۰ نفر
۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰
شناسایی کلاهبرداران اینترنتی در لرستان

رئیس پلیس فتای استان لرستان از شناسایی و دستگیری افرادی که کارت عابر بانک خانم مسن را سرقت کرده بودند و با دسترسی به رمزکارت اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب قربانی نموده بودند ، خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان،  سرهنگ آرش ابراهیمی، رئیس پلیس فتا استان لرستان در این رابطه گفت: خانمی با مراجعه به پلیس فتا مدعی برداشت مبلغ ۹۴۰ میلیون ریال از حسابش  شده بود که رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. 
این مقام انتظامی ادامه داد: در تحقیقات اولیه مشخص شد که فرد یا افرادی با دسترسی به اصل کارت بانکی شاکی از حساب وی اقدام به خرید طلا در شهر های مختلفی از جمله خرم آباد و اندیمشک کرده بودند.
سرهنگ ابراهیمی گفت: با پیگیری کارشناسان پلیس فتا مظنون اصلی پرونده که یک جوان  بود در زمان خرید با کارت قربانی در یک مغازه طلا فرروشی شناسایی شد که با هماهنگی مرجع قضایی دستگیر به پلیس فتا انتقال داده شد.
رئیس پلیس فتا استان لرستان افزود: زمانی متهم در برابر ادله مشکوفه قرار گرفت ضمن قبول به بزه انتسابی اش، پسر برادر شاکی را بعنوان همدست خود معرفی کرد که همدست وی با ورود به منزل شاکی به عنوان مهمان کارت بانکی وی را سرقت و در اختیار متهم قرار داده بود.
این مقام مسئول بیان داشت: یکی از اشتباهات رایج دربین شهروندان بخصوص افراد مسن نگهداری رمز کارت به همراه اصل کارت بانکی است که متاسفانه باعث شده تا آسیب های زیادی در این زمینه به شهروندان وارد شود لذا هیچ وقت شهروندان رمزکارت بانکی را به همراه اصل آن نگهداری ننمایند و حتی الامکان نسبت به تغییر رمزکارت بصورت دوره ای اقدام نمایند .

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1542273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =