۰ نفر
۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
تعظیم در برابر روحِ بزرگ دلاورانِ جهاد

سال‌روز آغاز جنگ تحمیلی است و حضورِ روحِ بزرگِ دلاورانِ جهاد در سراسر این سرزمین آشکار است.

جهاد سازندگی نماد باورِ ساده، بی‌غش و نابِ جوانان دوران انقلاب به آبادانی و سربلندی این سرزمین است. بی‌گمان، هیچ برنامه‌ی مدونی در پسِ شکل‌گیریِ جهادسازندگی نبود. لیکن، آنچه این درخت تنومند را به‌وجود آورد تنها حس تعلق به ایران، باور به برادری و عدالت و وفاداری به انقلاب اسلامی بود. هنوز، روز یورش هواپیماهای صدام به فرودگاه مهرآباد و چرخش هواپیماهای مهاجم بر روی میدانِ انقلاب و در برابر ساختمان جهاد را خوب به یاد دارم. بی‌درنگ، پس از آشکار شدن اعلام رسمی جنگ از سوی صدام، شورای مرکزی جلسه تشکیل داد و با یک اعلامیه بسیار ساده کار دفاع از کشور در جهادسازندگی به سهم جهاد آغاز شد. در تابلو اعلانات نوشتیم که ما به سمت اهواز حرکت می‌کنیم و هریک از جهادگران که آمادگی همراهی دارد، اعلام نماید. سرِ هفته یک گروه هفت نفره در اهواز بودیم که در میانمان شهید محمد طرح‌چی بود.

در اهواز در هماهنگی اولیه‌ای که فرماندهان جنگ داشتیم به این نتیجه رسیدیم که جبهه‌های مختلف را بین جهاد استان‌ها توزیع کنیم. از همان‌جا به رسمِ آن روزگاران به تمامی استان‌ها تلفنگرام زدیم و از آنان خواستیم که امکانات خود را برای پشتیبانی از جبهه‌ها بسیج کنند و هر یک به محل ماموریت تعیین‌شده بروند. و به همین سادگی، ستاد پشتیبانی جنگ در جهاد سازندگی شکل گرفت. ستادی که بعدها نقش بسیار مهمی در امرِ مهندسی جنگ ایفا کرد و خانواده بزرگ و عزیز جهادسازندگی صدها شهید در راه دفاع از این سرزمین و جمهوری اسلامی داد.

اینک در چهل‌ویکمین سال‌روز آغاز جنگ تحمیلی یاد تمام شهیدان، جانبازان و رزمندگان عزیز را از مردمان فداکاری که در سازمان بسیج برای دفاع از ناموس کشور شتافتند گرفته تا نیروهای مسلح در ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تمام همکاران عزیز در جهادسازندگی گرامی می‌داریم و در برابرشان سرِ تعظیم فرود می‌آوریم. با این وجود به یاد داشته باشیم که درختان کهنسال با کاشتن یک بذر ساده آفریده می‌شوند لیکن، برای بالندگی و بارآوری نیاز به هزاران نوع اندیشه، دانش، تدبیر و مراقبت دارند. بدانیم که سربلندی و سرافرازی ملی ایران و پایداری جمهوری اسلامی نیز به همین سیاق نیاز به تامل در فرهنگ و تمدن ایران و تدبیر مناسب با شرایط روزگاران معاصر دارد. جهادسازندگی ثمره‌ی باورِ جهادگران ناب به آزادی، برادری و عدالت بود. توسعه، پیشرفت و ترقی ایران نیز محصول پذیرش آزادی، برابری و عدالت برای همه‌ی شهروندان ایران و حاکمیت اراده‌ی ملی خواهد بود. به امید گشوده‌شدن گره‌ها و استقرار صلح و امید اجتماعی در این سرزمین.

* عضو اولین شورای مرکزی جهاد سازندگی و رییس ستاد پشتیبانی جنگ 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1557761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =