پیشنهاد یک نماینده برای برخورد با تحریک کنندگان مهاجرت جوانان به خارج

فارس نوشت: نماینده مردم رشت در مجلس گفت: باید با کسانی که نخبگان را به رفتن از کشور ترغیب می‌کنند برخورد لازم صورت گیرد و بلاشک این افراد خائنین به کشور هستند.

جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت  با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار نخبگان علمی گفت: نخبگان هر کشور نجات‌دهنده اقتصاد، مدیریت و تولید هر کشور هستند. 

وی افزود: ذخیره استراتژیک هر کشور نیروی انسانی آن کشور است و سرگل نیروی انسانی هم نخبگان هستند و اگر امروز آمریکا و اروپا پیشرفتی داشته‌اند به خاطر این است که نخبگان کشورهای مختلف را جذب کرده‌اند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اینکه عده‌ای از افراد برای کار تحقیقات و ارتقای سطح علمی به خارج از کشور می‌روند باید زمینه لازم را فراهم کنیم تا به کشور بازگردند تا از توان و ظرفیت‌ آنها برای پیشرفت کشور استفاده شود.

باید با خائنینی که نخبگان را به مهاجرت از کشور ترغیب می‌کنند برخورد شود

کوچکی‌نژاد خاطرنشان کرد: عده‌ای که در داخل کشور نخبگان را برای رفتن از ایران تحریک می‌کنند و با ارائه تصویری سیاه از وضعیت کشور آنها را به خروج از ایران ترغیب می‌کنند خائن به کشور و نظام هستند و هیچ اعتقاد و دلبستگی به کشورشان ندارند.

وی افزود: کسی که به کشورش خودش اعتقاد، باور و دلبستگی داشته باشد قطعاً نیروی انسانی خود را به کشورهای دیگر نمی‌فرستد و در این مسیر گام برنمی‌دارد و سعی می‌کند تا با فراهم آوردن امکانات و حداقل با نصحیت نیروی انسانی خود را حفظ کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر کسانی ندانسته این اظهارنظر را می‌کنند و سعی دارند تا نخبگان ما را به خارج از کشور بفرستند باید هشدارهای لازم به آنها داده شود اما  اگر کسانی در این کشور اساتید و هیأت علمی هستند و از امکانات این کشور استفاده می‌کنند و علیه منافع کشور اقدام می‌کنند نخبگان را تحریک به رفتن از ایران می‌کنند بلاشک افراد خائنی هستند و باید با آنها برخورد لازم صورت گیرد.

23217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1575686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    55 0
    همین تو نخبه تو مملکت ماندی ،کفایت میکند پس نگران خروج مابقی نباشید
  • عباس IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    23 5
    کسانی که مانع ورود نخبگان ایرانی خارج کشور به داخل کشور می شوند خائن به نظام وکشور نیستند؟مسئولین معاونت آموزشی وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی دولت قبل قانونی تصویب کرده اند که دانشجویان نخبه ای که درخارج کشور تحصیل می کننداز ابتدای سال 2019 میلادی یعنی دی ماه 1397 حق انتقال به داخل کشور را ندارند بعد شما بدنبال ایجاد موانع برای فرار نخبگان به خارج از کشور هستید.اگر می توانید این قانون را ملغی کنید تا دانشجویان نخبه ایرانی بتوانند مهاجرت معکوس انجام دهند وبه کشور برگردند.
  • علی CH ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    53 0
    یعنی قراره با خودتون برخورد کنین؟ مجلس انقلابی شماره یک تحریک به مهاجرت است در حال حاضر
  • علي IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    41 0
    وقتي دولت و نظام ارزشي براي نخبه هاي دانشگاه قائل نيست و در مواقع استخدام ملاك تضاهر و رياكاري و شلوار پارچه اي و ريش و تسبيح مي شود . چرا نخبه هاي ما بايد بمانند . كدام تحريك ؟ چرا ذهن جامعه رو از حقيقت هاي ماجرا منحرف مي كنيم
  • reza TR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    34 0
    به زودی وضعیتی ایجاد میشه که نخبگان به جای فرار مغزها ، قاچاق مغزها ایجاد بشه و غیر قانونی از کشور فرار کنن !
  • علی IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    39 0
    باعث و بانی مهاجرت نخبگان و جوانان به خارج رو بین خودتون جستجو کنید با این رفتارهای دلسرد کنندتون. جوانان از نتیجه اعمال شماهاست که از ماندن در کشور دلسرد میشن و سودای رفتن به سرشون میزنه. خدا نابود کنه کسانی رو که مردم رو ناامید میکنن.
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    26 0
    شما جلوی رانت خوارها و فاسدین و فامیل بازها و صاحبان ژن های خوب را بگیر و محیط را برای فعالیت و پیشرفت جوان نخبه باز کن به شما قول می دم که کسی مهاجرت نمی کند. جوان ها در تنگنا قرار گرفته اند و آینده پیش رو را تیره و تار می بینند. یک جوان نخبه صبح که از خواب بیدار می شود باید فکر کند که امسال اجاره خانه ام چند برابر می شود و آیا من می توانم با این دستمزدها این مبلغ را پرداخت کنم؟ یک جوان نخبه می گوید یعنی من هم می تونم یک ماشین امن بخرم و با همسرم دو روز برم سفر. یک جوان نخبه از خودش می پرسد آیا مخارج خانواده ام را می توانم فراهم کنم و به بچه دار شدن و تشکیل یک خانواده واقعی امیدوار باشم و.... بنابر این نمی تواند به کار اصلی و مورد علاقه خودش بیندیشد و همواره یک کارمند معمولی می ماند و پیشرفت نمی کند. این جوان نباید مهاجرت کند؟ نیاز به تشویق نیست. قطعات پازل را جفت می کند و می رود. کشورهای خارجی هم با آغوش باز اینها را می پذیرند. چه کسی را می خواهید تنبیه کنید؟ باید خودتان را تنبیه کنید آقای نماینده
  • عرفان US ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    26 0
    با این بگیر و ببند مملکت و معیشت به این روز افتاده بهتر است الویت معیشت و رفاه را درک کنیم آیا میخواهیم مثل دانمارک ، نروژ ، ژاپن و... باشیم یا مثل کره شمالی ، کوبا ، ونزوئلا و... ؟
  • حمید IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    25 0
    عزیزم بانی و باعث مهاجرت نخبگان خود شما و سیستم شماست . این حرفها رو به کسانی بزنید که شما رو نشناسند . شما از خداتونه نخبگان مهاجرت کنند و فقط افرادی باقی بمونند که متاسفانه آگاهی لازم را ندارند و شما میتونید خودتون رو با نادرستی نماینده اونها جا بزنید . اتفاقا سیستم با مهاجرن نخبگان خیلی خیلی هم موافقه . اگر خواستید مستند تاریخی هم اراِئه کنم
  • علي IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    18 0
    امثال ايشون رو كه صادر كنيم به كشورهاي ديگه . نخبه هاي ما بر مي گردند