۰ نفر
۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۰
مراقب باشید در باتلاق مسببین وضع موجود نیفتید آقای سجادی!

سید حمید سجادی، وزیر تازه نفس ورزش و جوانان که این روزها بر تخت نشسته، باید حسابی حواسش را جمع کند که اسیر اشتباهات گذشته و اعتماد به افراد ضعیف نشود تا بتواند چرخ‌های زنگ‌زده ورزش را بچرخاند.

سید ابراهیم رئیسی اقلا در ورزش به آنچه قبل از انتخابات وعده داده بود عمل کرده. او در جمع پیشکسوتان گفته بود یک قهرمان مدال دار تحصیلکرده که سابقه مدیرریتی داشته و از جوان ترهای کابینه باشد را بر می گزیند. او برای این گزینه به سراغ حمید سجادی رفت و قهرمان پیشین دوی کشورمان در صحن علنی مجلس توانست گلیمش را از آب بیرون بکشد تا امیدوار باشیم این ورزش خوانده قهرمان با تجربه معاونت ورزش قهرمانی ، طرحی نو برای ایجاد تحول در ورزش خواهد داشت اما حالا برای بحرانی ترین نقطه پر از پروپاگاندای ورزش مان اخبار خوبی به گوش نمی رسد .
او در اولین حضور تلویزیونی اش برای استقلال و پرسپولیس باز سراغ همان وعده کلی و رنگ باخته واگذاری رفت.
استقلال و پرسپولیسی که حالا حتی همین وبسایت های هواداری شان حرف از بدهی های چند صد میلیاردی انباشته شان می زنند.
تیم هایی که ادعا شده درآمدهای بیش از ۱۰۰ میلیاردی را در ۳ سال گذشته تجربه کردند و باز بدهی های شان سر به فلک می کشد.
حالا سجادی بی آنکه از جزئیات طرح واگذاری خبری امیدوارکننده بدهد ، از همان طرح محکوم به شکست تیم ها برای واگذاری به بورس خبر داد.
می نویسم محکوم به شکست چون آنچه به عنوان اموال پشت قباله این باشگاه ها افتاده ،تنها املاکی با کرده و زیان ده روی دست وزارت ورزش بوده اند که غیر از هزینه نگهداری ، عایدی و قابلیت درآمدزایی ندارند. امکان تبدیل شان به پول نقد هم نیست و فقط هزینه نگهداری املاکی چند صد میلیاردی در زمان واگذاری به مالکان جدید که این بار هواداران خریدار سهام از بورس هستند، افزوده می شود.
این یعنی دوباره همان بلایی که بورس بر سر سرمایه های مردم در یک سال اخیر آورده بود.
فارغ از بحث واگذاری اما اخباری ست که درباره مدیریت تیم ها به افراد امتحان پس داده ای است که خود بانیان وضع موجودند.
شایعات درباره پرسپولیس و ادعای بازگشت فتح الله زاده به استقلال!
افرادی که بخش عمده بدهی های امروز حاصل سبک مدیریت پوچ گرایانه آنهاست. وعده های پوچ ، مدل مدیریت بمبی حباب ساز پر هزینه که امروز تیم هایی را ساخته که برای جیب صد میلیاردی شان هم هزینه ای ۲۰۰ میلیاردی می تراشند . بازیکنان را به چند برابر قیمت می خرند و عایدی شان می شود تقریبا هیچ . ناجیان پوشالی که در شبکه های اجتماعی باد می شوند و هر بار بر می گردند، چند وقتی بر مشکلات می افزایند و سهم شان را از این سفره بر می دارند و چند وقتی در غبار گم می شوند و خب این قدر حافظه تاریخی فوتبال ما کوتاه شده که باز با فرمول چند کانال پر بیننده ، چند روز لشکرکشی جلوی باشگاه و وزارت ورزش و چند حضور رفاقتی روی آنتن های زنده، باز ژست ناجی به خود می گیرند و باز در را بر همان پاشنه می گردانند. باز چک های بی محل ، باز خریدهای بی مصرف ، باز مالیات های پرداخت نشده و باز ادعاهای نجومی … وای وای وای ادعاهای نجومی!
حاصل اما چیست؟ همان که تا امروز بوده . باز ناکامی و باز سرخوردگی .
نه آقای سجادی ، اینجا پاشنه آشیلتان است. اگر در این کارزار باز مسیر مدیریت هزینه را برگزینید و شما هم به دام این مدل پوپولیستی بیفتید، سرنوشتی بهتر از بابامسعود و بابا محمود و همه باباهای قبلی نخواهید داشت.
باز ته مسیر افتادن به منجلاب پر شدن فوتبال از پول های کثیف است. پول هایی از جنس هدایتی ، زنجانی ، خلیل زاده و آرایشگر ها و دندان پزشکان و هتلداران بعدی.
کاش کمی دقت کنید و کاش مسیر انتخابی تان هم قدمی با مسببین وضع موجود نباشد!

254 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1552055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    0 0
    شما فکر میکنی حضرات میخونن؟ مخاطبان شما قشر بی صدای نا امید از تغییرات هستن.
  • رضا IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    0 0
    آقای فتح‌الله‌زاده خیلی جام برای استقلال آورده بعد از ایشان دیگه از جام خبری نیست واسه همینه پرسپولیس ها جو درست می کنند وبا نفوذ در ورزش مانع فتح‌الله‌زاده می شوند