۷۶ نفر
۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۵
اشتباه محاسباتی امام جمعه لواسان چه بود؟

همه خبردار شدیم که حجت الاسلام سید سعید لواسانی امام جمعه عدالتخواه لواسان از منصب امامت جمعه برکنار شد.

این خبر باعث شگفتی عده زیادی و به خصوص جوانان عدالتخواه شد، هر چند این گونه اخبار، دیگر برای اقشار وسیعی از مردم، شگفت آور نیست، چرا که به درستی دریافته اند که این تناقض‌ها و عملکردهای عاری از منطق، در بسیاری از نهادهای جمهوری اسلامی به قاعده تبدیل شده است.

مردم دیگر اصلا تعجب نمی کنند که چطور با برخی امامان جمعه متنفذ که گاه و بیگاه با طرح مطالبی، موجب وهن دین و نظام می شوند و موجی رسانه ای ایجاد می کنند برخوردی صورت نمی گیرد اما امام جمعه ای که به وظیفه امر به معروف و نهی از منکر خود در باره مفسدان اقتصادی در حوزه امامت جمعه خود عمل کرده است، کنار گذاشته می شود تا مایه عبرت امامان جمعه دیگر شود و آنها حد و مرز خود را بشناسند.

به خاطر می آورم که در اوایل دهه هشتاد یکی از جوانان دانشجوی عدالتخواه به سراغ من که در دهه هفتاد در نشریه صبح به طور جدی و پی گیر به مفاسد و تخلفات اقتصادی می پرداختم، آمد و از من خواست که به او در مورد فعالیت‌های عدالتخواهانه مشورت بدهم اما او در کمال تعجب با مخالفت صریح من مواجه شد. به او گفته بودم هرگز ورود به این عرصه را به شما و هیچ جوان دیگر توصیه نمی کنم چرا که در این مسیر با ناکامی ها و تناقضهایی مواجه می شوید که شما را نسبت به نظام و حکومت دینی مساله دار خواهد کرد بدون آن که به نتایج ملموسی برسید.

اگر امام جمعه لواسان هم با من مشورت می کرد، انتهای این مسیر را به او می گفتم، هر چند معتقدم حرکت او در این مسیر نتایج مطلوبی داشته و مایه آبرو برای طیفی از روحانیت ساده زیست، شجاع، مردمی و عدالتخواه شد.

اما در هر صورت برای او توضیح می دادم که نظام، عزم، اراده و جدیت لازم و کافی را در امر عدالتخواهی و مبارزه با مفسدان کلان و متنفذ اقتصادی از سال ۷۰ به این سو که زاویه فساد و رانت‌خواری و بریز و بپاش کم کم باز شد، نداشته و اگر شعارها و رهنمودهایی در باب عدالت و مبارزه با مفاسد مطرح می شود بخش مهم آن ناظر به درست کردن ویترین نظام است و نه مبارزه قاطع و فراجناحی با فساد.

یکی از عوامل این تعلل و کوتاهی و ناتوانی نظام در برخورد با فساد گسترده اقتصادی که ایران را در یکی از بالاترین رتبه های جهانی فساد قرار داده، آلوده بودن افرادی از هر دو جناح در سه دهه اخیر بوده که باعث توافق نانوشته ای بین آنان در کوتاه آمدن در مبارزه بوده است اگر چه در یک دهه و نیم اخیر پای برخی افراد وابسته به نهادهای انقلابی و انتصابی به این گرداب هائل باز شده و دورنمای مبارزه بدون تبعیض با فساد را بیش از پیش تاریک کرده است.

در چنین شرایطی طبیعی است که نهادهای بالادستیِ مسئول، به هیچ کس اجازه فراتر رفتن از یک چارچوب و حد و مرز مشخصی را در عرصه عدالتخواهی و فسادستیزی ندهند و راه او را با عزل یا تهدید و یا حتی محاکمه به ادله ای عجیب مثلا وجود یک کامنت توهین آمیز در پای نوشته یک عدالتخواه، سد کنند.

بنا بر این لازم است همه افراد به خصوص جوانان آرمانخواهی که سودای عدالتخواهی و مبارزه با فساد مالی و اقتصادی را در جمهوری اسلامی دارند بدانند که باید باده این دو آرمان را به اندازه ای بنوشند که موجب حساسیت، رنجش و احساس خطر بالادستی ها نشده و عمدتا مایه ویترین آرایی نظام باشند و الا بهتر است از چنین اندیشه و آرمانی دست بکشند و به دین و دنیای خود بپردازند. به قول حافظ شیرین سخن: 

صوفی ار باده به اندازه خورد نوشش باد
ور نه اندیشه این کار فراموشش باد!

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1555827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 151
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    احسنت حق مطلب و ادا فرمودید
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      پس برادر رییس جمهور سابق حسن روحانی را که با همه فشارهایی که به دستگاه قضا وارد شد، زندان کرد چی؟؟ و همینطور مهدی هاشمی فرزند هاشمی رفسنجانی و همینطور برادر معاون اول رییس جمهور سابق حسن روحانی یعنی جهانگیری و یا رییس حوزه ریاست قوه قضاییه یعنی اکبر طبری که گردن کلفتی بود برا خودش
    • علی قاسملو IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      57 33
      هرگز این مطلب را نفرمائید اگه اینطور باشه که هیج مبارزه ای اتفاق نمی افته و هیچ فاسدی و فسادی اصلاح نمیشه، در هر صورت باید برای احقاق حق برابر فرمایش امیرالمؤمنین علی علیه السلام جنگید.و الامر الی الله والسلام
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      2 10
      سلام برخبر گزاری حسن کلید شما اگه خفه شی به کسی برنمیخوره،فقط دنبال یه مطلب میگردی باهاش نظام رو زیر سوال ببری نمیدونم تا کی می‌خوای این چرتا رو بنویسی شعور هم چیز خوبیه هر چند میدونم این نظررو هم مثل خیلی از نظرات که مخالفتونه منتشر نمیکنی:) یه نفرم بزار پای سایتت که ریاضیش اینقدر افتضاح نباشه جواب جمع ها رو درست بزاره:)مجبور نشیم جواب ۹+۴ رو ۱۲ بنویسیم تا نظرمون ارسال شه وشما نزاریدش تو سایت
    • سرباز بازنشسته IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      5 0
      یعنی دزدان فقط این اقایان بودند بقیه پاک دست هستند !!!
    • حسینی دولت آبادی از قزوین IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      4 0
      بینام اول. خودت جواب خودت رو دادی. اینایی که گرفتند کسانی هستند که از اسب افتاده اند. یادت باشه خود مرحوم رفسنجانی رو هم تایید صلاحیت نکردند. خود روحانی را هم تا توانستند زدند. اینهایی که اسم بردی در دایره قدرت جایی ندارند. بیخودی آدرس اشتباه نده.
    • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      4 0
      واقعیت اینه که اینقدر فساد اقتصادی و اداری در کشور زیاد شده که شرم و حیا هم دیگه ندارند و اگر بهشون انتقاد کنی به سرنوشت همین امام جمعه دچار میشی. استخدام ها و انتصاب ها در تمام سازمانهای دولتی کاملا رابطه ای شده و یک سیستم پیوسته و منسجم رانتی تشکیل شده که هرکس بخواد در مقابلشون ایستادگی کنه محکوم به اخراجه. هیچکس هم توان مقابله با این جماعت رو نداره.
    • علی رضا IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      5 0
      کاملا درست بیان فرمودن ، بطور مثال در خصوص متهمین پروژه یاس یا همان املاک نجومی همانطور که همه مردم عزیز اطلاع دارن پرونده اصلا به قوه قضائیه ارجاع نشده و در نطفه خفه شد و قس علیهذا...
    • عدالت IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      1 0
      یه عزیزی میگه پس دستگیری این و ان چه بود برادر انها تسویه حساب سیاسی بود نه مبارزه با فساد عده ای نمیخواهند متوجه شوند عده ای هم کلا متوجه نمیشوند مبارزه با فساد ویترین است که هر دوسال یه مورد پررنگ ششود در قبال هزاران مورد نادیده گرفته شده
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    170 5
    همین اتفاق برای امام جمعه ساوه هم افتاد و ایشان برکنار شدند.دلیلش هم مخالفت با اجرای پروژه انتقال پسماند تهران به ساوه بود.
    • حسن IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      4 0
      مگه اصلاحی صورت گرفته؟کدام‌مفسدی تاوان داده؟به چشم خود زنجانی جهانگیری را درزندان دیدید ؟نه فقط شنیدید شنیدن کی بود مانند دیدن. هیچ کدام زندان نیستند من کاملا میدونم
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    72 15
    خیلی زشت بود. خیلی دیگه پروئیه
    • جناحی IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      0 0
      عمل میشه. مگه جناحی. سیاسی. رو. کم کنی.... باشه
  • خاکستری IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    108 4
    امام جمعه قبلی زابل هم همینطور
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    81 7
    محاسبات کوانتومی شرودینگر بلد نبود رفت تو خاکی
  • صفا IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    284 8
    مبارزه با فساد بیشتر شوخی است
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      اگر نظام عزم برخورد با گردن کلفت های مفسد اقتصادی را نداشت چطور برادر رییس جمهور سابق حسن روحانی را با همه فشارهایی که به دستگاه قضا وارد شد، زندان کرد؟؟ و همینطور مهدی هاشما فرزند هاشمی رفسنجانی که بعد از رهبری شخص دوم انقلاب از دید مردم بود و همینطور برادر معاون اول رییس جمهور سابق حسن روحانی یعنی جهانگیری و یا رییس حوزه ریاست قوه قضاییه یعنی اکبر طبری که گردن کلفتی بود برا خودش و یا ....
    • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      5 0
      کسانی رو که مثال زدید بیشتر از جناح مقابل بودند و در جهت جنگ قدرت بود.... اگر مبارزه با فساد جدی بود از جناح مقابل هم اقای قالیباف باید برای پرونده شهرداری پاسخگو میشد مانند کرباسچی که معاونش مجرم بود ولی خودش محاکمه شد! همچنین اقای مخبر که کلی وعده الکی تولید واکسن داد و پولش رو پیش فروش گرفت ولی اخر شد معاون رئیس جمهور...
    • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      6 0
      زندانی کردن هاشمی یا برادر روحانی و ... بیشتر یک تسویه حساب جناح بود تا مبارزه با فساد
  • طه IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    متأسفانه نظام جمهوری اسلامی ایران آدم ندارد هردو جناح آلوده اند.
    • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      4 0
      برادر عزیز این موارد جزو ویترین کار هست ، اصل کار دارد کار خودش را می کند.
  • محسن IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    51 4
    سلام ریشه فساد در ارتکاب به جرم برای اسلام، یا مهندسی معکوس آن، آبرو داری کردن از مسئول مجرم و متخلف تا آبروی اسلام نریزد است. به عبارت دیگر ریشه آن پیوند دادن اسلام و آبروی اسلام به مجرمین و متخلفین است. بهانه بسیار کارگشای آن، این جمله است: "به دلایل امنیتی از ذکر جزئیات معذوریم" تا یک سردار این نظام تا عالی ترین رده های حکومتی رژیم صهیونیستی به بهانه تجارت الماس نفوذ کند.
  • علی آذری IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    متاسفانه نظام جمهوری اسلامی به جایی رسیده که رانت خواران و مفسدان اقتصادی بر عدالتخواهان شاخ و شونه می کشند و فساد اداری و مالی در ادارات و نهدها و بنیادها یک کار عادی و معمول است.
  • ناشناس IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    96 7
    احسنت وصد احسنت بر شما وامام جمعه محترم لواسان وصد لعنت بر انهایی که به نام دین مال واموال این مردم ستمدیده را به تاراج بردند.
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    50 24
    فساد در هر دو جناح یعنی چه. ما یک جناح بیشتر نداریم.
    • ناشناس IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      5 0
      منظورشان به ظاهر دو جناح هست وگرنه همه می دونند هر دو شون یکی هستند
  • گرفتار IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    29 7
    ای وای بر ما
  • زهزا IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    70 7
    یعنی مسول مملکت در جریان نیس ایا؟؟؟؟
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      3 0
      نع
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    فساد از راس هرم سرچشمه گرفته و با انتقاد از بین نمی ره . برای ریشه کردن فساد ، انقلابی دیگر باید ...
    • عماد IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      0 6
      طبق معمول داره مغالطه میکنه، قوه قضائیه داره کار خودشو انجام میده، رهبری از دهه هفتاد دائما برای مبارزه با فساد هشدار داده ولی انگار ایشون کر هستن، اینکه همه مسئولین رو فاسد بدونی بهانه ای هست برای به کرسی نشاندن حرف خودتون که بگید نظام باید ساقط بشه، نیازی به اینقدر هوچیگری نیست! امام جمعه بعد از ۳ سال عوض میشه میخواد هرکی باشه، اونی عوض نمیشه و فقط با نظر خود رهبری عوض میشه نماینده ولی فقیه در استان هست! چرا از بی اطلاعی مردم به ضوابط سوءاستفاده میکنید؟؟؟؟؟
    • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      159 0
      رأس زیر برفه ... نمی‌بینه این همه فساد و چپاول بی‌پایان
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    64 9
    وقتی کرسی ائمه جمعه از تقوی به حاج علی اکبری میرسد یعنی اینکه آماده باشید تا نماز جمعه ای که چهارشنبه ها میخواندید را از این به بعد سه شنبه بخوانید. واقعا خلاصه تر و دقیقتر از این به فکر جن هم نمیرسد.
  • محمد IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    51 1
    گر‌مست‌گیرند‌درشهر‌هرچه‌هست‌گیرند
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    45 6
    فساد و فسادو فساد
  • ن IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    26 2
    اخرش ما نفهمیدیم که اقا عدالت خواه بود یا طرفدار مفسدان بود ولی هر کدام بود خیلی شول بود چون انقدر در لواسان جنایت صورت گرفته جم کردن انها وقت بسیار می خواهد
  • محسن ۲ IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    19 8
    سلام دیدن آقای حسن روحانی بعنوان یک شخص غلط است. ایشان بعنوان یکی از عالی رتبه ترین مقامات تائید شده در سطوح عالی امنیتی کشور، نشان دهنده یک فرهنگ پذیرفته شده در سیستم امنیتی کشور است. تبری جستن این اجتماع بزرگ امنیتی از آقای روحانی فقط یک تاکتیک است. هنوز در سطوح پائین تر و بسیار وسیع امنیتی، فرهنگی که ایشان را محرم و گل سر سبد خود می دانست و از همه فعالیتهای پیدا و پنهان آقای رئیس جمهور در عرصه سیاست با خبر بود پابرجاست.
  • علی IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    7 58
    قابل توجه مفسدان وطن فروش دولت روحانی ورانتخوارن و رسانه هایی که ازمفسدان حمایت می‌کنند.
  • حمید IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    30 3
    شیر مادرت حلالت باشد احسنتم
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    44 4
    ادم خوب باید برکنار شود چون مخالف ایده شماست
  • سرباز IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    80 8
    ما چیزی به اسم عدالتخواه رو الان میشنویم، هیچ کسی عدالت خواه نیست و خود این آقا هم نبوده!! اونهایی که عدالتخواه بودند الان تو زندان هستند و این بیرونی ها دارند دولپی میخورند.
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    آقای محترم بهتر نبود قبل از انتشار این مطلب که به زعم شما کاملا دقیق و صحیح است از دفتر مقام معظم رهبری علت را جویا می شدید؟ آیا فساد گسترده در لواسانات که شما مدعی آن هستید فقط همین امسال صورت گرفته و ایشان همین امسال و در یکی دو ماه اخیر دست به افشاگری زده اند؟ پس در این صورت سالهای قبل هیچ خبری نبوده، و الا ایشان باید سالها قبل به همین دلیلی که شما مدعی آن هستید، عزل می شد. اگر برداشت شما صحیح باشد و فساد گسترده ای بوده، ایشان سالها پیش باید اقدام می کردند و اتفاقا به علت سکوت طولانی و عدم اقدام به موقع صلاحیت خود را از دست داده اند. خلاصه اینکه مطلبی که شما نوشته اید و بزودی نقل مجالس خیرخواهان و فرصت طلبان خواهد شد، ایراد منطقی دارد چون یا فساد گسترده ای بوده و ایشان سالها سکوت و کم کاری کرده اند، یا بوده و ایشان سالها با فساد جنگیدند و در این زمان طولانی عزل هم نشده بودند و فرصت مبارزه داشته اند یا هم بقول شما همین امسال و یکی دو ماهه اخیر شروع به مبارزه با فساد کرده اند و بقیه سالها سکوت که این خیلی بدتر از فساد گسترده ای است که شما مدعی آن هستید.
    • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      5 0
      من اومدم یه جواب دندان شکن بهت بدم ترسیدم، دیدم از جونم و از حیثیت و آبروم سیر نشدم
    • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      3 0
      سفسطه
    • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      5 0
      یا ابولهب دهانم بسته شد از این استدلال!!!
    • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      5 0
      سفسطه دانی چیست؟!!!
    • خالد IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      6 0
      ب دفتر عظما رسیده ک عذرش رو خواستن خانه از بن خرابست
    • مینا IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      5 0
      جالبه . با این منطقت این امام جمعه محترم رو فاسد و بدهکار هم کردی. متاسفم برات
    • محسن IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      4 0
      سلام آقای محترم، بهتر نبود اول از امثال ایشان بپرسید به دفتر رهبری نامه ارسال کرده اند یا خیر؟ و اگر ارسال کرده اند چرا رهبری پاسخ ایشان را ندادند؟
  • علی IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    89 5
    هر کسی از دزدی آقایان سر در بیاره این بلا سرش میاد مثل من کارمند حراست کالا قاچاق بودم وقتی از فساد آقا زاده ها اطلاع پیدا کردم با تهدید زور مافیایی من از اداره بیرون کردند
  • ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    46 3
    آفرین.... واقعا همیشه برایم سوال بود که چرا بعضی را با اظهارنظرهای بسیار عجیب و غیرقابل باور در مورد دین همچنان در سر کار نگه می دارند اما بعضی دائم در تهدید جابجایی هستند؟
  • ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    45 0
    آخه جالبه فقط حرفش را هم می زنند و معمولا عملی کاری انجام نشده و همین قدر هم تحمل نمیشه.......
  • رامین IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    36 1
    اینم از مملکت داری ما اسلامی خوب یدک میکشیم وای به حال شما ها تختاس پس میدین
  • ن IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    1 2
    نگاه سرش
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    37 1
    یعنی در این دولت هم بیخودی منتظر مبارزه با فساد نباشیم آیااااااااا
  • ناشناس IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    26 1
    خوب راه را برای فساد و .......ازاد بگذاریم . پی برای چی انقلاب کردیم .ایا برای فساد و ظلم وحیف و میل بیت المال و .... ایا با سکوت و نادیده گرفتن ارمانها ما خیانت میکنم
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    45 3
    مبارزه با فساد چگونه ممکن است وقتی آمران و عاملان این مبارزه خود به یاری فساد موجود به این مرتبه رسیده اند و در آن غرق شده اند.
  • محمدی IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    49 1
    چرا قوه قضاییه ساکت است یا آقای رئیسی که ادعای مبارزه با فساد دارد ساکت است
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    10 68
    اگه راست میگی چاپ کن، سایت به ظاهر محترم درباره کثافت کاری و تخلفات روحانی و دولت مطبوع شما چهار تا مطلب بذار و روشن کن که تمامی فسادها از دولت ایشان بلند شد بنویس تا مردم بدانند تمام اندیشه و تفکر روحانی این بود که دین از بین برود غرب گرایی تمام ایران را بگیرد ریشه ها و تفکر لیبرالی ایران را فرا بگیرد، شما در طول 8 سال خیانت و خباثت دولت منفور روحانی یه کلمه بر علیه ایشان تیتر نزدی حالا دایه عزیز تر از مادر شدی، خجالت برای شما و امثال شما ساخته شده اگه شرف داری چاپ کن، هر چند مطمئن که...
    • IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      4 0
      جوش نیار بابا، بعد از روحانی راهم دیدیم وهنوز هم خواهی دید. خدا را شکر که کاملا یه دستین.
    • حسن IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      3 0
      احسنت
  • .... IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    38 0
    از طرف چه نهادی برکنار شدن ؟
  • معلم بازنشسته IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    34 1
    در لواسان مافیاهای رنگارنگی وجودداردمااعضای تعاونی مسکن کارکنان دولت در لواسانات۲۶سال ربع قرن است نمی توانیم زمین خودرابگیربم آقای لواسانی واقعا افشاگرفساد بودندباید برگردندبه امامت نمازجمعه لواسان
  • Aliloo IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    55 2
    واقعا متاسفم. این همان حکومت علی واریست که تو بوق و کرنا کرده اید. کشور ما تا کی باید از این جناح بازی ها ضربه بخورد؟ اگر نظام چاره ای برای این مشکل پیدا نکنه شک نکنید مردم صورت مسئله رو به کلی پاک خواهند کرد. و در آخر اینکه ،وقت زیادی برای این کار در دسترس نیست. محاکمه مسئولان خائن و ناکارآمد مطالبه جامعه.
  • گلیج IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    21 0
    اگر سیستم شفافیت راه میافتاد وهمه احاد جامعه پاسخگوی از کجا آورده ای میبودند دیگر هیچ تعرضی به کسی از از راه حلال کسب درامد کرده واز ان استفاده میکند نمیشد متاسفانه امروز نمیتوان گفت همه ی کار های امام جمعه محترم درست بوده چون به جای ریشه یابی وپیگیری این موضول که از کجا وچگونه ساخته شده به ظاهر توجه کرده وهمه را با یک چشم نگاه کر ده .
  • h IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    38 1
    پاسخ این همه خون های به نا حق ریخته شهدای انقلاب وجنگ وغیره چه کسی خواهد داد
  • توکل IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    31 1
    هرکس اول کارمیادچندروزی گردوخاک میکنه بعدازچندروزترمزدستی شا میکشندبطوریکه چهارچرخ قفل میشه.عزیزم مااینهاراباگوشت وخونمان لمس کردیم
  • خوزستانی IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    28 2
    از یک نشریه حکومتی بعید بود که اینقدر قشنگ و واضح به موضوع "بی عدالتی و فساد " در نهادهای وابسته جمهوری اسلامی ایران بپردازد .آفرین
  • مهدی IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    11 7
    دنیا پرستی حکومت ریاکار بیداد می‌کنه درود بر امام جمعه لواسان که عین امام خمینی هشدار داد وضعیت دزدی و چپاول کشور را
  • محمودی IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    5 44
    ظاهرا این خبرگذاری چون خودش نمتیواند بطور مستقیم نظام را زیر سوال ببرد از اینگونه سخنان افراد مجهول‌الهویه استفاده می‌کند‌تا زهر خودش را بپاشد.البته این را هم باید متذکر بود که این اصلاح طلبان بودند که رانت و فساد را دراین مملکت نهادینه کردند.
  • NO ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    30 0
    این اقا درست میفرمایند. مبارزه با فساد شوخی هر کس این مبارزه را جدی بگیره در این جامعه بدبخت نیشود همین رییس جمهور تا 2ماه پیش رییس قوه قضاییه بود و شرکت نگین خودرو پول 11 هزار نفر را به بهانه ثبت نام خودرو از سال 96بال کشیده مراجعه میکردی میگفتن مربوط به ذولت به وزارت صمت مراجعه کنید الان. مراجمع میکنی میگن برو قوه قضاییه گا که خسته شدیم و قبول کردیم مبارزه با فساد و دزدی شوخی هست
  • ناشناس IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    26 1
    مبارزه با فساد یعنی حذف شدن مبارز
  • ابراهیم IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    23 0
    جناب نصیری فرمودید. اگر امام جمعه لواسان هم با من مشورت می کرد، انتهای این مسیر را به او می گفتم خوب برادر عزیز ایشان و امثال ایشان عواقب کار خود را بهتر می‌دانند و نتیجه هم بر همگان پوشیده نیست....
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    23 1
    سرت تو لاک خودت باشه، زندگیتو کن، اگه ایراد بگیری نابودت میکنن، مگه نمیدونی عاقبت حق طلبی چیه؟ امام حسين عليه السلام، هم حق طلبی کردن، اگه دنبال حق بری، دنیاتو از دست میدی، اما آخرت و میخری واسه خودت. خودت انتخاب کن.....
  • نادر IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    28 3
    امام جمعه جدید که اومد اگه واقعا نماز گذارها مؤمنین واقعی باشند نمی روند ولی کو مومن همه برای ریا وتظاهر است واین نکته را هم همه خوب میدانند حکومت ما شده مثل اسبی که صاحبش لگامش را رها کرده بگذار بتازند هر جور که می‌خواهند
  • محمد IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    14 0
    اگر به همین جوانان اعتماد کنیم و جسارت برخورد با حقیقت راداشته باشند ، چه بهتر که حداقل روشنگری و شناساندن دست های آلوده که دین ودنیای مردم رابه نابودی کشیده اند رو شود تا تکلیف جزا در دنیا مشخص شود نه وعده به آخرت داده شود .
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    17 2
    اخه اونا مدارج فقهی شان را از فیضیه های امریکل و اسراییل گرفته بودن !!
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    18 5
    مسولان حرامی بالا دستی دیدند یک نفر خوب کار میکته جلوی سرمایه داران کاخ نشین اختلاسگر ایستاده سریع کله پاش کردند . و حرف امام را اجرا میکنه نگذاشتند بماند . چرا امام جمعه اسلامشهر و کرج که از قبل انقلاب بوده عوض نمیشوند ? چون عین خودشان دزد و مادروجنده اند .
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      3 0
      خوب نوشتی
  • محمو IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    25 3
    اون کسی که اما جمعه را برکنار کرده شک نکنید با مفسدین شریکه بررسی کنید
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    2 23
    حالاچندتامفت خورودزدوبرکنارکردن هی انتقادکنین
  • سعید آبدار IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    26 2
    ه‍مه میدانیم و میبینیم که متاسفانه پدیده فساد در ارکان نظام حاکم بر کشورمان، بصورت سیستماتیک و فراگیر بصورت کاملاً آگاهانه و بصورت مویرگی در تمام جوانب و فرعیات آن نفوذ کرده و قاعدتاً این پدیده زشت، کاملا آگاهانه انجام گرفته و اعمال میگردد و پر واضح است که ره آورد این موضوع چیزی نیست بجز تباهی و ظلم آشکار به تک تک ایرانیانی که در ذهن خود آرمانی رویایی را تصور میکردند..!!
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    29 1
    فساد را مردم عادی انجام نمیدهند فساد مال کسانی هست که نفوذ دارند پس نمیتوان در جمهوری اسلامی با آنها مبارزه کرد
  • عدالت IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    26 0
    حرف حق بگو اعدام شو .شعار حاکمیت
  • عبدالسلام کریم زاده IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    2 26
    دوست نویسنده وکارشناس یه مثل معروف وقدیمی میگه..،،،:کل اگر کاری کنه....سر خودشه اول دواکاری کنه ...شما هم اگر میخوای کاری کنی اول برو به دانش واطلاعات سیاسی وفرهنگی خودت خیلی خیلی خیلی اضافه کن بعد بیا اینجا عر ض وان دام وقضا وت نادرست کن،برا امام جمعه لواسان وغیر وذالک مشاوره بده، دائ
  • Aa IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    15 0
    خیلی جالب است وارد عرصه مبارزه با فساد نشود هیچ کس دقیقا حکومت پهلوی برای چه چیزی سرنگون شد
    • صفا US ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      3 0
      مبارزه با فساد بیشتر یک شوخی است چون سیستماتیک هست
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    2 35
    خبرانلاین عزیز اگر نظام عزم برخورد با گردن کلفت های مفسد اقتصادی را نداشت چطور برادر رییس جمهور سابق حسن روحانی را با همه فشارهایی که به دستگاه قضا وارد شد، زندان کرد؟؟ و همینطور مهدی هاشما فرزند هاشمی رفسنجانی که بعد از رهبری شخص دوم انقلاب از دید مردم بود و همینطور برادر معاون اول رییس جمهور سابق حسن روحانی یعنی جهانگیری و یا رییس حوزه ریاست قوه قضاییه یعنی اکبر طبری که گردن کلفتی بود برا خودش و یا .... پس کسی که خودش بیرون گود نشسته و کاری نمیکنه الکی نگه چرا برخورد با فساد نیست، تو خودت ...
    • سامان IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      3 0
      سلام مطمئن باشید انها هم درگیری وتصفیه حساب های سیاسی بوده
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    13 3
    مبارزه بااین افراد یعنی مبارزه با ملکه انگلیس
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    54 0
    یادش به خیر یه زمانی هر گندی تو مملکت بود اخرش یقه شاه رو می گرفتند ...منطقی هم بود ...وقتی شاه شدی باید جواب ریز و درشت را هم بدهی...
  • مصطفی IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    3 0
    بزرگترین صربه ای کشور خورده لاپوشنی مشکلات بوده اگر همه مثل امام جمعه لواسان بودند وصع کشور به اینجا نمیرسئد.
  • نوری IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    3 0
    واقعآ حرف حساب ومنطق زده وشما نیز بنوبه خود به عمل با این تبعیض های نابخردانه خیلی زیبا اشاره کرده ای. تشکر
  • محمد IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    3 0
    چراوطن به این حدذبونی فسادافتاده،امام جمعه لواسان رابرکنارمیکنند،آدم فکرمیکنه تواسرائیل لعنتی زندگی میکنه؟وای ای خداپناه برتو
  • 0056046553 IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    3 0
    احسنت به آقای نصیری شیر مادر حلالت
  • یک جانباز IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    3 0
    ریشه فساد در این طیف چنان فراگیر شده که اگر نفری چوب مخالفت برداره چنان منکوب میشود که اون سرش ناپیدا این مردم هم که نظر میدن همه میدونید چه خبره
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    4 0
    تقصیر رئیس جمهورها نیست اونا عروسک خیمه شبازین از خودشون اراده ندارن همه کاره رهبره
  • حسین مولایی IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    3 0
    میدونید چرا فساد در نظام ما ریشه کن نمی‌شه ، جوابش کاملآ مشخصه چون‌که خود نظام آلوده به فساد هستش این حقیقتی هست که شما کاسه لیسه‌ای های نظام جرات بیان اونو ندارید همش صغری کبری میچینید
  • ب ز IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    2 0
    نخیر آقای مهدی نصیری اینگونه که شما می فرمایید هم نیست اگر به فرموده سردار شهید عظیم مقاومت ما ملت امام حسینیم چرا درمقابل ظلم و حق الناس خوری وبیت المال خوری کوتاه امده ایم و کفن پوشان به خیابانها نمی آییم ؟مگرماهمین ملت مظلوم غیوردلاور شهیدپرور وهمیشه درصحنه نیستیم؟ فقط همیشه درصحنگی مان به دردراهپیمایی ورای دادن ها تبلیغاتی میخورد؟ واقعن متاسف هستم به حال این ملت که همگی تبدیل شده اند به ملت عهد امام حسن وامام حسین و آنهایی که برای عدالتخاهی مبارزه میکنتدو دستگیرمیشوند همان ۷۲ تن ازیاران باوفای امامن علی حسن وحسین هستند والسلام علی عبادالله الصالحین
  • ایرانی IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 3
    واقعا که این مهدی نصیری نه زمانی که در کیهان بود اندیشه?! ثابت و به درد بخوری داشت وبا افراطی گری دستاوردی جز وهن انقلاب اسلامی نداشت و نه الان که با خزعبلاتش سعی می‌کنه بعنوان اپوزسیون اصلاح طلب ؟! خود و اندیشه ?! بی ثباتش را به جامعه تحمیل کنه هنری نداره جز کلام شیرین رسول سریال بی نظیر گاندو که : وقت دنیا و کائنات رو میگیره واقعا که این فرد و امثال زیبا ؟!کلام فقط وقت دنیا را می‌گیرند ،عجیبه که افرادی مثل نصیری که دچار زوال اندیشه میشن و ژست اپوزیسیون میگیرن ظاهر و چهره‌ نچسب و زشتی هم پیدا میکنن، خدا شفا بده و عاقبت همه رو ختم بخیر کنه ان شاالله
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 3
    همین مهدی نصیری بود حرف های سکولاری میزد؟
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 2
    مطمئن باشید بچه ای که دزد میشه در خانوده سالم بزرگ نشده
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    2 0
    آقا قشنگتر از این نمیشد حرف زد دمت گرم صوفی شهر بین که چون لقمه شبهه میخورد پاردمش دراز باد آن ح یوان خوش علف
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 2
    حتی اگر تمام مسئولان فاسد باشن موجب سرنگونی نظام نخواهد شد چون چیزی که مقدس است اصل اسلامی بودن است نه مسیولان
  • Ss IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 3
    پیامبر اسلام : یک حکومت با کفر باقی میماند ولی با ظلم باقی نمیماند ...
  • علی محمودی IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    2 0
    تا الان می گفتند دولتمردها وابسته به غرب و شرق هستند.؟!! این نهاد که مستقیما تحت نظر آقایان هست، یعنی کلا اصل را بی خیال.
  • بی نام IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    3 0
    ای داد وای بیداداد واقعا برای خودم متاسفم که درجنگ شرکت کردم وبا چشم خودم دید م که چه جوان هایی شهید شدند تا اینک شاهد این درد های بی درمان نباشیم
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    2 0
    امام جمعه عزیز و محترم و مردمی اهواز ,نفربعدی است
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    2 0
    خوب همچین نظامی نباشه بهتره تا اینکه باشه و ادعای عدل علوی و اسلام ناب محمدیش گوش فلک رو جر بده.
  • خادم مسجد IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 3
    بسم الله الرحمن الرحیم ممکن است در بعضی جاها مسامحه ای اتفاق افتاده باشد اما نمی‌شود نظام را به این گونه مسائل متهم کرد نظام اسلامی برای مبارزه با فساد سقف تعیین کرده باشد و یا طرفدار عدالت نباشد گفتار کردار نوشتار رفتار باشیم آنچه که نمیدانید نگویید زیرا چشمام گوش و زبان و لب و دندان دست و پا همه مسئولان و از همه سوال می شود از خداوند برای شما توضیح درخواست می نمایم سپاسگزار شما خادم مسجد
  • دغدغه IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    2 0
    بسیارجالب بود ای کاش این صفحه بعنوان مانیفست نظام درمیارزه بافساد نصب العین منشورهای منتشر شده از سوی دستگاههای نظارتی شود تا جوانان مومن و از همه جا بیخبر به سرنوشت جرم انگارانه محکومان سیاسی سنوات اخیر مبتلا نشوند.باتشکر از اقای مهدی نصیری بخاطر صراحت لهجه
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    2 0
    وای به روزی که بگندد نمک
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 2
    برادر خودت که دچار تناقضی ؛ توصیه میکنی وارد عرصه عدالت خواهی نشوید که با برخورد به تناقضات و رفتارها و ... دچار یاس از نظام و انقلاب میشوید. آخر برادر نظامی که در آن پیگیری عدالت و فساد منجر به یاس می شود نیاز به دل‌نگرانی من و شما دارد . اصولاً چه منطقی است که بگویی از او سوال نکن چون ازش زده میشی و مبادا که از او زده بشی. عملا امر به منکر و نهی از معروف میکنید. نظامی که در آن عدالت خواهی جایی نداشته باشد حتما یک جا که نه همه اش می لنگد.
  • GB ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    2 0
    اشتباه محاسباتی از طرف امام‌جمعه لواسان نیست از جانب اقایونی است که این افراد رو ساکت می کنن چرا که ملت ایران نشان دادن که در برابر ظلم برای مدت طولانی سکوت نمی کنن و بالاخره طغیان می کنن همون طور که زمان‌پهلوی با انقلاب نظام فاسد رو سرنگون کردن و اگر اقایون عاقل باشن این نشانه های گسست و دلسردی مردم از نظام رو جدی گرفته،بجای ساکت کردن امام جمعه لواسان،اقایان فاسد ،و راس آنها رییس مجلس رو برکنار می‌کنند تا مبادا کلا خودشون و‌نظام‌‌ با هم توسط مردم برکنار و سرنگون نشوند. حالا هی امثال ما دلسوزان مملکت هشدار می دهیم و‌از انطرف اقایون ساکت می کنن و به امثال ما انگ برانداز می زنند ، ولی برانداز اصلی کسی است که با دزدی های بی حساب زمینه نارضایتی مردم و زمینه براندازی رو‌فراهم‌می کنه، نه افراد‌دلسوز و مسلما نه امام جمعه شجاع لواسان
  • علی الف IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 2
    برادر نصیری این نوع سخن گفتن به چه معنا است؟ کمی زود وارد معرکه شدید اجازه بدهید این دولت قدم هایی بردارد شاید کاری انجام کرفت که رضایت خدا و خلق خدا در آن باشد البته اینکه افراد در خواسته هایی که نه در این دولت که هیچ دولتی محقق نشود آگاه شوند خوب است ولی مایوس کردن مردم به چه معنا است
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 2
    ایشون منطقه رو خراب کرد که نه به نفع مردم بود نه نظام خرابی هیچ کجا خوب نیست ابادی بیاورید
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    2 0
    مایه تأسفه
  • داود امامعلیزاده IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    56 0
    ربّ مطلب و جان کلام همین است و بس . اراده ای در حاکمیّت جهت مقابله با فساد نیست و الّا گر حکم شود که مست گیرند ! در کشور هر آنچه هست گیرند !
  • استاد طاهرزاده IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 78
    . به نظر بنده نباید به راحتی از شخصیت حاج آقا علی‌اکبری و اعتمادی که به ایشان باید داشت در مورد تصمیمی که گرفته شده؛ عبور کرد. ۲. موضوع عدالتخواهی باید در بستری بس عمیق‌تر انجام گیرد تا سنت‌های اصیل پایه‌گذاری شود به همان معنایی که نباید برای آبادکردن دهی، شهری را خراب کرد. تجربه‌ي سال‌های گذشته بنده آن است که با عمق‌دادن به روحیه جامعه و گشوده‌شدن جهان معنوی در کنار جهان مادی به آن نوع عدالت‌خواهی که مورد نظر اسلام است می‌توان رسید. ۳. روح نظام به سوی حضور در وجدان عمومی مردم است و هرچه بیشتر حساسیت‌ها را در کیفی‌کردن زندگی‌ها قرار دهیم، خود به خود حقارت طلب دنیا بیشتر روشن می‌شود و این، کار اساسی است و البته آری! باید قوانین طوری باشد که اهل دنیا نتوانند از آن استفاده کنند. ای کاش امام جمعه محترم لواسان با حکمت بیشتری کارهای عدالت‌خواهی را جلو می‌بردند. عنایت داشته باشید که حرکت عدالت‌خواهانه اگر با عمق معرفتی و توجه به نظام تکوینیِ عالم انجام نشود، آن‌چنان سطحی می‌گردد که جریان عدالت‌خواهی را در مقابل کلیّت نظام می‌برد
  • قربانی IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 2
    این آقا بانظام مشکل داره نه بافساد
  • حسام IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    2 0
    پس شما به زبان بی زبانی تایید فرمودید که فساد سیستماتیک داریم . یک عمره همه میگن فساد سیستماتیک شده یک عده در حال انکار هستند .
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 2
    راهکار اینه که ملت و نظام اسلامی مدیران و مسئولانی را که از کنار گذاشته شدن از پست و مقام به خاطر مبارزه با فساد و روابط اداری دوست و رفیق بازی نمی ترسند قدر نهند. مقام تمام شدنی است اما حافظه تاریخی تمام ناشدنی است .
  • محمد IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    2 0
    گفت آن یار کزو گشت سر دار بلند جرمش آن بود که اسرار هویدا میکرد .متاسفانه حاج علی اکبری همون بلایی که سر مساجدو و ائمه جماعات آزاد اندیش آورد رو داره سر ائمه جمعه آزاد اندیش هم میاره،
  • جعفر IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 2
    آقای نصیری تو عوض شدی، تو وامثال تو هستید که فساد راتئوریزه میکنید جوانان ما تشنه عدالتند
  • م IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    2 0
    کلا جمهوری اسللمی از پایین تا بلاش همش و باید ریخت بیرون و تک به تک ازشدن بپرسند سرمایش و ن از کجا امده این نظام باید عوض شه ولی کو رهبر و امیدی ؟!!!!
  • هاشمی IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    2 0
    عملا بطور مستقیم می خواد بگه مملکت و یک عده خواص دارند می چاپند . همه مسئولین صدر تا ذیل هم از آنها مطلعند ولیکن به شما هیچ ارتباطی نداره!!! برو نون و ماستت و بخور (البته اگر تونستی ماست دپه ای 50 هزاتومان که تولید یکی از هزاران کارخانه این خواص هست رو بخری!!) اشتباهی باده ننوش به جای ماست که خلافش سنگین شلاق ، زندان ، ..
  • م IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 2
    این جمهوری اسلامی پایه و بنای حکومت اخر الزمانه بدین صورت که تمام دنیا رو میگیره چون تنها حکومت رو زمینه که به نام خدا تمام مخالفانش. رو نیست و نابود میکنه به نام دین رشوه خوری و رانت و ووو.... فراوونه و اگر قرار باشه منجی بیاد باید با دین هزار درجه تفاوتی با اسلام مبارزه کنه
  • م IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    66 0
    شکایت دزد و پیش دزد برده!!!
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    44 0
    باور کنید اگه امام حسین هم بیاد وطرف مردم رو بگیره، این رژيم از وسط نصفش می کنه و کاری می کنن که شمر و یزید هم نکردن
  • شما IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    29 0
    این صحبتها نشان میده مبارزه بافساد داخل مملکت ما فقط حرفه هرکی هم صحبت کنه بر کنارش میکنن.
  • شما IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    15 0
    افرین بر این بزرگوار که حقیقت رو گفت .
  • حبیب از زاهدان IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    2 0
    امام جمعه زابل آقای کیخا را هم چون عدالت خواه بود الکی و بدون بهانه عوض کردن ،همه جا شده روابط و پارتی بازی،عدالت علی ع کجاست ،سراغ دارید؟ادرس بدیدن
  • قاسم پاشاپور IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 2
    ایشون چندین ساله‍ اونجا بودند ومی دیدند که حضرات زمین خواری وکوه خواری هزاران کثافت کاری دیگر انجام میدن صداش درنمی امد این دفعه هم لابد سهمشو ندادند که صداش درامده سگ زرد برادرشغاله.
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    2 0
    زمان ریاست مجلس توسط هاشمی پدر دوشهید به دلیل فسادی که.دریک اداره دیده بود بحث کرده بود وووعصبانی خودش می گفت رفتم درب مجلس شخصا به آقای رفسنجانی گفتم ازشهرستان آمده ام فقط یک سوال دارم جوابش رابگیرم وبروم گفت گفتم این اسلام هست که شماها پیاده کرده اید بنام جمهوری اسلامی گفت نه هنوز خیلی باقی دارد تااسلامی شود فکر کنم بیست سالی ازاین قضیه گذشته وهردو مرده اند سر ازگور بیرون بیاورند وببینند که حالا صدمرتبه بدترشده
  • شهلا IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    2 0
    استفاده بردم باتاسف مطالب روتاییدمیکنم
  • IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    2 0
    انقلاب بدست ناهلان افتاده حیف به خون شهدا
  • سید علی رحیمی IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    2 0
    عزیزم شما هنوز متوجه نشده ای که فساد ستیزی، تخریب، چوب لای چرخ گذاشتن در دولتهای اصلاح طلب و دولت روحانی نه تنها مستوجب کیفر نیست بلکه تشویق هم دارد ، این بزرگوار هم همین را متوجه نشده بود و استمرار در مسیر خود داشت حال اینکه الان زمان آن رسیده که همانند تلویزیون و ۲۰:۳۰ ، رفتار کنیم و خدا رو شکر همه چیز خوب شده و روز به روز هم بهتر میشه و هر چی هم بد هست و بوده و اتفاق هم می افته و خواهد افتاد همه آن مربوط به قبلی هاست لذا با این تفسیر تقصیر از خود بزرگوار بوده که زمان شناس نبوده است
  • علیرضا IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    1 0
    کشش ندین
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    2 0
    نتیجه این کارها و حکم ها ضرب و شتم و کتک زدن افراد ناهی از منکر میباشد. بنابراین امر به معروف و نهی از منکر در این کشور باید تعطیل شود تا رانت خواران و کاخ نشینان راحت تر زندگی کنند.
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    2 0
    بالاخره متمولین و ثروتمندان و رانت خواران و زمین خواران و اهالی تکثر و اختلاس گران از برکناری امام جمعه افشاگر خوشحال شدند و خواب راحت به چشمشان آمد.واگذار به خداوند باشید.
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    3 0
    واقع خجالت آور هست این
  • محمدرضا ملک زادگان IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    0 2
    خودشما هم شریک جرم هستید،اگربینی نابینا به چاه است،اگرخاموش بنشینی گناه است،کسی که نظاره گر ظلم است،وحرکتی انجام نمی دهد بی شک دراین ظلم شریک است،وتاوان خواهدداد! محض اطلاع.......
  • حسین IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    3 0
    مبارزه با فساد و عدالت خواهی طنز تلخ این روزای ایران است !
  • ناشناس IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    3 0
    خدایا برس به داد کشورمان ایران که مسولانش قرآن بر سر نیزه می کنند و بر طبل عدالت خواهی می کوبند اما خودشان فاسدترین هستند و باعث بی عدالتی در کشور.
  • گندم IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    0 2
    خود اقای نصیری که انقدر من من میکنه تکلیفش با خودش معلوم نیست چه برسه با دیگران
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    2 0
    درود بر شما، امان از دست نهادهای فراقانونی!
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    0 0
    نویسنده متن خبری از اوضاع نداره. متاسفانه داره میکوبه
  • اسماعیل نوغانچی صالح IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    2 0
    آری پولهای باد آورده دلالی و اختلاس و رانت های چند هزار میلیاردی هر روز از یک سوراخی سر در می‌آورند کسی را یارای مبارزه نیست تا خدا بفریادهای ما جواب بدهد البته اگر خود ماهم درستکار باشیم جیب آشنا و غریبه را سوراخ نکنیم
  • ناشناس IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    0 0
    بله. متاسفانه بیشتر مسولان کشور ما لیاقت مال حلال و طیب و طاهر را ندارند ولی نمی دانند که روزی تاوان اینهمه نامردی را پس خواهند داد قانون خدا با هیچ کس شوخی نداره
  • ناشناس IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    2 0
    آقای مهدی نصیری واقعا تو از مردم می خواهی که در برابر ظلم سکوت کنند و با خفت و خواری زندگی کنند مسولان کشور ما مثل زمان معاویه قرآن‌ها را بر سر نیزه می کنند و طبل عدالت خواهی می زنند اما اکثرشان فاسدترینند و باعث بی عدالتی در کشور
  • اجمدی IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    0 0
    یاد این حدیث شریف می افتیم که می فرماید:زمانی خواهد آمد که دین مردم درآمد شان می شود.اگر اپر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه شود دیگر این حرام خوریها را در جامعه نمی بینیم