ایسنا نوشت:

معاون عمرانی استاندارتهران گفت: اجازه نمی‌دهیم هیچگونه ساخت‌وساز غیرمجاز و زمین‌خواری در استان تهران صورت بگیرد.

محمدرضا محمودی در خصوص برنامه‌های استاندای برای جلوگیری ازساخت‌وسازهای غیرمجاز و غیرقانونی گفت: تمامی شهرداری‌های استان یک گروه کنترل و مراقبت دارند که از ساخت‌وسازهای غیرقانونی جلوگیری می‌کنند و چنانچه ساخت و سازی هم که ممکن است دور از چشم شهرداری‌ها و داخل منازل صورت گرفته باشد در کمیسیون‌های ماده 100 بررسی می‌ شود.

وی به ساخت‌وسازهای غیرقانونی در حریم رودخانه‌ها اشاره و تصریح کرد: اینگونه ساخت وسازها در کمیسیون ماده 99 فرمانداری‌ها بررسی و احکام مربوط به آن صادر می‌شود که امیدواریم این احکام به مرحله اجرایی نیز برسد.

معاون عمرانی استاندار تهران خاطرنشان کرد: برخی از ساخت‌وسازهای غیرمجاز نیز در حریم رودخانه‌ها انجام می‌شود که سازمان آب منطقه‌ای موظف است از اینگونه ساخت‌وسازهای غیرقانونی جلوگیری کنند و استانداری نیز پیگیر این مساله است تا اقدامات قضایی لازم برای این ساخت و سازها انجام ‌شود.

به گفته وی برخی دیگر از ساخت و سازها نیز در اراضی کشاورزی و منابع طبیعی انجام می‌شود که ادارات مربوطه با توجه به قانونی که در این رابطه وجود دارد، می‌توانند شکایت خود را طرح و از تغییر کاربری منطقه جلوگیری کنند.

محمودی گفت: طی دو هفته گذشته با همکاری فرمانداری تهران، در حاشیه خجیرـ قبل از سد مملوـ تجاوزاتی به منابع طبیعی و بستر رودخانه‌ها شده بود که هفته قبل تخریب‌های زیادی داشتیم و طی این هفته نیز تخریب‌هایی دیگری را خواهیم داشت.

معاون عمرانی استانداری تهران در پایان یادآور شد: اجازه نمی‌دهیم هیچگونه ساخت‌وساز غیرمجاز و زمین‌خواری در استان تهران صورت بگیرد.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 156720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
    3 2
    جناب آقای محمودی: شما در جریان تخریب اخیر در روستای خجیر حتی به خانه های با بیش از 50 سال قدمت روستاییان رحم نکردید! به بهانه مبارزه با زمین خواری و ساخت و ساز غیر مجاز خانه های مردم را بر سرشان خراب کردید حتی درختان تنومند گردو را که سنشان از سن شما بیشتر است از ریشه در آوردید! عکس تمام این ظلمها موجود است. اگر لازم باشد ارائه میشود. شما و دست اندرکاران این ظلم را به خدا واگذار میکنیم! چون صدای ما به جایی نمیرسد.