جشنواره استانی تئاتر خیابانی لردگان نیمه اول آبان برگزار می‌شود

سید اکبر دانیالی دبیر پنجمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی لردگان گفت: جسنواره تئاتر خیابانی ۱۲ و ۱۳ آبان در لردگان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان چهارمحال و بختیاری، دانیالی گفت: پیش از این قرار بر این بود که جشنواره ۲۸ و ۲۹ مهر برگزار شود ولی به دلیل درخواست گروه های شرکت کننده برای تمرین بیشتر تصمیم بر این گرفته شد زمان برگزاری جشنواره را  به تعویق بیاندازیم.

دانیالی اظهار داشت:فراخوان پنجمین جشنوارة استانی تئاتر خیابانی لردگان باهدف کشف وکمک به شکوفائی استعدادها و استفاده بهینه از ظرفیت تئاتری درگونة نمایش خیابانی،ارتقاء شاخص‌های فرهنگی،شناسایی آداب ورسوم و سنن منطقه‌ای و استانی در قالب نمایش خیابانی،مقابله با آسیب‌های اجتماعی و ایجاد نشاط و مبارزه با بیماری کرونا در سطح جامعه و همچنین کمک به بروز خلاقیتهای نمایشی گروه‌های نمایش استان در زمینة تئاتر خیابانی از سوی انجمن هنرهای نمایشی استان چهارمحال وبختیاری،باهمکاری ادارة کل فرهنگ وارشاداسلامی استان و ادارة فرهنگ وارشاداسلامی شهرستان لردگان منتشر شده است.

به گفته وی آداب و رسوم و سنتهای بومی و محلی و عشایری استان،ضرب المثلها و متلها،دفاع مقدس،بسیج،ایثاروشهادت و انقلاب اسلامی،شهدای هسته‌ای و شهدای راه سلامت،نگاه هنرمندانه به شعار سال:« تولید،پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها»،موضوعات اجتماعی شامل:اعتیاد ــ شادی و نشاط ــ سبک زندگی،محیط زیست،منابع طبیعی و ثروتهای ملی(با تکیه بر حفظ جنگلهای بلوط زاگرس و منابع آب)،بهداشت عمومی و مبارزه با کرونا از موضوعات مطرح شده این جشنواره هستند.

دبیر جشنواره تئاتر خیابانی لردگاه افزود: متاسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا این جشنواره برای دو مرتبه به تعویق افتاد و به امید خدا در ۱۲ و ۱۳ آیان با حضور شرکت کنندگان در شهرستان لردگان اجرا خواهد شد.

گفتنی است ، این جشنواره در دو بخش آزاد،شامل نمایشهای متقاضی با گونه‌های متفاوت و خلاقانة نمایشهای فضای باز و بخش آیینی سنتی،شامل آثاری که براساس فرهنگ بومی و محلی ــ خرده فرهنگها ــ بازیهای محلی و آیین و سنن اقوام استان باشند برگزار خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1566781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =