جایگاه دانشگاه فرهنگیان در نظام تعلیم و تربیت

علی عسکری گفت: تربیت انسان کمال یافته با رویکرد دینی هدف نهایی دستگاه تعلیم و تربیت است.

حجت الاسلام و المسلمین علی عسکری، مشاور و نماینده وزیر آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان؛  در بیست و نهمین اجلاس سراسری مدیران ستادی و استانی این دانشگاه، ضمن گرامیداشت آخرین روزهای ماه صفر، با اشاره به  نقش سه محور انگیزه، مسیر و هدف در تربیت معلم، تربیت انسان کمال یافته با رویکرد دینی را هدف نهایی دستگاه تعلیم و تربیت دانست، به جایگاه دانشگاه فرهنگیان در تحقق این هدف تاکید کرد.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه امروزه دانشگاه فرهنگیان در نقطه شکوفایی قرار گرفته است، این امر را حاصل تلاش همه مدیران، اساتید و کارکنان دانشگاه عنوان کرد.

حجت الاسلام عسکری ضمن ارائه گزارشی از پیگیری های صورت گرفته در رابطه با تصویب همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی از طریق دولت و مجلس؛ به جلسات خود با جناب آقای اسماعیلی ریاست دفتر رئیس جمهور، دکتر منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات و آقای پورسید معاون قوانین مجلس شورای اسلامی در این رابطه، اشاره و از توجه ویژه سران سه قوه و مسئولان یادشده به دانشگاه فرهنگیان و تصویب همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی در جلسه اخیر سران سه قوه قدردانی کرده و اظهار امیدواری کرد در آینده‌ نزدیک این مصوبه جهت اجرا از سوی دفتر رئیس‌جمهور محترم ابلاغ گردد.
وی  با اشاره به کمبود فضای خوابگاهی پردیس های استانی دانشگاه فرهنگیان، از مکاتبه صورت گرفته با سرپرست وزارت آموزش و پرورش جهت رفع این مشکل خبر داد و از روسای استانی دانشگاه و مدیران کل آموزش و پرورش خواست با تعامل همه جانبه، این کمبودها را جبران نمایند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش، در ادامه به مساله کمبود معلم در وزارت آموزش و پرورش و اهمیت کارورزی و ارتباط دانشجو معلمان با مدارس تاکید کرد و با اشاره به مصوبه شورای معاونان وزارت، جهت بکارگیری دانشجو معلمان واجد شرایط در مدارس مراکز استان ها، از روسای استانی دانشگاه فرهنگیان خواست، در این رابطه با ادارت کل آموزش و پرورش همکاری نمایند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1561443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    1 0
    نکته جالب این که سایر دانشگاه ها احکام را صادر کرده و اعضای هیئت علمی حق خود را دریافت کرده اند ولی در دانشگاه فرهنگیان مجلس و وزارت عتف و آ.پ به ابراز امیدواری بسنده کرده اند.
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    0 0
    در پژوهشگاهها هم خبری از پرداخت نیست