برای گرفتن وام جدید مسکن چقدر باید هزینه کنیم؟

ایسنا نوشت: هفته گذشته بانک مرکزی طی مکاتبه‌ای،‌ افزایش سقف‌ تسهیلات ساخت و خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن را به بانک مسکن ابلاغ کرد که طبق آن، متاهل تهرانی برای اخذ این وام باید بیش از ۵۸ میلیون تومان بپردازند.

بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که هر برگ اوراق تسهیلات مسکن در فروردین، اردیبهشت و خرداد سال گذشته به ترتیب ۶۰ هزار و ۳۰۰، ۶۰ هزار و ۴۰۰  و ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت دارند.

هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیر و مردادماه و شهریور سال گذشته نیز با قیمت ۶۰ هزار و ۴۰۰، ۶۰ هزار و ۳۰۰ و ۶۰ هزار و ۱۰۰  تومان داد و ستد می‌شود.

این اوراق درهر کدام از ماه های مهر و آبان و آذر ۶۰ هزار و ۷۰۰، ۶۰ هزار و ۲۰۰ و ۶۰ هزار و ۴۰۰ تومان قیمت دارند.

اوراق تسهیلات مسکن در دی‌ سال گذشته با قیمت ۶۰ هزار و ۳۰۰، در بهمن‌ماه با قیمت ۶۰ هزار و ۴۰۰ تومان و در اسفندماه نیز با قیمت ۶۰ هزار و۶۰۰ تومان معامله می‌شود.

قیمت اوراق مسکن از فروردین تا مرداد سال جاری

همچنین این اوراق در فروردین سال ۱۴۰۰ با قیمت ۶۰ هزار و ۳۰۰ تومان، در اردیبهشت ماه سال جاری با قیمت ۶۰ هزار و ۴۰۰ تومان، در خردادماه سال جاری نیز با قیمت ۶۰ هزار و ۴۰۰ تومان معامله می‌شود.

قیمت این اوراق در تیر و مرداد سال جاری نیز به ترتیب ۶۰ هزار و ۵۰۰ و ۶۰ هزار و ۴۰۰ تومان است و این گزارش بر اساس قیمت مردادماه نوشته شده است.

برای گرفتن وام جدید مسکن چقدر باید هزینه کنیم؟

قیمت اوراق برای مجردها و متاهل‌های تهرانی

بر این اساس و با توجه به افزایش سقف وام ساخت و خرید مسکن، مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود.

لذا برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۶۰ هزار و ۶۰۰ تومانی، ۲۴ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان می‌شود.

همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق به مبلغ  ۹ میلیون و ۶۶۴ هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۳۳ میلیون و ۹۰۴ هزار تومان می‌رسد.

زوج‌های تهرانی نیز برهمین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون توان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۴۸ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۹ میلیون و ۶۹۶ هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۵۸ میلیون و ۱۷۶هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت اوراق در سایر استان‌ها

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای مجردها به ۱۶۰ و برای زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است که با توجه به اینکه مجردها باید ۳۲۰ و متاهل های ساکن این شهرها نیز باید ۶۴۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجردها باید ۱۹ میلیون و ۳۹۲ هزار تومان و متاهال ها نیز باید ۳۸ میلیون و ۷۸۴ هزار تومان پرداخت کنند.

این وام برای مجردهای سایر مناطق شهری به ۱۲۰ و برای زوجین این مناطق نیز به ۲۴۰ میلیون تومان رسیده است. بنابراین مجردها باید با پرداخت هفت میلیون و ۲۷۲ هزار تومان و متاهل ها نیز با پرداخت ۱۴ میلیون و ۵۴۴ هزار تومان نسبت به اخذ این وام اقدام کنند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1555831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =