لزوم تبیین ارزشهای دفاع مقدس برای نسل های آینده

نماینده ولی فقیه در سپاه آبادان بر لزوم تبیین بیش از پیش ارزشهای ۸ سال دفاع مقدس برای نسل های فعلی و آینده تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از آبادان؛ حجت الاسلام بهروز روزپیکر در آئین غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا که به مناسبت هفته دفاع مقدس و با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان، بسیجیان و نیروهای نظامی و انتظامی در محل گلزار شهدای آبادان برگزار شد؛ با گرامیداشت شاد و خاطره شهدای دفاع مقدس اظهار کرد: در مکانی مقدس دور هم جمع شدیم برای امری مقدس بنام گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گرامیداشت نسل و انسانهایی که انسانیت را زنده کردند. برای کسانی اینجا دور هم جمع شدیم که معنای زنده بودن را به بشریت یاد دادند. ما در اینجا به یاد عزیزانی دور هم جمع شدیم که معنای زندگی و آزادی را به بشریت آموختند.

وی با بیان اینکه امسال هفته دفاع مقدس با دهه آخر ماه صفر و اربعین اباعبدالحسین (ع) مصادف شده است، گفت: دین اسلام یک مکتب، یک آئین و یک رسالت بود که توسط خداوند و از طریق جبرئیل بر پیغمبر نازل شد و پیغمبر اسلام نیز ماموریت داشتند که دین  اسلام را آنگونه که خدا می خواهد تبلیغ و تبیین کند و همین نیز انجام شد. پیغمبر امر و نهی قرآن را تبیین و تفسیر کردند و مردم گروه به گروه به دین اسلام پیوستند.

وی افزود: امام حسین در کربلا کار بزرگی انجام داد، حرکت بزرگ وی در روز عاشورا تمام شد و رسالت اصلی و سخت تر در بعد از ظهر عاشورا بر عهده ی زینب (س) و امام سجاد بود. امام حسین در صحنه با دشمنان جنگید اما حضرت زینب بایستی دور تا دور شهر و شهر به شهر می چرخید و هدف و راه امام حسین را تبیین و روشنگری می کردند و دشمن شناسی را به مردم می آموختند. امام سجاد تکمیل کننده رسالت امام حسین بود و بر همین مبناست که پس از هزار و چند صد سال مردم در سراسر عالم جمع می شوند و به عشق امام حسین پیاده روی می کنند و برای اربعین و زیارت حرم اما شهدا به کربلا سفر می کنند. از اقشار مختلف مردم در سراسر دنیا به عشق حسین زائر حرمش هستند.

نماینده ولی فقیه در سپاه آبادان تصریح کرد: فرهنگی که امروز از شیعه می بینیم نتیجه ی تلاش و زحمات امام سجاد و حضرت زینب است و اگر زینب نبود کربلا در کربلا می ماند. اگر تبلیغ درست حضرت زینب و امام سجاد نبود ما چیزی تحت عنوان حسین و کربلا نداشتیم.

حجت الاسلام روزپیکر؛ یادآور شد: اکنون در کنار شهدائیم، شهدایی که مظلومترین شهدا بودند. شهدایی که دشمنی جانی و جنایتکار داشتند. شرق و غرب عالم و تمام ابرقدرتها دست در دست  یکدیگر دادند و ۸ سال تمام بدترین جنایت ها، خیانت ها و ستمهارا بر ملت ما روا داشتند اما مردم ما اعم از جوان ۱۴ ساله تا پیرمردها برای دفاع از آب و خاک به میدان آمدند.

وی گفت: متاسفانه نتوانستیم ۸ سال دفاع مقدس را به خوبی تبیین و تبلیغ کنیم. شهدا وظایفشان را به درستی انجام دادند. رزمندگان، اسرا و آزادگان وظایفشان را به درستی انجام دادند اما همه ی ماهایی که در نظام جمهوری اسلامی مسئولیت داریم  اعم از حوزه های علمیه، دانشگاهها، مدارس، آموزش و پرورش، ادارت، دولتی ها، نظامی ها، سازمانها، همه و همه وظایف زینبی مان را به درستی انجام ندادیم. درست تبیین و تبلیغ نکردیم و در این باره کم گذاشتیم.

وی افزود: برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا تنها به برگزاری یادواره و غبارروبی مزارشان اکتفا کردیم و رسالت اصلی یعنی انتقال ارزشهای دفاع مقدس و ایثار و جانفشانی شهدا به نسل جوان را به درستی و تمام و کمال انجام ندادیم لذا جوانان امروزی شبهات زیادی در مورد شهدا دارند. متاسفانه در زمینه ی ساخت فیلم از شهدا نیز اغراق فراوان صورت می گیرد. در فیلم ها تنها رشادتهای رزمندگان نمایش داده می شود و سختی ها و مصائبی که با آنها روبرو بودند را نمایش نمی دهند و لذا نسل جوان از آن بی اطلاعند و بسیاری از مسائل برایشان باورپذیر نیست. نسل جدید نمی دانند که رزمندگانی داشتیم که شاید روزها و هفته ها در خاک و گل و بیشه زارها و  نی زارها گیر می افتادند و شاید در محاصره و کمین دشمن گیر افتاده و شهید می شدند. آن سختی هایی که نسل طلایی انقلاب در دوران دفاع مقدس کشید متاسفانه به نسل جدید منتقل نشد و لذا وظیفه داریم تا در این باره به درستی تبلیغ کنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه آبادان اظهار کرد: متاسفانه نسل جوان چیزی دیگری فهمیده و الان به آن کسانی که قاتل شهدای ما بودند یعنی منافقین احسنت می گویند. وقتی نسل جدید به شاه خائن می گوید روحت شاد یعنی قضیه را بد فهمیده . نسل جدیدی که با آن منافقینی که چندین هزار ایرانی را کشتند، شکنجه کردند و بچه ها را مقابل والدین و والیدن را مقابل فرزندانشان می کشتند، رئیس جمهور، نخست وزیر و امامان جمعه ما را ترور می کردند و دانشجویان و مذهبیون را می کشتند و در خیابانهای تهران به طور علنی جنایت های انجام می دادند، آشنا نیستند.

حجت الاسلام روز پیکر؛ تصریح کرد: به گفته ی مقام معظم رهبری جای جلاد و شهید عوض شده و نباید اجازه دهیم که چنین شود، بایستی با جوانهایمان رک و صریح سخن بگوییم و حقایق را برایشان بازگو کنیم. نسل ما نسل حقیقت جویی است و قضایا را به درستی می فهمد. لذا جا دارد که در کنار شهدا عهد و پیمان ببندیم که کار و تلاش کنیم و انقلاب و اهدافش را تبیین کنیم. چون این کار نشده متاسفانه شاهد بروز مشکلاتی در کشور شده ایم.

وی یادآور شد: دلیل بروز مشکلات اقتصادی و فرهنگی آنست که راه شهدا را به درستی تبیین نکردیم. اگر راه شهدا و انقلاب به درستی تبیین می شد دیگر چیزی به نام اختلاس وجود نداشت. کسی جرات اختلاس، دزدی و سروری نداشت. متاسفانه می بینیم که برخی از مسئولان ما پست ها و مقامها را می گیرد اما کاری از پیش نمی برند. تنبلی و کاهلی می کنند. از خود بی عرضه گی نشان می دهند و بر مردم در بحث اقتصاد، اشتغال و غیره سختی وارد می کنند.

وی گفت: متاسفانه برخی از مسئولان کاری کرده اند که مردم ما دلخور و ناراحت شدند و قدری از نظام و انقلاب فاصله گرفته اند. بایستی در جذب دلها کوشید و با تلاش، کوشش و تبیین دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی و روشنگری درست از بروز این فاصله ها جلوگیری کنید. اگر جوانهای ما راه و اهداف شهدا را بدانند جلو مسئولانی که کار نمی کنند را می گیرند آنگاه است که مسئول جرات انجام ندادن کار را پیدا نمی کند.

*بسیاری از مشکلات خوزستان به سبب بی کفایتی مسئولان است

نماینده ولی فقیه در سپاه آبادان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات موجود در خوزستان افزود: بسیاری از این مشکلات به خاطر بی عرضه گی و بی کفایتی مسئولان است و گرنه خوزستان مملو از منابع مختلف در حوزه ی گوناگون اعم از اقتصادی، فرهنگی، تجاری و غیره است. چرا باید جوانهای این استان مشکلات اقتصادی و اشتغال داشته باشند و برای کار به دیگر شهرها و استانها مهاجرت کنند. چرا عزت و شرف در خور شان مردم خوزستان در استان وجود ندارد.

*برخی مسئولان بدنبال منافع خویشند

حجت الاسلام روزپیکر؛ اظهار کرد: متاسفانه عده ای مسئول که شاید اعتقادی هم به شهدا نداشتند و یا داشته اما فاصله گرفته اند سبب بروز این مسائل شده اند و گرنه ما در خوزستان به لحاظ برخورداری از منابع گوناگون چیزی کم نداریم به ویژه در آبادان، آبادانی که این همه منابع دارد امام مردمش از بیکاری و فقر در رنجند. برخی از شهرهای خوزستان کشاورزی دارد و در سطح کشور به عنوان قطب اصلی معرفی شده و محصولاتشان هم به خارج از کشور صادر می شود. آبادانی که نفت دارد، رودخانه،  اسکله، گمرک، دریا، بازار و غیره دارد اما متاسفانه بیشترین نرخ بیکاری را دارا است و با بیشترین مشکلات شهری مواجه است.

وی تصریح کرد: مسئولان به جای اینکه بنشینند و دلسوزانه ریشه ی این مشکلات را بیابند و برای رفع شان اقدام کنند اما متاسفانه شاهد آنیم که بسیاری از مسئولان تنها دنبال منافع شخصی، طایفه ای و فامیلی هستند.

*نمایندگان آبادان با هم همراه نیستند

نماینده ولی فقیه در سپاه آبادان یادآور شد: یکی از مشکلاتی که دامنگیر مسئولان آبادان شده این است که برخی اوقات پست و صندلی رو گرفته اند اما چیزی دست شان نیست. در شهرها و استانهای دیگر شاهدیم که نمایندگانشان با اتحاد، همبستگی و اتحاد کارها و امور شهری حوزه ی انتخابیه شان را از پیش می برند و سبب ترقی و گسترش شهرهایشان می شوند اما متاسفانه در آبادان شاهد آنیم که تمام دغدغه ی مسئولان شهری اش راضی کردن نماینده هایش است.

حجت الاسلام روزپیکر؛ گفت: سه نماینده به جای آنکه با اتحاد در کنار یکدیگر در جهت احقاق حق مردم شان گام بردارند اما هر یک نظری متفاوتی ارائه می دهد و به این ترتیب کاری هم از پیش نمی رود. برخی مسئولان مجبورند برای رضایت این نمایندگان کاری کنند که ممکن است خودشان به دردسر بیفتند.

*در دولت انقلابی بهانه ای برای انجام ندادن کارها وجود ندارد

وی با تاکید بر لزوم استفاده بهینه از ظرفیت نمایندگان؛ افزود: دیگر هیچ بهانه ای برای انجام ندادن کارها وجود ندارد. دولت، مجلس و قوه ی قضائیه انقلابی اند. آقای استاندار خوزستان خوش آمدی و انتصابتان را تبریک می گوییم اما بدانید که دیگر مردم اشکال و ایراد را از شما نمی پذیرند. الان ابتدای کار است و شما فرزند خوزستان هستی و با شناخت وارد این استان شده اید و بایستی به فکر آبادان باشی و برای آن مسئول و فرمانداری را انتخاب کنید که در کنار مردم اعم از سلیچ، ذوالفقاری و غیره باشد و شرایط شان را درک کند. نباید مسئولی را بر سر کار بیاورید که تازه بخواهد زمان زیادی را برای شناخت آن صرف کند و هیج کاری هم از پیش نرود بایستی فردی انتخاب شود که درد، فقر و نداری را چشیده باشد و مردم ا درک کند و آنها را بفهمد و برایشان کاری انجام دهد. برای بیکاری جوانان  منطقه کاری انجام دهد.

*مطالبه گریها به درستی انجام شود

وی اظهار کرد: در همین شرکت نفت با تمام فازهایی که در بحث توسعه ای آن در حال اجراست اگر این ظرفیت در جایی دیگر بود بسیاری از زیرساخت ها را درست می کردند. منطقه آزاد اگر چه ظرفیت بسیار خوبی در کشور است اما در آبادان به درستی از ظرفیتش استفاده نشده و وضعیت شهر نابسامان است لذا مسئولان شهر به خصوص آنهایی که قرار است در این دولت انقلابی و مردمی مسئولیت بگیرند بدانند و آگاه باشند، گذشت آن زمان که کاری انجام می دادند و یا انجام نمی دادند و بعد می رفتند. بایستی برای تمام کارهایشان پاسخگوی مردم باشند. لذا از مردم می خواهم که با یکدیگر عهد ببندیم و دست به دست هم بدهیم و از مسئولان مطالبه کنیم و بحث های قومیتی و طایفه ای را کنار بگذاریم.

وی تصریح کرد: متاسفانه عده ای مسائلی را بولد می کنند و عده ای دیگر نیز کورکورانه و تنها به خاطر حمایت از طایفه و یا عشیره از آنان حمایت می کنند. مطالبه گری بایستی به درستی اتفاق بیفتد.

وی یادآور شد: شهردار جدیدی که می آید، بداند برای شهر بایستی کار کند نه اینکه بعد از سالها بگوید نتوانستم، نشد، نگذاشتند و یا فلان مشکل وجود داشت، تمام مسائل شهری را می دانید و لذا اگر قولی برای رفع مشکلی می دهید بایستی به آن عمل کنید نه اینکه دائم بگوئید که مسئولان و دولت قبلی کار نکردند، بایستی کار کنید اگر بخواهیم شهدا از ما راضی باشند بایستی کار انجام شود.

*خدمت به مردم آبادان و خوزستان به مثابه خدمت به زائران و کاروان حسین است

نماینده ولی فقیه در سپاه آبادان گفت: مسئولان بایستی تمام وقت شان را وقف انقلاب و مردم آبادان کنند. خدمت کردن به مردم آبادان و خوزستان به مثابه خدمت به زائران کربلا و کاروان امام حسین (ع) است. اینها شیعیان امام حسین هستند، اینها مرزبانان شیعه اند. مسئولان خدمت کردن به این مردم را عبادت بدانند.

حجت الاسلام روز پیکر؛ افزود: مسئولان آبادان بایستی فقط واجبات شان را انجام دهند و تمام تلاششان را برای خدمت به مردم به کار ببرند. بروند از نزدیک مشکلات را ببینند و برای حل شان چاره اندیشی و اقدام کنند. امیدواریهای زیادی با تشکیل دولت جدید وجود دارد کارهای خوبی در حال انجام است و امید می رود مشکلات به امید خدواند و برکت خون شهدا و همت و همکاری دولت و مردم حل می شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1557673

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =