خبرگزاری رسا نوشت:

حجت‌الاسلام محمود ملکدار، معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه کشور از آغاز توزیع کارت شناسایی هوشمند طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور خبر داد.

وی افزود: هم‌اینک توزیع این کارت برای طلاب پایه دوم حوزه به بالا‌ از مدارس علمیه آغاز شده و به زودی توزیع آن برای سایر طلاب انجام خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام ملکدار، ارائه خدمات علمی، پژوهشی و تحقیقات طلاب را از طریق این کارت ممکن دانست و گفت: این کارت از طریق شبکه شتاب فعال می شود و طلاب می توانند به راحتی خدمات خود را از این طریق دنبال کنند.

وی تصریح کرد: همچنین کارت یادشده به صورت الکترونیکی تمدید خواهد شد و سایر معاونت‌های حوزه می‌توانند فعالیت‌های خود را از این طریق ارائه کنند.

این مقام مسؤول اظهار داشت: انجام کارهای معافیت تحصیلی، حضور و غیاب، فعالیت های آموزشی همچون حضور در امتحانات و پیگیری نمرات امتحانی از طریق این کارت هوشمند انجام می‌گیرد.

معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه، ضریب امنیتی این کارت هوشمند را بسیار بالا دانست و هزینه تهیه آن را اندک عنوان کرد و افزود: هزینه های تهیه و طراحی این کارت نسبت به کارت هوشمند ملی بسیار پایین تر و امنیت آن هم بسیار دقیق و مطمئن است.

وی با بیان این که مدت توزیع این کارت حدود دو سال به طول می‌انجامد، گفت: این کارت میان تمامی طلاب حوزه‌های علمیه توزیع می‌شود و از این پس به جای کارت‌های معافیت تحصیلی و امتحانات حوزه تنها همین کارت شناسایی توزیع خواهد شد.

لازم به ذکر است، کارت شناسایی براساس موافقت مدیر حوزه های علمیه و تصویب شورای معاونان برای انجام امور طلاب در بخش های مختلف صادر شده است.

گفتنی است، در صورت نداشتن کارت شناسایی هوشمند، هر طلبه باید حداقل 25 کارت شناسایی را همراه خود داشته باشد؛ از این رو با صدور این کارت تا حدودی این مشکل رفع خواهد شد.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 154321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عجم IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۹
    0 0
    كارت هوشمند طلاب هم چيز جالبي بايد باشه