مدیرکل جدید امور زنان و خانواده وزارت کشور منصوب شد

با حکم وزیر کشور، دکتر زینب اختری به سمت مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور منصوب شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در فرازی از حکم دکتر احمد وحیدی آمده است:

با عنایت به مراتب تعهد، درایت و سوابق ارزشمند به موجب این حکم، سرکار عالی را به عنوان مدیرکل امور زنان و خانواده منصوب می نمایم.


دکتر وحیدی در بخش دیگری از این حکم، اتخاذ تمهیدات لازم به منظور مشارکت فعال و اثربخش زنان در عرصه فعالیت های مختلف، تلاش در جهت تحکیم و تعالی بنیان خانواده، شناسایی وضعیت زنان و خانواده و تجزیه و تحلیل مسائل و معضلات مبتلابه آن، بررسی و انجام پژوهش های لازم در حوزه زنان، پیگیری، رسیدگی و تسهیل در امور زنان و خانواده و هدایت، راهبری و حمایت از دفاتر امور زنان و خانواده استانداریها از جمله اموری بر شمرده است که وزیر کشور انتظار دارد مدیرکل جدید امور زنان و خانواده وزارت کشور با استعانت از درگاه ایزد منان و اهتمام به عدالت محوری، انقلابی گری، مردم داری، پاک دستی و فساد ستیزی، قانونمداری و مفاد عهدنامه مدیران دولت مردمی در جهت نیل به آن تلاش و کوشش نماید.

گفتنی است زینب اختری دارای مدرک دکتری فیزیولوژی و عضو هیات علمی مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله است.
مسئولیت زنان سرپرست خانوار جمعیت امام رضایی ها، مسئولیت بانوان و سلامت بنیاد کرامت امام رضا علیه السلام، مجری طرح ملی حسنا (حمایت سی ماهه نسل آینده) در ۸ استان محروم کشور و مسئولیت کمیته نوروبیولوژی جنگ نرم دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا... از جمله سوابق و تجربیات دکتر اختری است.
فعالیت های اجتماعی دکتر رینب اختری همچنین در قالب مجری طرح پودمانی مطالعات کودک و دوره تربیت مربی نهال در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان، مجری اردوهای جهادی فرهنگی و سلامت در مناطق حاشیه ای شهر تهران و استان های محروم، مجری طرح افکارسنجی زائران و مجاوران درخصوص حجاب و پوشش در آستان قدس رضوی دنبال شده است.

در حوزه فعالیت های علمی و تحقیقاتی، دکتر زینب اختری مؤلف چندین عنوان کتاب منتشر شده از جمله عفاف و حجاب از دیدگاه نوروبیولوژی، جهان بانو (زن و مساله حضور اجتماعی) و تفاوت های مغز زن و مرد از دیدگاه نوروبیولوژی است.

از دکتر زینب اختری که در جشنواره ها و همایش های مختلف علمی و فرهنگی، به عنوان پژوهشگر یا مؤلف برتر برگزیده شده، مقالات متعددی در مجلات داخلی و بین المللی منتشر شده است.

۲۳۵۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1557017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =