شهرداری تهران سالی ۱۰ هزار میلیارد تومان به بانک‌ها سود می‌دهد

فارس نوشت: رئیس شورای شهر تهران با اشاره به آخرین میزان بدهی‌های شهرداری گفت: سالانه ۱۰ هزار میلیارد تومان تنها باید برای پرداخت سود بانک‌ها هزینه شود.

مهدی چمران در صحن امروز شورای شهر پس از ارائه گزارش معاون مالی شهرداری تهران اظهارداشت: ما همه از جهش سرمایه گذاری در شهر تهران استقبال می کنیم چرا که میزان بدهی شهرداری تهران در حال حاضر بسیار زیاد است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای ورود و حضور ما به مدیریت شهری مطرح شد بدهی شهرداری بیش از ۶۵ هزار میلیارد تومان است، گفت: امروز ۷۳ هزار میلیارد تومان بدهی شهرداری احصا شده است و ممکن است اضافه هم بشود.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه بخش اعظمی از بدهی‌های شهرداری به بانک‌ها است، گفت: سالی ۱۰ هزار میلیارد تومان تنها باید برای پرداخت سود بانک ها هزینه شود و این کمر بودجه شهرداری را می شکند. 

 چمران افزود: ما وقتی در پایان دوره چهارم شهرداری را تحویل دادیم بر اساس حسابرسی رسمی که شده بود پانزده و نیم هزار میلیارد تومان بدهی داشتیم و این پرداخت نشده و سال به سال به آن اضافه شده تا امروز به بیش از  ۷۰ هزار میلیارد تومان رسیده و برای دوره جدید به ارث گذاشته شده است که این اداره دوره جدید را خیلی سخت می کند. 

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: هزینه ها  بالا رفته و در آمد ها کم شده است. البته به صورت ریالی درآمدها افزایش یافته و اما همه نیک می‌دانیم که ارزش ریالی امروز با سال ۹۶ و سال ۹۲ بسیار متفاوت است و ارزش واقعی درآمد ها به واسطه تورم کاهش داشته است. این هشدار هایی است که باید بدهیم و سختی هایی که شهرداری به خصوص در مدیریت بدهی‌ها و طلب‌ها دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: البته در بحث طلب شهرداری نیز باید گفت که باید این طلب ها احصا شود و زمانی که ما در مدیریت شهری بودیم و با جلساتی که با وزارت دارایی داشتیم میزان طلب شهرداری ۱۵ هزار میلیارد تومان احصا شده و امروز به ۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده که این طلب ها مربوط به عوارض ساختمان هایی است که توسط ادارات دولتی ساخته شده و عوارض را در طول سالیان ندادند،.

وی خاطرنشان کرد: چه خوب است وقتی دستگاه های دولتی بدهی های شهرداری را طلب می‌کنند در خصوص پرداخت طلب شهرداری نیز همینگونه رفتار کنند.

چمران یادآور شد: شرایط بحرانی وجود دارد ولی می‌توانیم از این شرایط عبور کنیم و  باید عبور کنیم تا برای کارهایی عمرانی مانند مترو،  حمل و نقل و ترافیک و پروژه هایی که نیمه کاره باقی مانده است، هزینه کنیم.

۴۷۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1568666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =