شهرداری ارومیه با بدهی ۸۹۵ میلیارد تومانی روبروست

شهردار ارومیه با اشاره به بدهی ۸۹۵ میلیارد تومانی گفت: ماهانه ۴۵ میلیارد تومان حقوق کارکنان پرداخت می‌شود که نسبت به سال گذشته ۳۹درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، مجید آقازاده در جمع خبرنگاران نشستی جنجالی داشت.

شهردار ارومیه در این نشست گفت: طبق بررسی های انجام شده پروژه های بدون قرار داد قابل توجهی در ارومیه شناسایی شده که ۶ پروژه در حوزه کلانتری‌ها با بدهی ۴۴میلیارد تومان از جمله این پروژه ها هستند.

وی با تاکید به اینکه کارهای شاخصی در حوزه طرح تفضیلی شهرارومیه انجام شده است ، تصریح کرد: طرح تفضیلی در ۲۴ اردیبهشت ۹۹ به شهرداری‌ها ابلاغ ولی بعد از شناسایی و بررسی ۳۰مورد مغایرت در طرح، با حل ۹۰درصد مشکلات طرح، امید است به زودی طرح تصویب شود هرچند این طرح سبب کاهش صدور پروانه و همین مورد باعث کاهش درآمد شهرداری شده است.

شهردار ارومیه خاطر نشان کرد: شهرداری ملزم به رعایت طرح تفضیلی خواهد بود البته با استفاده از اختیارات و از این پس قانون و ضوابط حکم فرماست و با تخلفات برخورد خواهدشد.

شهرداری ارومیه با بدهی ۸۹۵ میلیارد تومانی روبروست

آقازاده با اشاره به اینکه با آغاز سال جاری ۳۹درصد حقوق کارکنان و پرسنل کارگری شهرداری ارومیه که شامل ۴۸۶۰ پرسنل قرار دادی و ۵۲۰۰ پرسنل شرکتی است، افزایش یافت، یاد آور شد: در حال حاضر ماهانه ۴۵ میلیارد تومان حقوق پرسنل پرداخت می شود درحالیکه این میزان تا پایان سال ۹۹ رقمی حدود ۳۰ میلیارد تومان بوده است.

وی بیان کرد: برای اولین بار در تاریخ شهرداری ارومیه حقوق کارکنان را قبل از پایان ماه پرداخت و اقدامات قابل تاملی در انضباط شهرداری انجام گرفته است.

شهردار ارومیه با تاکید به اینکه مطالبات و مشکلات اتوبوس‌رانی به سال ۹۰ برمیگردد، اظهار کرد: از سال های گذشته ۶۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت مالی برای خرید ناوگان حمل و نقل ارومیه در نظر گرفته شده که متاسفانه تاکنون اقدامی انجام نشده است.

وی افزود: در سال ۹۹ قرار بود ۶۰ میلیارد تومان از محل اوراق مشارکت بصورت ۵۰ درصد دولت و ۵۰ درصد شهرداری برای خرید ناوگان اجرایی شود که تا پایان سال اتفاق ملموسی در این خصوص رخ نداد.

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری از ۸۰ میلیارد تومان جریمه شهرداری به تامین اجتماعی ۹میلیارد تومان از بدهی پرداخت شده که در نظر داریم از ۲۵میلیارد تومان بدهی مالیاتی شهرداری به اداره مالیات و ۳۰ میلیارد تومان بدهی بانکی، مبالغی را پرداخت کنیم و با رایزنی اقدام به تقسیط و بخشش بخشی از بدهی‌ها کنیم و بتوانیم در سریع‌ترین زمان بدهی‌ها را تسویه کنیم.

آقازاده افزود: در سال ۹۹ نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان وام برای پرداخت حقوق گرفته شده بود و هم‌اکنونماهانه ۴ میلیارد قسط پرداخت می‌کنیم.

شهردار خاطر نشان کرد: در حال حاضر کل بدهی شهرداری ارومیه ۸۹۵ میلیارد تومان است که تامین اجتماعی با ۲۰۷ میلیارد ، بانک‌ها با ۲۸۰ میلیارد و پیمانکاران با ۱۹۶ میلیارد تومان ابرطلبکاران شهرداری هستند.

مجموعه بدهی‌های شهرداری ارومیه
مجموعه بدهی‌های شهرداری ارومیه

آقازاده ادامه داد: مشکلات تهاتر و ثبت سند پروژه های کمربندی دوم و پل آذربایجان در حال حل شدن است تا این دو پروژه راکد سریعا به اتمام برسند

شهردار ارومیه یاد آور شد: باتوجه به اینکه سپاه در نظر دارد در ۳ استان معراج شهدا احداث کند، آذربایجان‌غربی و در این راستا پروژه فاخر یادمان شهید باکری پیشنهاد شده و بعد از ارائه پیشنهاد آن و استقبال صورت گرفته این یادمان در ارومیه ساخته و مقدمات طرح نیز شروع شده است.

شهردار ارومیه تصریح کرد: در حاشیه شهر ارومیه نزدیک ۴ میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان در سال جاری برای مبلمان شهری در نظر گرفته شده است.

آقازاده با اشاره به مشکلات جایگاه های سی ان جی ارومیه افزود: این جایگاه ها به دلیل مشکلات فنی از سال ۹۹ تعطیل بودند که با منعقد کردن قرار داد ۶ماهه این مشکل نیز حل شد و در تلاش هستیم مشکلات جایگاه‌داران را بطور کامل مرتفع و در صورت امکان به بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی با رد واگذاری بی‌قانونی زمین گفت: حتی یک متر هم در دوران مدیریتی جدید به‌فروش نرفته و موضوع زمین درستکار بدهی ٢٠٠ میلیارد تومانی شهرداری به تامین اجتماعی در ادوار گذشته بوده که تامین اجتماعی این زمین را بازداشت کرده با این حال با رایزنی ها ، برای اولین بار بخشی از بدهی تامین اجتماعی را پرداخت دنبال تقسیط و بازگرداندن زمین و فروش با ارزش افزوده هستیم ضمن اینکه اگر مزایده‌ای نیز برگزار شود از جانب تامین اجتماعیست.

شهردار ارومیه اظهار کرد: در ۴ ماهه نخست سال جاری برای حدود ۷۸ هزارو ۸۱۷ متر مربع زیر سازی ، ۹۳هزار متر مربع آسفالت، ۱۳هزار متر مربع پیاده رو، ۷۲۱۸ هزار متر مربع جدول گذاری، ۳۳ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی شفافیت و عملکرد به دور از سیاست‌بازی را از مهم‌ترین اهداف خود دانست و خاطرنشان کرد:رای شفاف سازی مشکلات و چالش های پیش رو و تشریح اقدامات و عملکرد شهرداری ارومیه چندین درخواست نشست دادم که بدلایلی مختلفی از جمله انتخابات و غیره مصلحت نشد تا اینکه به امروز ختم شد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1541180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =