سنجاق: بهترین پارچه‌ها برای رویه کوبی مبل کدام هستند؟

نوع پارچه انتخابی برای رویه کوبی مبل به اندازه، شکل و نوع مبل بستگی دارد. ما در اینجا می‌خواهیم انواع پارچه‌های مناسب را به شما معرفی کنیم.

1. کتان برای رویه کوبی مبل

کتان الیاف طبیعی است که به دلایل مختلف مناسب است. اولاً چون پارچه ارزان و مقرون به صرفه‌ای است. دوما چون در طرح و رنگ‌های مختلف، از طرح‌های ساده تا طرح‌های پلنگی و راه راه موجود است. و سوما این که تغییر رنگ نمی‌دهد. بنابراین اگر نور آفتاب روی مبل می‌تابد این نوع پارچه گزینه خوبی است. تنها عیب این پارچه لکه شدنش است. بنابراین بهتر است مرتب آن را تمیز کنید یا اینکه به متخصص بسپارید.

سنجاق: بهترین پارچه‌ها برای رویه کوبی مبل کدام هستند؟

2. لینن برای رویه کوبی مبل

لینن از کتان نازک‌تر است و بنابراین نرم‌تر به نظر می‌رسد. این پارچه مثل لباس‌های لینن فوری چروک می‌خورد و چرک می‌شود. بنابراین بهتر است برای مکان‌های پررفت و آمد یا خانه‌هایی که بچه کوچک و حیوان خانگی دارند از لینن مصنوعی استفاده کنید. چون بادوام‌تر است. این پارچه روی مبل بهتر می‌ماند و نرم هم هست. لینن به عنوان روکش مبل هم گزینه خوبی است. شاید نتوانید به راحتی آن را در ماشین لباسشویی بشویید اما خانه‌تان را زیباتر می‌کند.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید قیمت رویه کوبی مبل را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال یافتن رویه کوبی مبل در تهران باشید می‌توانید سفارش برای رویه کوبی مبل ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

3. مخمل برای رویه مبل

مخمل پارچه‌ای نرم و ابریشمی است که در رنگ‌های زیبا و شیک موجود است. اما مخمل ابریشمی گران است و زود هم لکه می‌شود. با این حال می‌توانید از مخمل‌های مصنوعی استفاده کنید که در رنگ‌های مختلف موجود هستند و راحت لکه و پاره نمی‌شوند. مخمل‌های پلی استر در مقابل تغییر رنگ و لکه مقاوم هستند.

4. شنیل برای رویه کوبی مبل

پارچه شنیل هم مثل مخمل پارچه گرم و نرمی است، با این حال از مخمل مقاوم‌تر است. در اینجا هم توصیه می‌کنیم شنیل مصنوعی را انتخاب کنید که در مقابل لکه مقاوم‌تر است. اما یادتان باشد پنجه‌های سگ و گربه آن را پاره می‌کند.

5. میکروفایبر برای پارچه رومبلی

اگر پارچه جیر را دوست دارید پس از میکروفیبر خوشتان می‌آید. یک پارچه مقاوم در برابر لکه و پارگی که مو و پرز را راحت به خود می‌گیرد. بنابراین برای خانه‌هایی که حیوان خانگی دارند مناسب نیست.

6. چرم برای پارچه مبل

چرم باکیفیت پارچه بسیار لوکسی است. به همین دلیل این پارچه را برای لوازم مختلف خانه به کار می‌برند. این پارچه می‌تواند برای دکورهای مختلف از مدرن تا قدیمی به کار برود.  پارچه چرم مثل لباس‌های چرمی همیشه مد است. به علاوه این پارچه حساسیت زا نیست، بنابراین اگر در خانه‌تان کسی به حساسیت مبتلاست می‌توانید این پارچه را انتخاب کنید. 

با این وجود چرم از اغلب پارچه‌ها گران‌تر است، بنابراین اگر بودجه‌تان کم است، شاید از عهده خرید آن برنیایید. اگر دوست دارید هرازگاهی دکور خانه را عوض کنید، انتخاب این پارچه برای رویه کوبی مبل سخت می‌شود. همچنین این پارچه محدودیت رنگ دارد.

پارچه‌های دیگر برای رویه کوبی مبل

سنجاق: بهترین پارچه‌ها برای رویه کوبی مبل کدام هستند؟

دو گزینه که برای استفاده روزمره مناسب نیست: 

  1. در حالی که پارچه پشمی بادوام و زیباست، زود کرک می‌دهد. همچنین مثل کلاه‌های پشمی حین خیس شدن بو می‌گیرد. 
  2. اگر از مبلمان خود یاد استفاده می‌کنید پارچه ابریشم را انتخاب نکنید چون زود آسیب می‌بیند. آن را به مبلمانی که زیاد استفاده نمی‌کنید اختصاص دهید. 

هنوز به راهنمایی نیاز دارید؟ 

بهتر است نمونه‌هایی از هر پارچه را انتخاب کنید و آن را روی مبل بگذارید تا ببینید کدام یک به مبل شما می‌آید. آن را در روشنایی روز و شب بررسی کنید. حتی آن را به پوست حیوان خانگی‌تان بمالید تا ببیند موی حیوان روی آن می‌نشیند یا نه. 

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1537906