۱۱ نفر
۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰
دلایل عجیب ضد واکسن‌ها در ایران

درست است واکسن زدن یک تصمیم شخصی است. زوری نیست و کسی نمی تواند فرد دیگری را زور کند تا واکسن بزند؛ حتی نهادهای قهریه؛ البته فعلا.

اما با توجه به شیوع کرونا و این که با یک بیماری عجیب و غریب مواجهیم طبق اعلام برترین محققان و پزشکان دنیا یکی از راه های ریشه کنی کرونا تزریق واکسن است. 
این مطلب را به جهت حساسیت موضوع و نیاز جامعه و دریافت نظرات مختلف، قبل از انتشار در خبرآنلاین در پیج شخصی ام  در اینستاگرام منتشر کردم تا با نظرات کاربران (که برخی پزشک و بعضی روان شناس و... هستند) هم در این رابطه آشنا و یادداشتم را با کمک آنها کامل تر کنم.

*****

1-آنهایی که می ترسند
این افراد جان دوست هستند. یعنی حاضرند در اثر کرونا بمیرند اما واکسن نزنند! می گویند واکسن بزنیم دو سال دیگر می میریم. می گویند واکسن توطئه غرب است برای لت و پار کردن کشورهای جهان سوم و از این حرف ها.
این افراد در سایر امور زندگی هم همینطور محتاط هستند و معمولا به موفقیتی نمی رسند.

2- اعتماد ندارند
یک عده هم از ترس و رعبی که در جامعه حاکم شده که مثلا فلان شخص با این که واکسن زده ولی کرونا گرفته ، فوت شده و... از تزریق واکسن امتناع می کنند.

عده ای هم بیمار هستند به همین دلیل می ترسند واکسن بزنند . این دسته فکر می کنند علائم خفته درونشان نمایان می شود و وضعیت حادتری پیدا می کنند.

3- توهم توطئه!
 کسانی که توهم توطئه دارند و همیشه وفکر می کنند نقشه ای برای نابودی  آنها در حال طراحی است.
افراد متوهم یا افراد خود بزرگ بین، توهم این را دارند که برای آنها هیچ اتفاقی نمی افتد و قدرت جسمی و بدنی آنها بالاتر از این حرف هاست که دچار کرونا شوند!

4-منتظر نتیجه دیگران هستند!
کسانی که منتظرند ببینند بقیه که واکسن زده اند دچار چه عاقبتی می شوند. منتظرند مثلا چند ماه که گذشت و اتفاقی برای تزریق کنندگان واکسن روی نداد آنها هم بروند و واکسن بزنند!

5-لوس ها!
این افراد ممکن است در هر خانواده ای باشند و شما هم بشناسیدشان. این گونه هستند که برای هر کاری باید بارها و بارها و بارها به آنها یادآوری کرد.

مثلا اگر مریض شدند دوست دارند به پزشک مراجعه کنند اما دوست دارند دیگران مدام به آنها بگویند:« عزیزم؛ قربونت برم، فدات بشم برو دکتر» و..

این ها در نهایت واکسن می زنند قلبا هم دوست دارند واکسن بزنند اما منتظر التماس اطرافیانشان هستند تا به التماس آنان مشرف به واکسن زدن باشند.

6-دیده شدن
این ها افرادی هستند که در جامعه امروزی فرصت دیده شدن بهشان داده نشده و دنبال فرصتی هستند تا خودی نشان دهند. مثلا اگر موتور دارند در خیابان تک چرخ بزنند و ژانگولربازی دربیاورند.

این ها واکسن نمی زنند. بدون ماسک در خیابان و جمع دوستان و آشنایان ظاهر می شوند تا با دیگران متفاوت باشند و بقیه آنها را با انگشت نشان دهند که:« ببین این بنده خدا نه ماسک زده واکسن هم شنیدم نزده اما کرونا نمی گیرد! عجب موجود عجیبی است».

این البته فقط در خیال این افراد هست وگرنه اطرافیان در دلشان همه لعن و نفرینشان می کنند و بدوبیراه می گویند!

7-نداشتن قدرت تصمیم گیری
یک دسته هم هستند دوست دارند واکسن بزنند اما بین واکسن های موجود قادر به تشخیص بهترین-از نظر خودشان-نیستند و مدام از این و آن سوال می کنند که آسترازنکا بهتر است یا سینوفارم، اسپوتینگ بهتر است یا برکت یا….

8- 30درصدی ها!
 افرادی  هم هستند که فکر می کنند اگر ۷۰ درصد جامعه واکسن بزنند کفایت می کند. پس آنها می توانند در ۳۰ درصد بقیه قرار بگیرند و واکسن نزنند.

9-شما چه نظری دارید؟
اگر شما هم نظری جدای از موارد ارایه شده دارید لطفا بنویسید. ممنونم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1557985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 77
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سینا ES ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    من کوچکترین اعتمادی به واکسن ساخت شده در ایران یا وارد شده به ایران ندارم چون در کشورم کوچکترین نظارتی رو هیچی نیست هنوز ماجرای خون های وارداتی که مردم رو ایدزی کرد یادم نرفته و هرگز هم از ی سولاخ ۲ بار گزیده نخاهم شد
    • امیررضا IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      90 28
      شما اول سوراخ رو درست بنویس. بعد در مورد واکسن صحبت کن
    • باشنده IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      55 18
      سولاخ را خوب اومدی! خونهای آلوده از فرانسه وارد شده بود، پس سیستم نظارت فرانسه هم مشکل داره! ...
    • علیرضا IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      63 12
      آقای باشنده، اصلا به قول شما سیستم نظارت فرانسه خراب و بی مسئولیت، سیستم نظارتی ما چرا کنترل نکرد؟
    • مهدی IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      11 10
      آقا سینای عزیز اون ماجرای خون از خارج وارد ایران شد- بنابراین اگر بی اعتمادی هم باشه از غربه نه از داخل - کمی خود کم بینی رو بزاریم کنار
    • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      13 5
      پروفسور علیرضا وقتی ایدز هنوز در ایران شناخته شده نبود، طبیعتا کیت تشخیصیش هم موجود نبود
  • امین IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    137 9
    یه راه داره. اعلان کنن واکسن محدوده و تموم میشه و بعدش هم نمیزنن. ببینید چطور صفها دوبرابر میشه.
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      29 12
      یک قشر دیگه هم از افراد واکسن نزن وجود دارند، جماعتی که تا پارسال فرق فایزر با آب طالبی رو نمیدونستند و همین الان هم 5 تا شرکت داروسازی خارجی دیگه رو هم نمیتونند نام ببرند ولی به دلیل پمپاژ رسانه ای و ضعف شدید هوشی و تحلیلی، مثل ضبط صوت میگند فایزر فایزر.
    • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      4 2
      اوایل گفتن ماسک بزن، مازدیم. بعد گفتم از تماس پیدا میکنه، که کردیم. بعد گفتن از تماس انتقال پیدا نمیکنه، بعد گفتن دوتا ماسک بزن، بعد گفتن یه ماسک رو کم‌کن مردم از کربن دی اکسید جمع شده مردن بعد اومدن گفتن دو دوز کافی نیست ( اسرائیل دوز چهارم رو تصویب کرده برای فایزر!!) چطور حرف کسایی که هیچیشون با اطمینان نیست رو گوش میکنید چند وقت پیش به زنان خامله قرص ضد افسردگی قبل و بعد از زایمان دادن، هیچیشون نشدا! فقط بچهاشون با نصف طول طبیعی دست بدنیا اومدن. بعد گفتن اشتباه شد. و همینجوری هفتصد هزار کودک مبتلا به این بیماری رو فراموش کردیم (در اینترنت هست، اسم قرصش رو یادم نیست دقیق) بعد تو برو بزن ژن خدا. ببین برات چی میاره. نیاز به توضیح نیست.طرف میگه خب تو برو دارو امام کاظم یا بنفشه بزن. اخه ادم عاقل اصلا میدونی طرز مصرفش چیه؟ طرف باید سالم باشه تا پیشگیری کنه. مثل اینکه یه لیوان اب لجن بهت ( اشاره به بدن انسان) بدن، بعد بگن توش گلاب ( اشاره به دارو امام کاظم) بریز خوبت میکنه!! خودت جوابو گرفتی دیگه. اره ما توهم عوطیه داریم، با این همه توطیه فراموش شده
    • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 6
      14:45 خودت هم میدونی بهترین واکسن فایزر هست،فرافکنی نکن
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    82 18
    سلام، ربطی نداره. بنده می خوام واکسن بزنم منتها آسترازنکا نه سینوفارم. فایزر و جانسون که خب مشخص شد برای از ما بهتران وارد می شه. دلیل وارد نکردن آسترازنکا رو‌ واقعاً متوجه نمی شم. آقایون می گن واکسن بزنید زوری یا ایرانی یا سینوفارم.
    • بی نام US ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      31 53
      آسترازنکا دارای ۶۸ درصد ایمنی است توسط شرکت سازنده اش اعلام شده. بعد خود اروپا به زیر ۵۰ سال توصیه نمیکنه. واکسن به درد نخورشونو انداختن به ما بعد ما واکسن اول کشور یک میلیارد وونیمی چینی رو قبول نداریم.
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      19 48
      جماعتی که بام تهران رو برای دیدن لوگوی پپسی روی کره ماه پر کرده بودند، جماعتی که تا بحال توی زندگیشون نقشه خزر رو ندیدند و مثل ضبط صوت میگند 50 درصد خزر مال ما بوده و به روسیه باج داده شده، جماعتی که پارسال میگفتند تمام نظرسنجی های انتخابات امریکا مبنی بر پیشتازی بایدن کشک و دوغ هستند و با ترامپ تا 2024، جماعتی که میگفتند پراید توی عراق 900 دلاره،جماعتی که میگفتند ترکیه یخ نداشته و بدبخت بوده ولی ایران دوران پهلوی یخچال داشته، دقیقا همون جماعتی هستند که میگند فایزر فایزر و سینوفارم بدرد نمیخوره و و از این قبیل اباطیل و اینجا مثلا خیر سرشون دقیق شدند؛ جماعتی مبتذل، بیسواد و ضبط صوت صفت
    • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      1 1
      این کاربر 'بی نام' کیه؟ فدایی سیینوفارم ؟چقدر میگیری سنگ سینوفارم به سینه میزنی ؟
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    این واکسن توطئه بیل گیتس برای کاهش جمعیت است
    • OM ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      38 9
      آی کیو بیل گیتس و امثال اونها از نبودن افرادی مثل شماها خیلی ضرر می کنند.
    • OM ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      45 9
      آره بیل گیتس تمام فکر و ذکرش اینه که یکی مثل تو رو بکشه. نه اینکه نابغه دورانی و خطر جدی برای جهان غرب و سرمایه داری محسوب میشی. برو همون عنبر نثارا زیر دماغت دود کن که از تهدید بیل گیتس در امان باشی.
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      16 3
      سطح بحث رو خیلی ارتقا دادی!!!!
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      14 20
      لعنت بر واکسم . معلوم نیست قدرت های جهانی چه خوابی برای مردم دنیا دیدند. ی روز مردم دنیا را با تروریست ها و داعش می ترسانند و ی روز با کرونا. الان هم می خواهند با زدن واکسم تمام ملت ها رو زیر سلطه بگیرند.
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      19 6
      نمیدونم داری شوخی میکنی یا نه، ولی اگر جدی میگی که مثلا چه فایده ای برای گیتس داره ؟ همین الانشم 100 و اندی میلیارد دلار ثروتشه و بیشتر از این برای آدم 66 ساله فایده خاصی نداره. مردم دنیا هم کم بشند چه سودی به حال این داره ؟ در ضمن خیلی از واکسن های کرونا اصلا ربطی به امریکا ندارند. شما هم روی دیگه سکه فایزر فایزر گوهای بیسوادید
    • آسو IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      15 6
      فعلا که جاهایی که واکسن زدن نمردن و افزایش جمعیت دارند و واکسن نزنها گله ای میمیرن،خدا اینستاگرام رو نابود کنه که همه پروفسور توطئه شدن باهاش،
    • خشن IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      11 4
      خدا وکیلی خودتون خندتون نمیگیره برای این توهمات؟ خود بیماری شاید توطئه ای سیاسی و اقتصادی باشه
    • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      2 1
      خطاب به کامت ۱۰.۱۲ نابغه عزیز اونا له فکر پول نیستند. به فکر حکومت عستند و این ساده ترین اثل در حکومت جهان است، کاهش جمعیت. یه نفر یه میلیارد نفر رو راحت کنترل میکنه یا هشت میلیارد
  • صفدر DE ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    26 66
    نویسنده مطلب، خودت واکسن زدی؟اگه آره چی زدی؟بعدم وقتی صحبت از اجبار به کاری باشه، حین انجام کار، کم و کاستی زیاد پیش میاد. همون متخصص هایی که میفرمایی، چرا دارن نمونه اسپرم و تخمک قبل از واکسن کرونا، انبار می کنن؟
    • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 6
      باباروغن بنفشه تنقیه بشه خیلی ازواکسنهابهتره توی کتاب کلثوم ننه آمده
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    18 3
    استاد! شماره های 1 و 3 شبیه به هم هستند و نظریه توطئه را مطرح میکنند!
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    61 39
    من به واکسن چینی اعتماد ندارم. فایزر بیارین میزنم پولش رو هم میدم
    • بی نام US ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      43 41
      آقا چین دلش شکست تو بهش اعتماد نداری. زودتر از همه با قرنطینه و واکسن سینوفارم کرونا را کنترل کرد ولی آمریکا داره روزی هنوز ۳۰۰۰ نفر کشته میده.شما روغن بنفشه مصرف کن
    • بی نام US ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      22 2
      پولدار
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      14 13
      توی دنیا 6 میلیارد دز واکسن تزریق شده که بیش از نیمی از واکسن های تزریقی چینی بودند. اگر چین تولید واکسن نداشت شما حالا حالا ها باید منتظر واکسن میموندی و شاهد جهش های آتی واکسن میبودی. در ضمن چین بیشترین دز واکسن اهدایی به دنیا رو داشته که مسلما فردی که صبح تا شب پای منوتو و توییتر فارسی، مبتذل ترین رسانه معاصر هست این چیز ها رو نمیدونه ( چین هم خاطر خواه کسی نیست، ولی کارش فعلا به درد دنیا خورده )
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    35 6
    دسته ای هم دنبال واکسن تایید شده FDA هستند ولی از هیچ راهی دستشون نمی رسه، بی سر و صدا واکسن چینی می زنند و ولی می گویند این واکسن چینی بی خوده و آب مقطر به دیگرانی هم که واکسن زده اند دایم سرکوفت می زنند.
    • بی نام US ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      30 3
      آقا یک عده نزنن اشکال نداره. سهمشان را بگذارند برای دوز سوم بقیه که زدند
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      9 15
      طرف فرق fda با کشک و دوغ رو نمیدونه، طرف نمیدونه دارو باید توی امریکا کارآزمایی بالینیش رو بگذرونه وگرنه بسیار بسیار بعیده که fda تاییدش بکنه، کما اینکه بسیاری از داروهای مورد تایید pmda ژاپن تاییدیه fda رو ندارند، همینطور بسیاری از داروهای مورد تایید ema اروپا.بعد میاد میگه مورد تایید fda! شاید چند نفر ( که متاسفانه به دلیل ابتذال شدید رسانه ای قارچ گونه رشد میکنند ) که تا بحال اسم اف دی ای رو نشنیده باشند بگند تو چقدر خفنی، ولی کسانی که ساز و کار تایید کردن داروها رو میدونند میفهمند که تا چه حد بیسواد و جوگیری
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    54 12
    پولیش کنن و به مرور قیمتش را گرون ببین همین مردم میرن تو صف براش
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    33 18
    بنده میخوام بزنم منتها یک واکسن معتبر بین المللی، این آقایانی که ادعا میکنند چرا میرند واکسن 9 دلاری از چین (سینوفارم)میخرند ولی واکسن 2.5 تا 3 دلاری از اروپا (آسترازنکا) وارد نمیکنند ؟
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      11 18
      نابغه سرچ کنی راه دوری نمیره، سینوفارم و سینوواک تاییدیه سازمان بهداشت جهانی که مرجع اصلی هست رو دارند، البته احتمالا از نظر شما باید تاییدیه عقب افتاده های منوتو و توییتر فارسی رو داشته باشه
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    31 36
    برای کسانی که واکسن نمی زنند باید جریمه و محدودیت درنظر بگیرند. ازشون مالیات کم کنند و در کل اگر اسم پول در کار باشه مردم همه می دوند .
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      15 2
      جالبه، همیشه میگم آزادی انسان عبارت مبتذلی بیش نیست
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      5 0
      چرا می ترسین ؟ شما که واکسن می زنین و اونایی که زدن چرا می ترسن؟ مگه واکسن نزدید؟ بیخود بوده پس خودتون با این حرفتون اقرار می کنید واکسناتون کشکه فقط می خوان مدیریت روی همه کنن
  • بی نام US ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    31 21
    الان بعضی ها با واکسن نزدن احساس خاص بودن میکنن. ولی نمیدونن منو یاد طرفداران احمق ترامپ که ضد واکسن هستند میندازند.اینجام داروی امام صادق را علم کردن
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      8 5
      طرف ساعت و گوشی هوشمند داره، صبح تا شب پای اینترنته، با ماشین و هواپیما و مترو میره اینور و اونور، به واکسن میرسه میگه اخ و پیفه
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    23 18
    مشکل اینه که واکسن چینی نمی خوام بزنم! هیچ واکسن دیگه ای هم نیست. حالا هم حتی همون واکسن استرازنکا رو تزریق نمی کنن! وقتی یه مطلب، نقد یا گزارش می نویسین لطفا کامل به همه جوانب یه مسئله بپردازین... اینکه تعداد زیادی از افراد خواهان واکسن بهتر و معتبر هستن! واکسن فعلی مجوز بین المللی نداره...
    • بی نام IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      5 8
      واکسن چینی مورد تایید بهداشت جهانی است و نصف اروپا هم پاسپورتش قبول داره. فقط آلمان و فرانسه ایتالیا و انگلیس که فاشیست‌های اروپا هستن قبول ندارن
    • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      7 14
      شما به شکل بیمارگونه ای بیسواد هستید، اومدید گفتید " مجوز بین المللی نداره " ، ببخشید سازمان بهداشت جهانی که اصلی ترین نهاد تایید کننده جهانی داروهاست، واکسن سینوفارم رو تایید کرده (پس ظاهرا سازمان بهداشت جهانی بین المللی نیست!) ، البته همونطور که گفتم "مجوز بین المللی" رو باید شبکه وزین منوتو و توییتر فارسی و امثالهم بده به شماها
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    26 23
    نظم نوین جهانی توهم توطئه هست؟!!!
  • مهاجر IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    45 7
    ازونجایی که منبع اطلاعات ما ایرانی ها شده اینستاگرام و علاقه ای به مطالعه جدی و درست نداریم ، طبیعتا فقط و فقط به واکسن فایزر اعتقاد داریم.در اینکه مطالعات نشون میدن فایزر واکسن بهتریه شکی نیست ولی همون مطالعات می گن که سینوفارم هم تا درصد بالایی از ابتلای سخت و مرگ و میر جلوگیری می کنه.ما ایرانی هایی هستیم که دوست داریم مثل مردم قطر راحت باشیم و مثل مردم آمریکا و آلمان امکانات و تکنولوژی داشته باشیم.
    • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      8 2
      جز معدود کامنت های حسابی سایت خبرآنلاین
  • US ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    39 16
    این هایی که میگند توطئه غرب بودند توجه داشته باشند که ویروس ساخت چین هست نه غرب
    • بی نام IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      6 3
      کی گفته؟ساخت چین بود؟ غرب؟!!!
    • محمدی IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      4 0
      احتمالا غرب چین ه
  • محمد IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    44 9
    فقط در صورتی همه هجوم میارن برای واکسن زدن که پولی بشه یه نرخ دولتی بذارن یه نرخ آزاد چند ده برابری بعد برای اون دولتیه ملت شبا میان میخوابن توی صف که حس زرنگ بازیشون اقناع بشه از قدیم ما جماعت ایرانی همینجوری بودیم و تا ابد هم همینطور میمونیم
  • بی نام IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    5 4
    اگه اعلان کنید که قراره مثلا از 15 آبان واکسن دولتی تمام و واکسن پولی بشه 4 صبح میان توی صف. یه امتحانی بکنید. جواب میده.
  • عباس IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    17 26
    من که واکسن نمیزنم چه داخلی که خارجی،
    • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      4 1
      نه به واکسم چه داخلی چه خارجی. دیگه فریب نمی خوریم. این جنگ زرگری و کرونا بازی را هم تمام کنید.
  • كاوه IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    14 17
    همه تون رو سر كار گذاشتن. حقيقت اوني نيست كه بهت ميگن.اتفاقا اونيه كه بهت نميگن حالا شما بشين احساس علم داشتن بكن براي تزريق واكسن لفا توهم دانايي داشته باشيد و همچنان گول بخوريد
  • گلمراد IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    14 5
    من 30 درصدی ام
  • الی IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    3 3
    سلام من منتظر ویزا هستم وبرای کشورهای اروپایی شنیدم باید آسترانزیکا بزنم ولی متاسفانه برای دوز اول میگن موجود نیست باید چه کار کنم
  • مجتبی IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    14 2
    ۱- هیچ پژوهش و تحقیق معتبر و مستندی از اثرات مثبت و منفی واکسیناسیون انجام نشده در کشور ۲- آیا از میلیونها دوز واکسن وارداتی یک دوز هم مشکلی نداشته و تلفات و عوارض شدید پس از تزریق نداشته؟! ۳- چرا باید محدود به استفاده از سینوفارم چینی و برکت ایرانی باشیم که در هیچ کدام از کشورهای پیشرفته دنیا پذیرفته نیست واکسن معتبر و قابل قبول وارد کنید تا همه رقبت به واکسیناسیون داشته باشند ۴- بارها و بارها اعتماد به دولت مردان رو آزمودیم و متاسفانه پشیمان شدیم و اینطور میشه که اگر اعلام کنند روز است ما میگیم شب
    • IR ۰۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      1 0
      از کمالات منوتو بین ها همین بس که سوییس و فنلاند و اسپانیا و ... کشور پیشرفته نیستند! باور کن یکبار، فقط یکبار توی زندگیت سرچ کنی اتفاق وحشتناکی برات رخ نمیده، انقدر هم با براندازان نشست و برخاست نکن، این جماعت از بس توی اردوهای مختلط شناخت جنس مخالف در کویر مواد کشیده و الکل خورده مغزی دیگه براش نمونده. خارجی هاشونم که اکثرا از نخاله های صادراتی و فرار مقظی هستند، مثلا تا بحال دیدی امثال مرحوم میرزاخانی، جد بابایی، رئیس کریمیان، جراحی، بیاتی و ... بیان تو منوتو؟
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    3 6
    از تبار فکری همون هایی هستند که در رد اف ای تی اف دلیل می آوردند. فقط دو تا شاخ رو سرمون کم داریم.
  • MARY IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    2 1
    از مردم بپرسید چرا؟ تا حالا هزار جور حرف و حدیث شنیدیم و دیدیم بسکه از وزیر تا .... دلایل من در آوردی شنیدیم باور نمیشه کرد مثل قبل آب بجای واکسن دریافت کنیم فقط گناهکاران از مردن می‌ترسند و واکسن آمریکایی میزنند
  • مریم IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    15 17
    من با قدرت خودم تصمیم گرفتم که واکسن نزنم نزنم نزنم
  • علی IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    6 17
    به هیچ قوه ای جان و مال مردم ربطی نداره این قوه ها چرا نمیرن فقر و گرسنه ها رو جمع کنن بی خانمان هارو خونه بدن دارویی که مجوز اضطرار روشه هیچ کسی نمی تونه اجبارش کنه حتی بقیمت مبارزه هم شده اجبار نداریم و به هیچکسی ارتباطی نداره رهبر انقلاب فرمودن واکسن آمریکایی و انگلیسی ممنوع چرا وزارت مثلا بهداشت فرموده رهبری رو گوش نداد و رفت دقیقا خلاف نظر ایشون واکسن آورد اونم فایزر برای زنان باردار تا دیروز همه چی تحریم بود دارو نمی داد قطعه نمی داد جلو مبادلات ارزی رو بسته بود آمریکا چی شد یه دفعه دلسوز مردم ایران شد نمی دونم واقعا سپاه خوابه نمیبینه این جنایات رو
  • احسان IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    13 22
    اگر شخصیه پس شما حق ندارید برچسب بزنید لوس ترسو و هرچیزی و اگر علم ندارید حافظه حداقل دارید که این ویروس توسطبشر سلخته شده و زاده طبیعت نیست و عیسی به دینش موسیبه دینش
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    4 2
    از اذر هرکی واکسن نزده بود و مرد جونش پای خودشه
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    11 15
    هروقت دیه ی ریه های آسیب دیده مردم در اثر ضدعفونی کردن معابر در اوایل کرونا و مرگ و میرهای رمدسیویر و ... پرداخت شد دیه مرگ و میر و آسیب های واکسینه شدگان هم پرداخت خواهد شد! من آماده ی تزریق واکسنم به شرطی که واکسن ساز و اجبار کننده و تزریق کننده تضمین کتبی دهند اگر اتفاقی افتاد خسارتم را بپردازند! بسم الله... از جانتان سیر شده اید که بدون دریافت تضمین از تزریق کننده بازویتان را بالا میزنید؟ تضمین نمیدهد میدانید چرا؟ چون خودشان هم نمیدانند چه اتفاقی قرار است بیوفتد!
  • NL ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    5 24
    من خودم قصد واکسن زدم حداقل در اینده نزدیک و دلایلی که ذکر کردید جزو دلایل بنده نبود. طبق گفته بهداشت جهانی و خیلی از پژوهشگران و دانشمندان، کرونا قرار نیست به زودی از بین بره و قراره حالا حالا بینمون بمونه! تقریبا هر سال چند جهش هم میکنه! و احتمال به وجود امدن نوع جدیدی از این ویروس که در مقابل واکسن ها مقاوم باشه زیاده! واکسن ها دو دوز هستن اکثرا و الان مثلا تو امریکا دارن دوز سوم رو مجوز زدن رو میگیرن. این یعنی این ویروس قراره جهش های مختلفی و نوع مختلفی داشته باشه که نیاز به دوزهای بیشتری هست و فکر میکنم به دوزهای ۷ ۸ مورد هم برسه! واکسن های که روش های جدید تولید میشن مثل فایزر و استرازنکا درسته ایمنی زیادی دارن ولی عوارضون تو بلند مدت هنوز مطالعه نشده. واکسن های ویروس ضعیف شده یا کشته شده هم ایمنی پایینی دارند. دلیلی که خودم نمیخوام واکسن بزنم فعلا اینه که نمیخوام مجبور بشم چندین باره واکسن بزنم!در اینده وضعیت جهش و نوع این ویروس بهتر مشخص بشه و بتونن واکسن های جدیدی که در مقابل جهش های مختلف یا نوع های مختلف ایمنی داره بسازن که احتمالا تا یکی دوسال اینده درصد احتمال بیشتری داره!
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    4 7
    اسم اینها را نباید گفت ضد واکسن اینها ادمکش و جنایت کار هستند چون باعث مرگ دیگران می شوند یک نفر در چین الوده شد تمام دنیا را الوده کرد
  • احمد IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    6 19
    انشالله به بلای همسایه ما گرفتار شوی که زن و شوهر بعد واکسن فوت کردند,انشالله به سرنوشت اعظم خانم همسایه مادرم گرفتار شوی بعد واکسن فوت کردن,انشالله به سرنوشت دایی هایی حامد ملایی گرفتار بشی و فوت شدندانشالله چشمانت کور بشه مثل جعفر آقا شوهر عمه حسن-این همه دعا در صورتی است که به ما تهمت میزنی-اگه نمیزنی برو مطالعه کن -
    • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      0 0
      از خانواده ۴ نفری بنده، هر ۴ نفرمون ۲ دز واکسن رو تزریق کردیم و هیچ کدوممون چیز خاصیمون نشده،تازه پدر ۷۰ ساله بنده کرونا گرفتند ولی حتی بستری هم نشدند.بین دوستان پدر هم فقط یک مورد واکسینه شده فوت کرده که ایشون هم تازه پیوند مغز استخوان گرفته بود، درحالی که چندین فرد واکسینه نشده بین اون ها فوت کردند.ایضا تمامی فامیل های درجه ۲ و ۳ ما واکسن زدند و همشون سر و مر و گنده هستند. همینطوری به طور طبیعی عده ای ممکنه فوت بکنند که ربطی به واکسن زدن یا نزدنشون نداره
  • آسو IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    4 6
    قانون بگذارن در صورت ابتلا و نیاز به بستری،واکسن زده ها در اولویت هستن و واکسن نزده ها پذیرش نمیشن،خودشان خواستن دنباله رو یه مشت احمق باشن،هر چند واکسن زده ها که به ندرت نیازمند بیمارستان میشن،
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      3 0
      خخخخ واکسن زده ها ؟؟!!! مگه واکسن نزدن چرا کرونا میگیرن واکسن بازی تجاری مافیای داروست
  • محمد RO ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    3 1
    بنظر من مطلبی که نوشتید بی مایه و غیرعلمی هست و هیچ چیزی رو توضیح نمیده و فقط توهین به افرادیست که نظر متفاوتی با شما دارند. اجبار در هیچ کاری جواب نمیده ضمنا اگر واکسن مصونیت ایجاد میکنه اونایی که زدند دلیلی نداره بخوان با زور بقیه رو هم مصون کنند.
  • ناشناس IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    3 1
    واکسن نمی زنم چون تضمین نداده.
  • سلامتی IR ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    2 2
    اونایی که نه واکسن زدن ونه ماسک میزنن مغزخر خوردن بیچاره ها
  • roohollah IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    13 2
    واکسنی که بین 8 تا 30 سال باید درست بشه ظرف 6 ماه درست شده را می شه اعتماد کرد درحالی که همه مجوز اضطراری گرفتند متاسفانه برخی بازیچه دست مافیای دارو و سازمانهای جهانی یهودی شده اند
  • خاله خلاصه IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    1 0
    به نام خدا بچه‌های عزیز سلام. علتش استفاده بیش از حد تیومرسال بعنوان نگهدارنده ویروس داخل واکسن و تکذیب آهنربایی شدن واکسینه شدگان توسط مسئولین، علیرغم شواهد و قرائن می‌باشد!!! خب دیگه نوبتی هم باشه نوبت خداحافظی تا یه روز دیگه و دیداری دوباره خدانگهدار! مرسی آه!!!