۳۰ پروژه زیربخش‌ کشاورزی لرستان در دست اجراست

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: با استفاده از اعتبارات سرمایه گذاران بخش خصوصی ۳۰ پروژه زیربخش‌های کشاورزی به ارزش ۱۶۰۰ میلیارد تومان در دست احداث می باشد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، اسفندیار حسنی مقدم" در جلسه هماهنگی کاری با اعلام این خبر گفت: درشرایط کنونی کشور با یک نبرد تمام عیار اقتصادی با کشورهای سلطه گر مواجه است در چنین شرایطی همه ما باید با هم اندیشی، همدلی و تعامل و با ارائه برنامه های مدون و منسجم جهت رفع مشکلات و در راستای بی نیازی کشور به بیگانگان، استقلال اقتصادی، اقتدار و امنیت غذایی تلاش کنیم.

 دکتر حسنی مقدم به تبیین فرصت ها وظرفیت های موجود استان پرداخت وگفت:استان لرستان می تواند یکی از قطب های اقتصادی کشور باشد ،چون دارای ظرفیت های طبیعی و مادی فراوانی است و با تشویق و ترغیب سرمایه گذاران بخش خصوصی میتوان به این مهم دست یافت.

 وی افزود: با اعتبارات محدود دولتی و پیچیدگی های سیستم اداری توسعه بخش کشاورزی به کندی پیش می رود بنا بر این باید در ستاد توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی سرمایه گذاران را حمایت و برخی ازکارهای اداری که مانع تسریع درکار سرمایه گذاران است را تعدیل و رفع کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان با اعلام اینکه رویکرد ما این است که دنبال کارهای جهادی باشیم تصریح کرد در قالب ستاد توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی تاکنون حدود ۳۰ پروژه با اعتبار ۱۶۰۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی شده و یا در آستانه صدور مجوز و کلنگ زنی هستند، با بهره‌برداری از آنها شاهد جهش تولید در زیر بخش‌های کشاورزی استان خواهیم بود.

  وی ادامه داد برای رسیدن به قله‌های رفیع توسعه باید قوی باشیم برای قوی شدن باید زحمت کشید و تلاش کرد از بعد اقتصادی باید قوی باشیم یکی از بعدهای مهم اقتصادی بخش کشاورزی است و باید جهادی کار کنیم با کارهای روزمره و روتین امور پیش نمیرود.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد وزیر جهاد کشاورزی بر کشاورزی مبتنی بر قرارداد* تاکید دارد امروزه در جهان ۹۰ درصد کشاورزی مبتنی بر قرارداد است و در ایران این نسبت یک درصد است کشاورزی مبتنی بر قرارداد یک سرفصل باشد.

دکتر حسنی مقدم ادامه داد تبدیل کشاورزی سنتی به کشاورزی مدرن و هوشمند با توجه به محدودیت های منابع آبی بیش از هر زمان دیگری ضروری به نظر می رسد در این راستا یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی، تشکیل تعاونی های تولید و کشاورزی مبتنی بر قرارداد، کشاورزی در کشور را اقتصادی تر و استفاده بهینه از منابع را به دنبال دارد.

هماهنگی با دفتر نمایندگی ولی فقیه در مرکز استان، ادارات کل وابسته و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانها و استفاده از نظرات ارشادی آنان، استفاده از ظرفیت بسیج و کار گروه های جهادی، استفاده از ظرفیت استودیو کشاورز جهت انتقال دانش به بهره برداران مورد تاکید رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان قرار گرفت.

 در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین سید عیسی موسوی، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان طی سخنانی اظهار کرد: شیعه اعتقادی باشیم نه شیعه سیاسی؛ کارها را به دست بهترین ها بسپاریم در دوران دفاع مقدس امور را به دست بهترین نیروهای انقلاب سپردیم و موفق شدیم ما باید به روحیات دوران دفاع مقدس برگردیم ارزشهای انقلاب را تبیین و به نسل های بعد انتقال دهیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1560102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =