاد است که نمی‌توان درباره داوری اظهار نظر شتاب‌زده کرد و ممکن است هر سخن تاثیری در روند قضاوت به خصوص در هفته‌های آخر داشته باشد.داوران امروز نسبت به گذشته خسته‌تر هستند و روحیه ضعیف‌تری دارند. عدم امنیت روانی، مالی و حقوقی موجب شده داوران به سختی کار خود را انجام دهند. این مسائل و افراد صاحب نفوذ در این حوزه فشار زیادی به کمیته داوران وارد می‌کنند و برای همراه شدن داوری با فوتبال چاره‌ای جز حل این مسائل نداریم.هیچ چیزی سر جای خود نیست و اعضای کمیته داوری تنها فرصت می‌کنند آرایش داوران بازی‌ها را طراحی کنند و هیچ زمانی برای آموزش و توصیه باقی نمی‌ماند.»

سرپرست کمیته داوران که گفته بود یکی از معضلات داوری بالا بودن تعداد آنهاست در این باره بیشتر توضیح داد و گفت: «۱۷۴ داور و کمک داور، لیگ برتر کشور را قضاوت می‌کنند. بالا بودن تعداد داوران معضل بزرگی است چرا که موجب طولانی شدن فاصله قضاوت می‌شود و خطا را افزایش می‌دهد. فعلاً در این فصل چاره‌ای برای این موضوع نداریم.برای لیگ برتر فوتبال به ۲۴ داور نیاز داریم که به همراه کمک نهایتا به ۸۰ نفر برسد، نه بیشتر! کاهش تعداد می‌تواند منجر به آموزش مطلوب، خدمت رسانی، تشویق و تنبیه به هنگام داوران شود که در نهایت راندمان را افزایش می‌دهد.»

خداداد افشاریان هم چنین در مورد VAR صحبت کرد و گفت: «نخستین جلسه مربوط به واردات این تکنولوژی در فدراسیون برگزار شده است، اما فرآیند به کارگیری آن زمانبر است. در حال حاضر هیچ مشکلی جز مسائل آموزشی و اداری وجود ندارد.تمام کارگروه‌ها پروسه مربوطه را پیگیری می‌کنند و نامه مورد نظر به فیفا ارسال شده است که با این روند کاری پیش بینی می‌شود تا ۹ ماه آینده یعنی پایان نیم فصل دوم، VAR در فوتبال ایران به کار گرفته شود.»

۲۵۶ ۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1534103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • GB ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    22 0
    قبلا ورزشگاه آزادی نورافکن نداشت وقتی که نورافکن اورده بودند و خیابانی گزارش می کرد چنان می گفت نورافکن ها ی ورزشگاه روشن شدند انگار برق تازه اختراع شده بود .‌‌‌..