واکسیناسیون کرونا در استان سمنان از مرز ۷۵ درصد گذشت

رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از واکسیناسیون ۷۵ درصد از جمعیت این استان خبر داد و گفت: شرایط به نسبت خوبی در بحث واکسیناسیون در این استان وجود دارد و رسانه‌ها نیز باید بر لزوم پرهیز از سهل انگاری و اقناع سازی کافی برای مردم برای توسعه واکسیناسیون حداکثری فعالیت بیشتری نمایند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان دکتر نوید دانایی در نشست خبری به خبرنگاران افزود: از این رقم قریب ۳۲ درصد آنها هر دو دوز واکسن را دریافت کرده اند.

وی ذخیرسازی واکسن در این استان را نیز بسیار خوب دانست و خاطرنشان کرد: ساده انگاری و رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی امری است که باید از آن اجتناب شود.

وی از بستری شدن ۱۲ بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلاء به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان خبر داد و گفت: شاهد کاهش آمار بستری هستیم اما این موضوع به معنای تمام شدن یا کاهش شرایط کرونا و پروتکل‌های بهداشتی نیست.

 دانایی با تاکید بر اینکه سهل انگاری در شرایط، هر لحظه ممکن است شاهد مجدد شیوع و رشد آمار ابتلای به کرونا باشیم اظهارداشت: فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و دوری از تجمعات و سفرهای غیر ضروری و … همچنان توسط مردم باید رعایت شود.

وی ازثبت ۴۴ هزار و۱۳۰ مورد مثبت بیماری کرونا در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان از ابتدای شیوع بیماری کرونا خبر داد و افزود: مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به ۹ هزار و ۸۷۴ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی سمنان با بیان اینکه تاکنون ۳۴ هزار و ۲۵۶ بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شده اند، افزود: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید ۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان به هشت هزار و ۶۵۲ نفر رسیده است.

در استان سمنان هم اکنون شهرهای سمنان، شاهرود، گرمسار و دامغان در وضعیت نارنجی، میامی آبی و مهدیشهر، آرادان و سرخه در وضعیت رنگ بندی زرد قرار دارند.

دانایی با اشاره به تکمیل پروژه های عمرانی در استان سمنان، گفت: در طی ۳ سال گذشته بیش از ۱۰۳ پروژه عمرانی به بهره برداری رسیده است که بعضی از این پروژه ها به دلیل شیوع ویروس کرونا سرعت بیشتری گرفت و تکمیل شد.

دانایی از به بهره برداری رسیدن ۴۶ پروژه بهداشتی خبر داد و عنوان کرد: در طی این مدت ۴۰پروژه درمانی، ۵پروژه آموزشی، ۳ پروژه دانشگاهی و موارد مشابه دیگری به بهره برداری رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه تمامی پروژه های نیمه کاره استان تقریبا به پایان رسیده است، تصریح کرد: تعداد پروژهای نیمه کاره دانشگاه علوم پزشکی سمنان بسیار اندک بوده و این مقدار نیز تا چند ماه آینده به پایان خواهد رسید.

وی از اتمام پروژه های بهداشتی استان خبر داد و بیان کرد: با توجه به اینکه شبکه های بهداشت ما در خط مقدم کرونا قرار دارند تلاش شد که در تمامی شهرستان ها بازسازی های اساسی صورت بگیرد و پروژه های نیمه کاره نیز به اتمام برسد.

دانایی با اشاره به اعتباراتی که برای اقدامات دانشگاه علوم پزشکی تصویب می شود، تشریح کرد: بخشی از اعتبارات از منابع استانی و با همکاری استانداری تکمیل می شود و بخش عمده ای از آن از سوی وزارتخانه که بستگی به پیگیری های لازم برای تامین اعتبارات دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بیان اینکه خیرین در این سال ها از دانشگاه علوم پزشکی حمایت کرده اند، خاطر نشان کرد: همراهی خیرین برای ساخت پروژه ها و اقدامات مختلف درمانی در این مدت بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال بوده است.

وی با اشاره به ارائه خدمات کانکسی به عشایر استان در مناطق عشایری، تشریح کرد: با توجه به مشکلات بهداشتی درمانی مناطق عشایرنشین دانشگاه علوم پزشکی در دو نقطه با اجرای طرح خانه های بهداشت کانکسی به این مناطق نیز خدامات ارائه کرده است.

دانایی از اضافه شدن بیش از ۲۵۰ تخت بیمارستانی در سه سال اخیر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه خبر داد و گفت: خوشبختانه در این مدت سابقه نداشته است مریضی به بیمارستان مراجعه کرده و نتواند از خدمات درمانی استفاده کند تا حدی که از استان های همجوار سمنان بیمارانی را پذیرش کرده ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به خدمات دهی بخش سوانح سوختگی، عنوان کرد: مرکز سوختگی با ۵۲ تخت در حال خدمت رسانی هم در بحث سوختگی هم در بحث تمامی سوانح موجود است که می تواند ارائه خدمت کند.

وی از تهیه ۵۰ تخت بستری ویژه برای تمامی مراکز درمانی تحت پوشش خبر داد و خاطر نشان کرد: با توجه به نیاز مجموعه های درمانی این میزان تهیه شده و به مراکز درمانی تحویل داده شده تا مشکلی در بستری در بخش ها مراقبت ویژه نداشته باشیم در کنار این تعداد تخت ویژه ۳۶ تخت دیالیز نیز تهیه شده و به مراکز درمانی افزوده شده است.

دانایی، نبود آزمایشگاه مناسب را از ضعف های دانشگاه علوم پزشکی سمنان دانست و عنوان کرد: خوشبختانه در این مدت یک بازنگری اساسی در خصوص آزمایشگاه ها صورت گرفته و بیش از ۲۰ میلیارد تومان برای بازسازی و تکمیل تجهیزات تصویب شد و در حال حاضر تقریبا تمامی آزمایشات لازم در آزمایشگاه سمنان صورت می گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به ارائه خدمات ۲ آزمایشگاه ویروس شناسی در استان، تصریح کرد: در این مدت این دو آزمایشگاه تجهیز شده و تقریبا تمامی ویروس های موجود در این آزمایشگاه شناسایی شده و دیگر از لحاظ تشخیص ویروس در استان خود کفا شده ایم.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی سمنان در رده دانشگاه های بین الملل قرار گرفته است، تشریح کرد: خوشبختانه با اقدامات خوب صورت گرفته در دانشگاه علوم پزشکی سمنان در حوزه دانشگاه های بین المل رتبه ۳ را کسب کرده ایم.

دانایی با اشاره به استقرار پایگاه های اورژانس در ساختمان های مستقل، خاطر نشان کرد: در سالیان گذشته بودند پایگاه های که در کانکس استقرار داشته اما در این مدت تمامی کانکس ها جمع شده و تبدیل به ساختمان شده و خدمات پیش بیمارستانی بهتری ارائه می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی از خرید تجهیزات بیمارستانی خبر داد و بیان کرد: در این مدت بیش از ۱۹۰ میلیارد تومان تجهیزات بیمارستانی خریداری شده است که یکی از آن تجهیزات سی تی اسکن ها است که به زودی این تجهیزات در مراکز درمانی به خصوص در مرکز درمانی مهدیشهر مستقر خواهد شد.

وی مرکز درمانی سرطان را از اهداف مهم دانست و اظهار کرد: امیدواریم با اقدامات و همکاری های صورت گرفته به زودی این مرکز راه اندازی شده و دیگر دغدغه ای بابت ارائه خدمات درمانی در این حوزه را در استان احساس نکنیم.

دانایی از اضافه شدن رشته های تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی سمنان خبر داد و عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی سمنان در کل کشور از لحاظ آموزشی در رتبه ۶ قرار دارد و توانسته است رتبه خود را افزایش دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه اعتبارات کل استان افزایش خوبی داشته است، تصریح کرد: افزایش اعتبارات مراکز درمانی سمنان ۴۷ درصد، دامغان۵۸ درصد، آرادان ۶۶ درصد و مهدیشهر ۸۳ درصد بوده است.

وی با اشاره به شایعات مبنی بر مشکلات تزریق واکسن، عنوان کرد: مردم به شایعات گوش ندهند و هرچه سریع تر واکسن خود را تزریق کنند و خوشبختانه ذخایر واکسن استان قابل قبول بوده و به اندازه ای است که تمامی مردم استان به راحتی از واکسن برخوردار شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان علت تعویق در اجرای طرح نظام ارجاع در جمعیت زیر پوشش این دانشگاه را تشریح کرد و اظهار داشت: همه زیرساخت‌های لازم برای اجرای نظام ارجاع سلامت و طرح پزشک خانواده در جمعیت زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان فراهم شده است.

وی افزود: با توجه به زیرساخت‌های مناسب فراهم شده برای اجرای این طرح بزرگ ملی در جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان، این دانشگاه به‌عنوان یکی از ۱۰ دانشگاه علوم پزشکی کشور برای اجرای طرح نظام ارجاع سلامت انتخاب شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان در پاسخ به پرسشی مبنی بر چرایی عدم اجرای این طرح در جمعیت زیرپوشش این دانشگاه اضافه کرد: شیوع کرونا و مشغله‌های شدید ناشی از آن سبب تأخیر در اجرای این طرح بزرگ ملی شده است.

دانائی با تأکید بر اینکه تشکیل پرونده‌های الکترونیک سلامت برای شهروندان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین زیرساخت‌های اجرا طرح نظام ارجاع به اتمام رسیده است تصریح کرد: سامانه‌های مختلف حوزه سلامت در استان سمنان آماده اتصال و اجرای این طرح است.

وی با تأکید بر اینکه اجرای طرح نظام ارجاع سلامت به عنوان یکی از سیاست‌های مهم بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سطح کشور برای ساماندهی موضوع درمانی و بهداشتی شهروندان مطرح است؛ ابراز امیدواری کرد تا با مهار پاندمی کرونا، این طرح در جمعیت زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان اجرایی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان با اشاره به ساختار مناسب نیروی انسانی متخصص در جمعیت زیرپوشش این دانشگاه برای اجرای طرح نظام ارجاع سلامت گفت: در استان سمنان کمبود پزشک متخصص و فوق تخصص وجود ندارد.

واکسیناسیون کرونا در استان سمنان از مرز ۷۵ درصد گذشت

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1562853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =