۴ نفر
۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
ترکیه: دنیا برای فلسطین کاری بکند

فارس نوشت: در شرایطی که شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی فلسطین ادامه دارد، ترکیه از جامعه بین‌المللی خواست برای حفاظت از حقوق فلسطینیان کاری بکند.

طبق گزارش رسانه‌های ترکیه‌ای، وزارت خارجه این کشور برنامه رژیم صهیونیستی برای تایید ساخت و سازهای جدید در اراضی اشغالی فلسطینیان در کرانه باختری را محکوم کرد.

به نوشته روزنامه «ینی شفق»، یک نهاد ارشد در رژیم صهیونیستی به نام «شورای عالی برنامه‌ریزی» در نظر دارد طی هفته آینده مجوز ساخت ۳۱۰۰ واحد جدید در شهرک‌های اشغالی رژیم صهیونیستی را صادر کند.

وزارت خارجه ترکیه در بیانیه روز شنبه (دیروز) خود اعلام کرد: «سیاست‌های یکجانبه و غیرقانونی شامل توسعه شهرک‌های غیرقانونی، ایده راهکار دو دولتی را که تنها گزینه برای حل پایدار و جامع منازعه فلسطین است، از بین می‌برد و (این سیاست‌ها) باید پایان یابد».

طبق بیانیه این وزارتخانه، دولت ترکیه «از جامعه بین‌المللی می‌خواهد برای تضمین حفاظت از اراضی فلسطینی و حقوق مردم فلسطین به منظور دستیابی به صلح بلندمدت و ثبات در منطقه اقدام کند».

وزارت خارجه ترکیه همچنین اقدام رژیم صهیونیستی در قرار دادن نام ۶ گروه حقوق بشری فلسطینی در فهرست سازمان‌های تروریستی را مغایر با قوانین بین‌المللی خواند.

اظهارنظر آنکارا درباره تل‌آویو در شرایطی انجام شده که رسانه‌های ترکیه‌ای طی روزهای اخیر به انتشار گزارش‌ درباره دستگیری جاسوسان موساد پرداخته‌اند.

منابع ترکیه‌ای خبر دادند که نیروهای امنیتی این کشور گروهی پانزده نفره از جاسوسان دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی را دستگیر کرده‌اند.
 

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1566569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    38 5
    عجب مار هفت خطی شدن این مسئولین ترکیه . از یه طرف با اسرائیل زد و بند دارن و از این طرف جوری وانمود میکنن که حامی مسلمانان جهان هستن! هم از توبره میخورن هم از آخور . البته سیاست همینه . چیزی که مسئولین ما بلد نیستن .
  • ایرانی IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    20 12
    اولین اقدام برای کمک به فلسطین باید قطع روابط ترکیه با اسرائیل باشد و تعطیلی سفارت اسرائیل در آنکارا
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    25 5
    این ترکیه در کشورهای اسلامی دوست صمیمی اسراءیله..و هر کاری میکنه دقیقا به نفع اسراییله...خیلی ی ی ی دورو و منافق و خاءن هست...
  • دیپلمات رزمی سیاسی نیروی مقاومت اسلامی پیروز IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    9 18
    ملت فلسطین به این شهرک ها نیاز دارند بگذارید این حمالها زحمت ملت فلسطین را کم کنند چون چیزی نمانده به کوچ اجباری صهیونیستهای اشغالگر از منطقه انشاالله
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    12 2
    ترکیه اگر راست میگه سفارت خودش رو اسرائیل رو تعطیل کنه . صد البته که اینکار رو نمیکنه . چون خیلی با هم جور هستن .
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    18 2
    اگر دنیا بخواد برای فلسطین کاری بکنه اول باید شرّ دولتمردان ترکیه رو کم بکنه . چون بعد از آمریکا ترکیه اصلی ترین متحد اسرائیه .
  • علی IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    18 2
    ترکیه اگه به فکر فلسطین است . رابطه اش را با اسرائیل قطع کند .کشوری دوروتر از ترکیه پیدا نمیشود
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    2 1
    وا! ترکیه و اسرائیل در خاک هم سفارت دارند. ترکیه با اسرائیل علیه ایران و برای نابودی ایران برنامه می‌ریزد. و حالا! بیچاره مردم ایران که باید تاوان هر جنگی را بپردازند. از اردوغان بیاموزید ای مسئولان ایرانی!
  • نقی بهجت IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    2 1
    اگه راست می گید رابطه تان را با اسرائیل قطع کنید. این دودوزه بازی چیه؟