دیدگاه کاربران خبرآنلاین درباره مزایا ومعایب تسهیلات میلیاردی مسکن/ توان پرداخت اقساط چند ده میلیونی وجود ندارد

کاربران خبرآنلاین دیدگاه خود را درباره مزایا و معایب تسهیلات میلیاردی برای خرید مسکن عنوان کردند.

به گزاش خبرگزاری خبرآنلاین، مدیرعامل بانک مسکن از افزایش سقف وام مسکن جوانان به یک میلیارد تومان در تهران خبر داد و گفت: این رقم در شهرهای بزرگ ۸۵۰ میلیون و در سایر شهرها ۷۰۰میلیون تومان است.

به این ترتیب، متقاضیان می‌توانند با افتتاح حساب مسکن جوانان و واریز ماهانه ۲۰۰ هزار تومان، ۱۵ سال بعد وام یک میلیاردی را دریافت کنناین بدان معناست که وام یک میلیاردی برای ۱۵ سال دیگر در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد.

برخی معتقدند با توجه به دوره زمانی در نظر گرفته شده برای پرداخت وام، تصمیم مذکور تنها سبب ایجاد فشار تورمی در بازار می‌شود.

اما در نظرسنجی‌ای که خبرگزاری خبرآنلاین تحت عنوان «تاثیر این تسهیلات بر بازار مسکن چیست و آیا این اقدام را راهگشا می‌دانید؟ » منتشر کرده، برخی از کاربران خبرآنلاین عنوان کردند: «ورود شرکت بزرگ انبوه ساز مسکن به بورس و اجرای قانون پیش فروش ساختمان که سالها بلاتکیف بوده است در کنار پرداخت تسهیلات بانکی به ساخت مسکن می‌تواند بسیار کمک کند.»

یکی از کاربران خبرآنلاین در این خصوص نوشت: «چون وعده سر خرمن است، به نظرم تاثیری در قیمت واقعی مسکن در شهرهای بزرگ و کوچک ندارد؛ مگر این‌که وام‌های دیگری برای اقشار جامعه از طرف دیگر وزارتخانه‌ها تدارک دیده شود.»

دیدگاه کاربران خبرآنلاین درباره مزایا ومعایب تسهیلات میلیاردی مسکن/ توان پرداخت اقساط چند ده میلیونی وجود ندارد

کاربر دیگری عنوان کرد: «بهتره دولت خودش مسکن بسازه و به افراد شاغل واگذار کنه و بخشی از حقوق ماهانه فرد رو مستقیما برای تسویه منزل کم کنه. طرح حاضر با توجه به مبلغ قابل توجه سود آن و نیز پتانسیل ایجاد تورم در بازار مسکن، مناسب نیست.»

یکی از کاربران متذکر شد: «تسهیلات باید هدفمند و فقط با معلمان آن هم با نرخ سود صفر درصد و با اقساط طولانی داده شو. د سایر اقشار نیازی ندارند و دادن وام به سایرین باعث تورم خواهد شد.»

کاربری تاکید کرد: «باعث تورم صد در صدی و افزایش قیمت تمامی کالاها خواهد شد. این تراژدی حاصل تفکر کی است؟»

کاربر دیگر خبرآنلان نوشت: «باید تسهیلات با نرخ صفر درصد و با بازپرداخت ۲۰ ساله فقط به معلمان پرداخت شود و برای سایر اقشار پرداخت نشود و یا اگر پرداخت می‌شود با سود حداقل ۱۸ درصد باشد، چون اگر به همه پرداخت شود، باعث افزایش تورم می‌شود.»

یکی از کاربران عنوان کرد: «کی می‌تونه ماهی نزدیک به ۱۱ میلیون قسط دهد. کسی که این وام رو می‌گیره، باید ماهی حداقل ۲۰ میلیون درآمد داشته باشه. شما بفرمایید کدام کارمند و یا کارگر این‌قدر می‌گیره جز مدیران که اونا هم نیازی به این وام‌ها ندارند. باید بازپرداخت زیاد بشه و قسطش زیر ۵ تومان که اونم بازم زیاده.»

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1555528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =