شبکه بی‌بی‌سی و اچ‌بی‌او با همکاری هم سریال کوتاه حماسی به نام «منم، کلادیوس» براساس رمان رابرت گریوز تولید می‌کنند.

به گزارش خبرآنلاین، رمان گریوز در سال 1934 منتشر شد و زندگینامه کلادیوس امپراتور رم باستان است. در این رمان داستان امپراتوری رم از زمان ترور جولیوس سزار تا قتل کالیگولا روایت می‌شود.

اولین اقتباس سینمایی از کتاب گریوز به سال 1937 برمی‌گردد، زمانی که جوزف فون ‌اشترنبرگ، کارگردان سرشناس آلمانی با حضور چارلز لاوتن در نقش اصلی فیلمی براساس ماجراهای کتاب اول ساخت.

اقتباس تلویزیونی از این کتاب و دنباله آن به نام «کلادیوس کبیر» اولین بار در سال 1976 توسط شبکه بی‌بی‌سی به صورت یک سریال کوتاه عرضه شد و به عنوان مکمل «شاهکارهای تئاتر» شبکه پی‌بی‌اس روی آنتن رفت.

سریال سال 1976 با حضور درک جاکوبی در نقش امپراتور رمی ساخته شده بود و در سه رشته جوایز امی (اسکار تلویزیونی) از جمله بهترین کارگردانی و سریال کوتاه نامزد شد و جایزه بهترین طراحی صحنه را به خانه برد.

سریال کوتاه جدید براساس هر دو کتاب ساخته می‌شود و گروهی از عوامل سریال «رم» در آن حضور خواهند داشت.

قرار بود جیم شریدان، کارگردان «پای چپ من» و «به نام پدر» در سال 2008 اقتباس سینمایی دیگری از این رمان عرضه کند که پروژه منتفی شد.

شبکه اچ‌بی‌او و بی‌بی‌سی در ادامه همکاری خود قرار است سریال کوتاه «پایان راهپیمایی» را در پنج قسمت تولید کنند. داستان این سریال در دوران جنگ دوم جهانی می‌گذرد و تام استوپارد، نمایشنامه‌نویس بزرگ که برای فیلمنامه «شکسپیر عاشق» برنده اسکار شد فیلمنامه را می‌نویسد.

بندیکت کامبربچ و ربکا هال بازیگران «پایان راهپیمایی» هستند. قسمت اول این مجموعه را سوزان وایت کارگردانی می‌کند که پیشتر در سریال تحسین‌شده و جنگی «نسل آدمکش» کارگردان بود.

هنوز عوامل «منم، کلادیوس» و زمان تولید و پخش آن مشخص نشده است. این سریال ادامه تب شبکه‌های تلویزیونی به تولید مجموعه‌های تاریخی و سریال‌هایی مثل «خاندان بورجا»، «بازی تاج و تخت»، «کاملوت» و «اسپارتاکوس» است.

رویترز / 10 ژوئن / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 156591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =