۳ نفر
۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
۴ رمز طلایی خرید خودرو حرفه‌ای و مطمئن

حقیقت این است که خرید خودرو در بازار کشورمان، فرآیندی چالشی، پرریسک و زمان‌بر است. متاسفانه شرایط متغیر و پرحاشیه‌ی این بازار باعث شده تا خریداران نتوانند در یک بستر امن و مطمئن خودروی موردنظرشان را خریداری کنند. می‌توان گفت خرید خودرو؛ به دلایل مختلف ازجمله نوسان در تولید و واردات خودرو، نرخ ارز و تورم، با تغییرات زیادی روبه‌رو می‌شود. همچنین به‌دلیل عدم اطلاع افراد از مشخصات فنی و شرایط بازار و غیرمنطقی بودن نرخ‌های اعلامی، افراد تمایل کمتری به خرید و فروش ماشین از خود نشان می‌دهند.

 بارها دیده‌ایم بسیاری از خریدارانی که ادعای باتجربه‌ و حرفه‌ای‌بودن را داشتند، درنهایت به دام کلاهبرداران افتادند. این روزها عواملی مثل عدم‌آگاهی خریداران، تنوع روش‌های کلاهبرداری و وجود چاله‌های قانونی، منجربه ازبین‌رفتن مفاهیمی هم‌چون امنیت و اطمینان در فرآیند خرید خودرو شده‌اند؛ بنابراین برای داشتن یک تجربه موفق در این بازار، دانستن نکاتی که منجربه افزایش آگاهی و تسلط شما می‌شود، کاملا ضروری است. در اینجا ۴ نکته طلایی برای خرید خودرو را بررسی می‌کنیم که می‌توانند نجات‌بخش خریداران خودرو باشند.

۱.حلقه گم‌شده‌ی معاملات خودرویی را دریابید!

یکی از مهم‌ترین بخش‌های فرآیند خرید خودرو، کارشناسی خودرویی است که قصد خرید آن را دارید. متاسفانه بسیاری از خریداران هنوز به اهمیت کارشناسی خودرو پی نبرده‌اند و از روش‌های سنتی خرید استفاده می‌کنند؛ اما همین امر موجب پنهان‌ماندن ایرادات فنی خودرو و درنتیجه تجربه‌ی ناموفق خرید برای آنان خواهد شد. کارشناسی خودرو را می‌توان حلقه‌ی گم‌شده‌ی معاملات خودرویی نامید.

کارشناسی خودرو در معامله خودروهای دست‌دوم و کارکرده برای جلوگیری از ضرر مالی ضروری است زیرا آمارها نشان داده حدود ۷۲ درصد خودروهای دست‌دوم دارای حداقل یک ایراد فنی یا بدنه هستند. کارشناس خودرو یک فرد متخصص و باتجربه است که وظیفه او بررسی سلامت تمامی بخش‌های یک خودرو از جمله بدنه، بخش فنی، موتور، گیربکس و جلوبندی، آپشن‌های و تجهیزات جانبی است. کارشناسی ماشین، اگر به صورت دقیق و کامل انجام شود، ارزش واقعی خودرو را مشخص خواهد کرد. غیر از مدل خودرو، تعداد و نوع آپشن‌های خودرو از دیگر عوامل مهم در تعیین قیمت کارشناسی خودرو محسوب می‌شود. اما توجه به لزوم کارشناسی نیز کافی نیست! چراکه بسیاری از کلاهبرداران و سودجویان در این مرحله نیز با روش‌های مختلف قصد کارشکنی دارند. سعی‌کنید هنگام بازدید از خودرو، یک کارشناس ماهر را از طرف خود ببرید؛ حتی اگر فروشنده کارشناس خودش را آورده باشد. تا جایی‌که امکان دارد کارشناس خبره و مجربی را انتخاب کنید؛ چراکه تشخیص بسیاری از مشکلات فنی خودرو کار بسیار دشواری است و فقط فردی متخصص و باتجربه می‌تواند شما را از سالم‌بودن ماشین مطمئن کند.

۴ رمز طلایی خرید خودرو حرفه‌ای و مطمئن

۲. کلاهبرداران را ناکام کنید!

از همان روز اول یک همراه باتجربه داشته باشید؛ همراهی که مسیرشناس باشد و در این راه چندین پیراهن بیشتر از شما پاره کرده باشد. توصیه ما این است که قبل از هرچیز با این فرد مشورت کنید تا تمام جوانب را از لحظه بازدید خودرو تا عقد قولنامه بسنجد، و شما را از خطرات و چالش‌های احتمالی آگاه کند. به‌نوعی این همراه، مشاور حقوقی شما در فرآیند خرید خودرو محسوب می‌شود. همراهی این مشاور می‌تواند به شما اطمینان دهد که خریدتان رضایت‌بخش است و توانسته‌اید بیشترین بهره‌وری را از پولی که خرج کرده‌اید، به‌دست آورید. همچنین با حضور این فرد، احتمال کلاهبرداری و تحمل ضرروزیان در معامله به حداقل می‌رسد و خیالتان از همه چیز راحت خواهد بود.

۳. با ابزارهای کاربردی، مثل حرفه‌ای‌ها عمل کنید!

منظور از ابزارهای کاربردی، امکاناتی است که می‌تواند شما را در خرید خودرو یاری دهد. به‌عنوان مثال، برای آگاهی از قیمت ماشین موردنظرتان، در جستجوی یک مرجع مطمئن قیمت‌گذاری باشید. پس‌از آن، قیمت‌هایی که به‌دست آوردید را با قیمت اعلام‌شده از طرف فروشنده مقایسه کنید تا برآورد بهتری از معامله داشته باشید. این مرجع می‌تواند سایت، اپلیکیشن یا فردی مورداعتماد باشد.

سعی کنید قبل از خرید، با استفاده از ابزارهای حوزه‌ی خودرو، اطلاعات کاملی از مشخصات دقیق فنی خودروی موردنظر، شرایط بازار یا حتی روش‌های رایج کلاهبرداری کسب کنید تا با کم‌ترین میزان خطر برای خرید خودرو اقدام کنید. هم‌چنین می‌توانید متوجه شوید با مقدار بودجه‌ای که دارید، چه خودروهایی را می‌توانید بخرید.

یکی از مهم‌ترین فواید استفاده از این ابزارها، صرفه‌جویی در زمان است. درواقع این جستجوی متمرکز، شما را از جستجوی پراکنده در میان اطلاعات گمراه‌کننده بازار خودرو بی‌نیاز می‌کند و باعث ساده‌سازی فرآیند خرید خواهد شد. درواقع وقتی فردی ادعای حرفه‌ای بودن در این فرآیند را دارد، دقیقا از همین راه‌ها برای افزایش آگاهی و اطلاعات خود استفاده می‌کند؛ پس شما هم مثل حرفه‌ای‌ها عمل کنید.

۴ رمز طلایی خرید خودرو حرفه‌ای و مطمئن

۴. لطفا عجله نکنید!

یکی از مهم‌ترین خطراتی که شما را تهدید می‌کند، غفلت از تمرکز در جزئیات خرید خودرو است. در بسیاری از موارد، کلاهبردار با به عجله‌انداختن شما سعی دارد چشمتان را به‌روی چاله‌های قانونی و یا ایرادات خودرو ببندد و در یک لحظه، سرمایه‌ی شما را نابود کند. برای جلوگیری از وقوع این‌گونه اتفاقات، توصیه می‌کنیم به‌هیچ وجه عجله نکنید و با دقت در همه‌ی جزئیات و هم‌چنین استفاده از راه‌کارهای ذکرشده، ابتدا از خرید خود اطمینان پیدا کنید و بعد پای میز معامله بروید.

این نکات کوتاه می‌توانند راهکار مناسبی برای خرید آسان و مطمئن خودرو باشند؛ مخصوصا اگر همراهی وجود داشته باشد که همه‌ی این امکانات را به‌صورت یک‌جا در اختیارتان قرار دهد. همراهی که نقش یک دوست باتجربه را داشته باشد. همراه‌مکانیک مجموعه‌ای است که همه‌ی جزئیات ذکرشده را پوشش می‌دهد؛ از مشاوره‌ی خرید خودرو گرفته تا اعلام قیمت روز خودرو، انجام کارشناسی خودرو و مشاوره‌ی حقوقی عقد قرارداد. اپلیکیشن همراه‌مکانیک نیز یک ابزار جامع خودرویی برای خریداران است که با افزایش اطلاعات و آگاهی، شما را به یک خریدار حرفه‌ای تبدیل می‌کند. این امکانات می‌توانند تجربه‌ی خرید آسان و مطمئنی را برایتان به‌ارمغان بیاورد و شما را از هرگونه سردرگمی و زیان مالی در این بازار دور کند.

اگر قصد استفاده از امکانات سایت همراه‌مکانیک را دارید، کافی است وارد آدرس زیر شوید: https://www.hamrah-mechanic.com/

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1541048

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =