خزعلی: باید برای آزادی زنان آسیب‌دیده تلاش شود

ایرنا نوشت: معاون رئیس جمهوری در امور خانواده و زنان گفت: توجه به  اشتغال و آموزش بانوان، مهمترین اصل در ندامتگاه زنان است که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

انسیه خزعلی روز جمعه در جریان بازدید از ندامتگاه زنان استان تهران گفت: امروز به هر دلیل تعدادی از زنان به واسطه قانون در ندامتگاه به سر می‌برند و تلاش مسئولان، مددکاران و سازمان‌ زندان‌ها، شرایط مناسبی را برای توان‌افزایی این افراد و حل مشکلات آنان فراهم کرده است.

وی گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌ها و مسائل در حوزه زنان، شناسایی آسیب‌های خانواده و زمینه های تربیتی، اجتماعی و اقتصادی ویژه زنان است که باید با برنامه ریزی مناسب، از بروز آن پیشگیری کرد.

خزعلی اضافه کرد: فردی که پس از دوره محکومیت از ندامتگاه خارج می‌شود، نباید به حال خود رها شود بلکه باید با داشتن آمار و اطلاعات درست از این افراد، ضمن ارائه آموزش در حوزه‌های مختلف، زمینه اشتغال و توانمند شدن آنان به ویژه زنان سرپرست خانوار فراهم شود.

وی افزود: برخی از این زنان به دلیل مشکلات مالی در ندامتگاه به سر می‌برند که لازم است تا با کمک خیرّان نیک اندیش و نیز سازمان‌های مردم نهاد، زمینه آزادی این افراد به ویژه زندانیان جرائم غیرعمد فراهم شود.

خزعلی تأکید کرد: توجه به حوزه تربیتی و مهارت آموزی این افراد برای توانمند شدن، موجب کاهش برخی از بزهکاری‌ها در جامعه خواهد شد.

معاون رئیس جمهوری در امور خانواده و زنان تصریح کرد: حمایت از خانواده مددجویان به ویژه زنان سرپرست خانواده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

خزعلی اظهار داشت: با توجه به تعداد اندک بانوان در ندامتگاه‌های ایران، باید برای آزادی و حمایت از این بانوان آسیب دیده تلاش شود تا در مرحله نخست زنان دارای فرزند و در مرحله بعد سایر بانوان با کفالت و همکاری افراد حقیقی و حقوقی آزاد شوند و خانواده آنان نیز زیر پوشش و حمایت قرار گیرد.

معاون رئیس جمهوری در امور خانواده و زنان روز جمعه با حضور در ندامتگاه زنان استان تهران واقع در شهرری، از روند فعالیت این مرکز بازدید کرد.

دیدار چهره به چهره با مددجویان، برگزاری جلسه مشترک با مسئولان سازمان زندان‌ها و نیز بازدید از فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اشتغالزایی مددجویان از دیگر برنامه‌های بازدید معاون رئیس جمهور از ندامتگاه زنان استان تهران بود.

وی همچنین در دیدار با کارمندان و مددکاران این ندامتگاه مشکلات آنان مشکلات آنها را مورد بررسی قرار داد.

۲۳۵۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1568105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =