علی​رغم اعتراض اغلب نمایندگان به بررسی ناگهانی و دوباره تشکیل وزارت زیربنایی باوجود رد یک فوریت آن در جلسه روز یکشنبه، نمایندگان با کلیات این لایحه موافقت کردند.

به گزارش خبرآنلاین، نمایندگان مجلس با کلیات لایحه تشکیل وزارت امور زیربنایی و ارتباطات موافقت کردند. وزارتخانه​ای که در لایحه دولت آمده بود از ادغام وزارت راه و مسکن تشکیل شود اما کمیسیون اجتماعی، وزارت ارتباطات را هم به این لایحه افزود تا ادغام جامع​تری صورت بگیرد.

با ۱۳۲ رای موافق، ۴۹ رای مخالف و ۱۱ رای ممتنع از مجموع ۲۰۱ نماینده حاضر در صحن کلیات لایحه تشکیل وزارت امور زیربنایی و ارتباطات تصویب شد و در گام بعد هم جزئیات این لایحه مصوب شد. این در حالی است که علی​اکبر آقایی رئیس کمیسیون عمران مخالف افزودن وزارت ارتباطات به این ادغام بود اما پیشنهاد حذف وزارت ارتباطات رای لازم را کسب نکرد و کاظم جلالی نماینده شاهرود هم پیشنهاد حذف وزارت راه از ترکیب این ادغام ارائه داد. اما این پیشنهاد هم رای لازم را کسب نکرد.

به این ترتیب از تاریخ تصویب نهایی این قانون وزارت امور زیربنایی و ارتباطات از تجمیع وظایف و اختیارات وزارتخانه های مسکن و شهرسازی، راه و ترابری و ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکیل می گردد.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 154786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۱
    1 0
    ببخشید آقای وزیر سوالی داشتم میشه لطف کنید در مورد بافت های فرسوده ی شهری وهمچنین طرح مسکن جوانان ومهر وهمچنین در مورد توسعه ی راههای روستایی وهمچنین پروژه ی آزاد را ه تهران شمال وایر لاین های جدید توسعه ی خطوط ریلی کشور وقطار تندورو تهران مشهدوهمچنین پهنای باند دیتای کشور وهمچنین توسعه ی ارتباطات بیسیم وموبایل وتوسعه ی خطوط فیبر نوری توضیح بدین ممنون میشم
  • رضا IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۱
    0 0
    وقتی می نویسید علی​رغم اعتراض اغلب نمایندگان به بررسی ناگهانی و دوباره تشکیل وزارت زیربنایی باوجود رد یک فوریت آن در جلسه روز یکشنبه، و بعد می نویسید نمایندگان با کلیات این لایحه موافقت کردند. من حسابی گیچ می شم چطور اکثریت مخالفن ولی همون اکثریت رای می دن به انجام اون چیزی که مخالف بودن پیدا کنید پرتقال فروش را