با این که تا به حال ورزشکاران و معلولین 69 سهمیه گرفته اند اما سیاست کمیته پارالمپیک همچنان اعزام مدال آوران برای کسب سهمیه است.

در حالی که این روزها همه فدراسیونها با بی پولی دست به گریبانند و حتی کمیته ملی المپیک هم به خاطر بی پولی دست به دامان مسئولان بلند پایه کشور شده بود امامحمود خسروی وفا ،رئیس پارالمپیک و فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین معتقداست اصلا مشکلی ندارد:«اصلا مشکلی نداریم. بقیه فدراسیونها خیلی به سازمان تربیت بدنی وابسته اند به همین خاطر مشکل دارند.البته نبود پول واقعیت ندارد،هست اما با تاخیر می رسد. با این حال برنامه های پارالمپیک لندن را با انگیزه تر از آتن و پکن دنبال می کنیم.به طور جدی برنامه ریزی شده و بدون وقفه و باکیفیت انها را اجرا می کنیم.با این که مشکل پول نداریم ،اما اینکه بگویم همه چیز خوب است،نیست. با این حال نگران آینده نیستم.آخر وقت از فدراسیون می روم. »
او آنقدر مطمئن است که حتی معتقداست خیلی زود لیست کاروانش را برای پارالمپیک معرفی می کند:« من با وجدان راحت می‌گویم که تا 6 ماه دیگر لیست کاروان را معرفی می کنیم و در این مدت بچه ها را از نظر روحیه، تغذیه و امکانات تقویت می کنیم تا بهتر شوند.» رئیس پارالمپیک ایران برای این که ورزشکارانش بهترین نتیجه را در لندن بگیرند، برای اولین بار مربی خارجی می آورد:«قرار است بعد از بررسی کمیته فنی برای این دوره پارالمپیک چند مربی خارجی را برای دوومیدانی،وزنه برداری،تیروکمان،تیراندازی و گلبال بانوان استخدام کنیم.البته قبل از آتن مربی خارجی برای تیروکمان داشتیم.من اعتقاد زیادی به مربی ایرانی در همه رشته هادارم. چرا که ما بهترین مربیان را در فوتبال،رزمی،کشتی داریم.با این حال مربیان خارچی را چشم بسته نمی آوریم.در دو ومیدانی مربیان تخصصی جوابگو نیستند،در کنار مربیان پرتاب از خارجی ها هم استفاده می کنیم.با این که مربیان خوبی در وزنه برداری داریم اما دلیل نمی شود که مربی خارجی نیاوریم.حسن مربیان خارجی این است که تحصیلات تخصصی دارند و البته انگیزه و تجربه لازم را دارند. البته مربیان قبلی هم پیروزیهای شیرینی گرفته اند.»
با این که تا به حال ورزشکاران و معلولین 69 سهمیه گرفته اند اما سیاست کمیته پارالمپیک همچنان اعزام مدال آوران است.خسروی وفا می گوید:«تا به حال 42 سهمیه در دوومیدانی را 32 نفر گرفته اند،وزنه برداری 9 سهمیه در 8 وزن،جودو چهار سهمیه،تیراندازی و دوچرخه سواری هم هرکدام 6 سهمیه گرفته اند. والیبال نشسته و گلبال هم سهمیه دارند.برای فوتبال هم هنوز فرصت داریم.با این که امسال ،سال سهمیه است اما دنبال تعداد نیستیم.از همه ظرفیت ها استفاده می کنیم اما سیاست ما حفظ سکوست.می خواهیم رتبه دوره قبل را حفظ کنیم و البته از ارتقای ان هم غافل نیستیم اما نباید بودجه راپخش کنیم. باید ان را روی مدال آوران متمرکز کنیم والبته برای نخبه ها بیشتر بودجه صرف کنیم. ما برای لندن به همه فرصت می دهیم اما نه به صورت مساوی. برای ما تنها حضور مهم نیست،بلکه مدال اهمیت دارد. با این حال طوری برنامه ریزی می کنیم که حتی از زمان تعیین شده ipcهم جلوتر باشیم.در ماه های آینده ،کاروان را می بندیم. به هرحال تعداد کاروان از حالا کمتر می شود،اما بیشتر نه.هرورزشکاری با برنامه فنی خودش را منطبق نکند ،حذف می شود.»
او ترجیح می دهد درباره جایگاه کاروان ایران در پارالمپیک لندن پیش بینی نکند:«ما در پکن بین 140 کشور بیست و دوم شدیم.آن هم با 14 مدالی که پنج مدالش طلا بود.فکر می کنم که در لندن هم باید حداقل پنج مدال طلا بگیریم و بیست و دوم شویم.هرچند برای همان حداقل ها هم باید خیلی تلاش کرد.ما نمی خواهیم به ان قناعت کنیم.اگر قرار باشد نگاهمان به جلو نباشد انگیزه هایمان را از دست می دهیم.به همین خاطر درجلسه ها ی خصوصی به ورزشکاران گفته ایم باید امروز آسیب شناسی کنیم و با جلوگیری از اتفاقات بعدی ،راه را برای مدال بیشتر و ارتقا جایگاه کاروان هموار کنیم..اگر نگیریم،ضعف ماست و مسئولیتش را قبول می‌کنم.»
کمیته ملی پارالمپیک برای اینکه سناریوی بسکتبال با ویلچر در پکن برای تیم های دیگر تکرار نشود،اگر احتمال رو دررویی یک تیم ایرانی با تیم رژیم اشغالگر قدس باشد،روی ان خط قرمز می کشد:«به طورحتم بعد از بررسی‌ها حتی اگر یک درصد احتمال رودر رویی تیم های ایرانی با رژیم اشغالگر قدس وجود داشته باشد،از اینجا ان رشته را قربانی کاروان می کنیم .چرا که ایران شناخته شده است و همه می دانند که ایرانی ها حتی به قیمت محرومیت چهار ساله هم حاضر به بازی مقابل اسرائیل نیستند.ما نمی خواهیم کاروان مثل پکن چالش پیدا کند.ان موقع برای اینکه کاروان را از دهکده اخراج نکنند،محرومیت بسکتبال با ویلچر را به جان و دل خریدیم.»
به گفته او سیاست پارالمپیک برای بانوان نرمش بیشتری دارد: «فرصتی که به بانوان داده ایم با سیاست هایمان فرق دارد. باید به انها فرصت داد تا از شرایط به خوبی استفاده کنند.تا به حال هم انها در تیراندازی دو سهمیه گرفته اند ودر دوومیدانی هم شانس حضور دارند.»با این که فدراسیونها به سهمیه بگیران پاداش می دهند اما در پارالمپیک خبری نیست:«به ورزشکارانی که سهمیه گرفته اند پاداش نمی دهیم.اما رکوردزنی در اردوها پاداش دارد.ورزشکارانی هم که دوپینگی باشند هم باید جریمه نقدی بدهند.»
43 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 154514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام MY ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۰
    0 0
    دیکته نانوشته هیچگاه غلط نداره
  • بدون نام MY ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۰
    0 0
    به نظر من اصلا ورزش معلولان رو جمعش کنید. این معلولان که هیچ حقی در جامعه ما براشون قائل که نیست. اما کمیته پارالمپیک و ... باشن و با قدرت کارهای مدیریتی را انجام بدن!!! تا بیکار نباشن و هر از چندی هم به همین بهانه ها مسافرت خارجه و... داشته باشن
  • استشهاد دوست IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۰
    0 0
    احسنت به اين همه تيز هوشي و درايت