اهداء «جایزه‌ نادهی» به دانش‌آموزان نخبه‌ روستایی

مراسم اهدای «جایزه نادهی»، جایزه سالانه‌ی کودکان نخبه‌ی روستایی، ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۰ مصادف با روز کتاب و کتاب‌خوانی برگزار شد.

این مراسم با مدیریت شبکه‌ی کتابخانه‌ی کوچک مهربانی، به صورت آنلاین و همزمان در ۶ شهرستان مختلف کشور با حضور منتخبین، جمعی از اولیا و مدیران و مسئولان آموزش و پرورش مناطق برگزار شد و۱۳ دانش‌آموز منتخب جایزه دریافت کردند.

محسن کچوئی، بنیان‌گذار «جایزه نادهی» و بنیانگذار کتابخانه‌ی کوچک مهربانی در این مراسم درباره‌ی چگونگی شکل‌گیری این جایزه گفت: «جایزه‌ی نادهی، سال ۱۳۹۴، در روستای کوچک و دورافتاده‌ی بهانگر از توابع شهرستان داورزن، شکل گرفت و طی ۵ دوره به بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز منتخب روستایی جوایزی اهدا شد. امسال هم با همت و یاری کتابخانه‌ی کوچک مهربانی موفق به گسترش آن در سه استان مختلف شدیم.»
او در ادامه به اهداف برگزار کننده‌های این جایزه اشاره و عنوان کرد: «ما سهم خود را ادا می‌کنیم تا دانش‌آموزان مستعد روستایی با وجود مشکلات و کمبودهایی که دارند، انگیزه‌ی تلاش پیدا کنند. می‌خواهیم بدانند که برای ساختن آینده‌ای زیباتر، آماده‌ی همکاری و همیاری با آنها هستیم.»

دکتر سلیمانی، مدیرعامل مجموعه‌ی سرمایه‌گذاری نادهی و از حامیان این جایزه نیز درباره‌ی ضرورت حمایت نهادهای اقتصادی از پروژه‌های فرهنگی و سازمان‌های مردم نهاد که در روستاها فعالیت می‌کنند، سخن گفت.

در ادامه‌ی مراسم، جوایز دانش‌آموزان نخبه‌ی روستایی که سال گذشته در جشنواره‌های خوارزمی و جابربن حیان رتبه کسب کردند، اهدا شد.

ابتدا دانش‌آموزان روستاهای شهرستان سبزوار در خراسان رضوی با حضور معاون اداره آموزش و پرورش و مدیر انجمن اولیا و مربیان سبزوار جایزه‌ی خود را دریافت کردند.

سپس جوایز دانش‌آموزان شهرستان خانمیرزا از توابع لردگان در استان چهارمحال و بختیاری با حضور کوروش جهانی، رئیس اداره‌ی آموزش و پرورش خانمیرزا اهدا شد.

در شهرستان سامان از استان چهارمحال و بختیاری، معاون آموزش متوسطه‌ی شهرکرد و در شهرستان گندمان این استان، مجتبی نصیری، مدیر آموزش و پرورش گندمان جوایز دانش‌آموزان را اهدا کردند.

اهدای جوایز دانش‌آموزان در شهرستان لردگان نیز با حضور جهانبخش طهماسبی، مدیر آموزش و پرورش لردگان انجام شد.

آخرین بخش مراسم مربوط به اهدای جوایز شهرستان سیب و سوران در استان سیستان و بلوچستان بود که با حضور معاون پشتیبانی اداره آموزش و پرورش برگزار شد.

یادآور می‌شویم که برگزاری مراسم در سه استان مختلف به صورت همزمان و آنلاین، مرهون تلاش یک ماهه‌ی گروه کتابخانه‌ی کوچک مهربانی و حمایت و همراهی نمایندگان محلی و همچنین حسن اعتماد و همکاری مدیران و مسئولان ادارات آموزش و پرورش مناطق بود.

از خانم‌ها سحر خلیلیان، مریم سرلک و پریسا مهری‌نژاد در گروه کتابخانه‌ی کوچک مهربانی، آقای نوروزی در شهرستان خانمیرزا، خانم امیدی در اداره کل چهار محال و بختیاری، آقایان قنبری و امیری در لردگان، آقایان نصیری و امیری در گندمان و آقای  انور برفروشان در سیستان و بلوچستان برای همه‌ی تلاش‌هایشان سپاسگزاریم.

اهداء «جایزه‌ نادهی» به دانش‌آموزان نخبه‌ روستایی

اسامی دانش‌آموزان صاحب رتبه در رشته‌های مختلف که «جایزه‌ی نادهی» را نیز دریافت کردند به شرح زیر است:

نام نام خانوادگی

رشته

رتبه

روستا

شهرستان

استان

ابوالفضل دیانی

نوجوان خوارزمی محور پژوهش

سوم کشوری

صالحات

خانمیرزا

چهار محال و بختیاری

نرجس بابا میر

المپیاد زمین شناسی

سوم کشوری

باغ بهزاد

خانمیرزا

چهار محال و بختیاری

تینا قاسمی

پژوهش

اول منطقه اول استانی

کنرک

گندمان

چهار محال و بختیاری

فاطمه نوروزی چم جنگلی

عکس گیاهان دارویی

اول استان

چم جنگل

سامان

چهار محال و بختیاری

مریم طهماسبی 

خلاقیت و نو آوری و کارآفرینی

برگزیده کشوری

کهیان

لردگان

چهار محال و بختیاری

آناهیتا طهماسبی 

خلاقیت و نو آوری و کارآفرینی

برگزیده کشوری

مشکدوزان

لردگان

چهار محال و بختیاری

کوثر دولت آبادی

گرافیک

دوم استان

دولت آباد

سبزوار

خراسان

محدثه برغمدی

تصویرسازی دیجیتال

دوم استان

برغمد

سبزوار

خراسان

ریحانه استاد

گرافیک

دوم استان

قلعه نو دهزار

سبزوار

خراسان

مصطفی فسنقری

گرافیک

دوم استان

فسنقر

سبزوار

خراسان 

غزل مهری

برنامه نویسی

اول کشوری

مهر

سبزوار

خراسان 

علی باهوت زهی

ساخت حشره کش برقی

دوم استان

شکبند

سیب و سوران

سیستان و بلوچستان

محمد پورمند

جابربن حیان

رتبه سوم استانی

مرگوک

سیب و سوران

سیستان و بلوچستان

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1574575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =