۴ نفر
۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸
هندوستان در صدر آمار سرانه مطالعه جهانی

روزنامه فرهیختگان نوشت: سرانه مطالعه در دنیا با یک فرمول انجام می‌شود و هر کشوری آمار و شاخص جداگانه برای خودش ندارد، همین باعث می‌شود این سرانه مطالعه قابل استناد باشد، چون طبق یک شاخص استاندارد انجام می‌گیرد.

برای بررسی جهانی میزان مطالعه جهانی شاخص‌هایی کلی وجود دارد که در بطن خود مواردی خاص را گنجانده و به‌صورت‌های هفتگی، ماهانه و سالانه اندازه‌گیری می‌شود. در این بررسی مطالعه اخبار آنلاین، مجلات، کتاب‌های الکترونیکی و کتاب‌های چاپی در گروه‌های سنی با جنسیت و تحصیلات متفاوت در نظر گرفته می‌شود. در آخرین آمارگیری‌های انجام‌شده در سال۲۰۲۰ کشورهایی ازجمله هندوستان، تایلند، چین، فیلیپین، مصر، چک، سوئد، فرانسه، مجارستان و عربستان‌سعودی به‌واسطه ساعات مطالعه مردمش در لیست کتابخوان‌ترین کشورها قرار گرفتند.

نکته قابل‌توجه در این لیست، اسامی کشورهای آسیایی است که همه در صدر قرار گرفته‌اند. البته ژاپن هم در این لیست وجود دارد، همان‌طور که گفته شد کشور «هندوستان» در آمار اعلام‌شده بالاترین سرانه مطالعه را داشته است و به‌طور متوسط مردم این کشور ۱۰ساعت و ۴۲دقیقه در هفته مطالعه می‌کنند که این زمان تنها محدود به خواندن کتاب‌های چاپی نمی‌شود و همچنین ممکن است صرف وقت برای خواندن آنلاین یا کتاب‌های الکترونیکی شود. کشور تایلند دومین کشور با بالاترین میزان مطالعه است. در این کشور مردم به‌طور میانگین ۹ساعت و ۲۴دقیقه برای مطالعه زمان می‌گذارند که از این زمان تنها ۲۸دقیقه صرف خواندن کتاب‌های چاپی می‌شود. کشور چین با هشت‌ساعت مطالعه در هفته در سومین جایگاه بالاترین سرانه مطالعه کشورها قرار گرفته است. گفته می‌شود بیشتر دانشجویان در این کشور مطالعه آزاد را نوعی سرگرمی می‌دانند.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1556504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    14 18
    خخخخ. جوک سال. عربستان اون وسط چی می‌گه؟
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      11 4
      جوک سال؟؟؟؟؟ فقط ما خوبیم ؟ فکر کردید مردم منطقه همون مردم چند دهه پیش هستند ؟ خبر خوبیه که در منطقه ما یکی از کتاب خوان ترین ها وجود داره امیدوارم روزی ما هم به این گروه بپیوندیم .
    • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      2 0
      آهان. منظورت اینه فقط مردم منطقه رشد کردن و بقیه مردم دنیا پسرفت داشتن؟ اگر چند تا کشور رفته باشی و یه نمونه ساده از مردم تو وسایل حمل و نقل عمومی بگیری دستت می‌یاد که کتابخونی تو اروپا قابل مقایسه با هیچ جای دیگه دنیا نیست. چیزی که شما اصلا تو ایران یا کشورهای منطقه یا هند یا جنوب شرق آسیا نمی‌بینی.
  • شهروند معمولی IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    19 2
    این ها که این آمارها را می گیرند، چطور هیچوقت سراغ ما نمی آیند؟
    • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      17 2
      چون به قول اون یارو خودت این نوع سبک زندگی رو انتخاب کردی
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    3 8
    به نظر من ایران اول درهفته 30ساعت مطالعه در فضای مجازی واخبار روز و علم هستند الان بچه دبیرستانی اندازه یک دکتر اطلاعات به روز داره
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    4 1
    باید کتاب خوب و باحال باشه تا ادم بخونه
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    17 1
    ایران کو پس؟؟؟؟ آهان یادم اومد ماکه اصلا کتاب نمیخونیم... ما پست های زرد اینستا میخونیم...
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    14 3
    وجود مصر و عربستان از كشورهاي اسلامي در اين ليست جالب است
  • مهدی IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    1 0
    اگه کتاب ها توی ایران هم ارزون بشه و انقدر مسئولین توش دخالت نکنن، الان ما هم میریم جزو بالاترین کتابخونا🖒