جهانگیر نظام‌العلما، هنرمند خوشنویس، درگذشت

معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن پیشکسوتان مطبوعات، با تایید درگذشت جهانگیر نظام‌العلما، فقدان این هنرمند و روزنامه‌نگار پیشکسوت را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جهانگیر نظام‌العلما، از پیشکسوتان هنر خوشنویسی که سال‌ها سابقه کار در دو روزنامه کیهان و اطلاعات را هم داشت، در نخستین ساعت‌های بامداد امروز (پنجشنبه ۱۱ شهریور) در ۸۷ سالگی درگذشت.

نظام‌العلما در ۲۴ اسفند ۱۳۱۳ در تهران متولد شد. در دبیرستان دارالفنون تحصیل کرد و عشق به خوشنویسی او را به هنرستان کمال‌الملک کشاند و این هنر را به طور حرفه‌ای دنبال کرد و شاگردان بسیاری را هم آموزش داد. او از موسسان انجمن خوشنویسان ایران به شمار می‌آمد و هفت دوره هم عضو شورای عالی این تشکل هنری بود.

او در چندین نمایشگاه خوشنویسی در داخل و خارج از کشور، آثارش را به نمایش گذاشته و نشان درجه یک هنری را هم دریافت کرده بود.

نظام‌العلما، در کنار خوشنویسی، در عرصه مطبوعات هم فعال بود و سابقه کار در دو روزنامه اطلاعات و کیهان را هم داشت. لوگو روزنامه اطلاعات که هنوز از آن استفاده می‌شود، از یادگارهای او به شمار می‌آید.

این هنرمند که از مدتی پیش به بیماری فراموشی دچار شده بود، شب گذشته (چهارشنبه ۱۰ شهریور)، در خانه‌اش در کوی نویسندگان تهران، چشم از جهان فروبست.

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر جهانگیر نظام‌العلما، روز شنبه (۱۳ شهریور)، ساعت ۱۰:۳۰ در قطعه هنرمندان بهشت زهرا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن پیشکسوتان مطبوعات، درگذشت این هنرمند و روزنامه‌نگار را تسلیت گفتند.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1551035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =