گفت وگو با معاونت پژوهشی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)، دفتر قم

حجت الاسلام حسن پویا، معاونت پژوهشی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)، دفتر قم اظهار داشت: متاسفانه با خوشبختانه امام خمینی شخصیتی سیاسی و اجتماعی شناخته شده ای است در حالیکه امام قبل از اینکه شخصیت سیاسی و اجتماعی باشد، شخصیت حوزوی، فقهی و اصولی بوده است که هم زمان با این ها دارای شخصیت عرفانی و اخلاقی نیز بوده است.

وی خاطر نشان کرد: باید برای شناخت هر فرد و شخصیت به آثار و گفته های او مراجعه کنیم که آثار گرانبهای امام خمینی نشان دهنده شخصیت علمی، فلسفی و اجتماعی و عرفانی ایشان است ککه این نشان دهنده این است که امام نه تنها از نظر سیاسی و اجتماعی بلکه از نظر علوم حوزوی و سایر علوم تسلط کاملی داشتند.

معاونت پژوهشی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) دفتر قم تاکید کرد: امام خمینی (ره) در همه جنبه های سیاسی و اجتماعی شخصیت استثنایی بود.

وی در ادامه در خصوص شخصیت و اندیشه های ایشان گفت: در مجموع برداشت شخصی بنده حضرت امام،هیچ وقت در هیچ موضوعی، غیر از راه مستقیمی که اسلام بیان می کرد، وارد نشدند.

وی افزود: امام خمینی خود را در یک جهت قرار نمی دادند و به شدت در مقابل خرافات می ایستادند چه در اندیشه های اسلامی و چه در جاهای دیگر مثلا در روضه ها که به حداقل ها قانع بودند.

حجت الاسلام پویا در پایان تاکید کرد: امام هرجا احساس می کردند که خرافات وارد دین می شود، ولو به نام مهدویت و یا امام حسین (ع) جلوی آن می ایستادند و برخورد می کردند.

/6262

کد خبر 155257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =