هنوز هم دولتی ها معتقدند رها شدن دو بیمار در بیابان، کار خرابکاران بوده و بدنه وزارت بهداشت از اتهام مبراست.

محمدرضا رحیمی، معاون اول رییس جمهور امروز در نخستین اجلاس هیات امنای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: "برای اینکه یک وزارتخانه بیمارستان و رییس آن و وزیر آن را خراب کنند با بی‌اخلاقی برای ضربه زدن به وزیر چند بیمار را رها کرده‌اند، در حالی که این بیشترین آسیب به جمهوری اسلامی است که دشمنان آن این ضربه‌های غیر واقعی و ساختگی را می‌بینند. البته بنده تعجب کردم که چرا این موضوع پیگیری نشد و همین جا از وزیر می‌خواهم که تا آخر این موضوع را رها نکند."

رحیمی معتقد است عملکرد وزارت بهداشت واقعا ممتاز است: "اگر براساس مصالح کشور حرکت کنیم و اخلاق را سرلولحه قرار دهیم، باید دمار از روزگار سوء استفاده کنندگان در بیاوریم."

او همجنین درباره تحقیقات در علوم پزشکی گفت: "با بومی سازی تولید 15 نوع داروی جدید در کشور، 300 میلیارد تومان در کشور صرفه جویی شد که البته باید این میزان به 3 میلیارد دلار رسانده شود."

به گفته رحیمی ایران اکنون در زمینه داروسازی قدرت نخست منطقه است: "البته باید تا سال 1404 به سالمترین کشور منطقه تبدیل شویم."

او همچنین آماری اسمی از رسیدگی اورژانسی ارائه کرد که عمدتا در آمار مسوولان اورژانس بیان می شوند. به گفته او هم اکنون انتقال مجروحان ترافیکی در شهر 8 دقیقه و در جاده‌ها 14 دقیقه طول می‌کشد که این با استاندارد جهانی برابری می‌کند.

این درحالی است که شاهدان و مصدومان تصادفات رانندگی چیزی غیر از این را می بینند و تجربه می کنند. 

رحیمی آماری هم از تعداد دانشجویان علوم پزشکی داد: "در حال حاضر یک میلیون دانشجو توسط 40 هزار استاد در دانشگاه علوم پزشکی کشور مشغول به تحصیل هستند. درواقع از هر 21 نفر یک دانشجو در کشور وجود دارد."

معاون اول رییس جمهور با اشاره به تحصیل تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی در دانشگاه‌های خارج از کشور گفت: "باید راه را برای برگرداندن این دسته از دانشجویان باز کرد چرا که ارز زیادی از کشور خارج می‌شود."

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 156840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =