در آبان ماه چقدر تلفن همراه به کشور وارد شد؟

تلفن همراه با ۳۷۵ میلیون دلار، گندم با ۲۶۱ میلیون دلار، ذرت با ۱۸۷ میلیون دلار، برنج با ۸۳ میلیون دلار و دانه سویا با ۷۱ میلیون دلار به ترتیب پنج کالای اول وارداتی کشور در آبان ماه بوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی گمرک ایران،  سید روح اله لطیفی سخنگوی گمرک ایران گفت: در هشت ماه نخست امسال هشت میلیون و ۱۰۱ هزار تن کالای خارجی از مسیر ایران عبور کرده است، از این میزان یک میلیون و ۱۵۳ هزار تن آن در آبان ماه بوده است که رکوردی تازه در سه سال گذشته برای یک ماه را به ثبت رسانده، این در حالی است که کل ترانزیت خارجی در سال ۹۸ و ۹۹ به هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تن در هر سال رسیده بود.

وی در خصوص کارنامه تجارت خارجی در آبان ماه اظهار کرد: در این ماه ۱۱ میلیون و ۵۹۲ هزار تن کالا به ارزش هشت میلیارد و ۳۱۹ میلیون دلار تجارت انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۲۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.

طبق اعلام  سخنگوی گمرک؛ سهم صادرات کشور در مدت ۳۰ روز آبان ماه، هشت میلیون و ۵۵۷ هزار تن به ارزش چهار میلیارد و ۲۶ میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه از لحاظ ارزش ۱۶ درصد رشد داشته است.

 چین با خرید ۲ میلیون و ۴۴۳ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۳۸۹ میلیون دلار اولین مقصد صادراتی کالاهای ایرانی بوده است، عراق با یک میلیون و ۸۹۶ هزار تن به ارزش ۶۴۰ میلیون دلار، ترکیه با ۳۵۵ هزار تن به ارزش ۳۷۱ میلیون دلار، امارات با ۶۸۷ هزار تن کالا به ارزش ۳۴۵ میلیون دلار و افغانستان با ۲۶۷ هزار تن کالا به ارزش ۱۴۵ میلیون دلار در جایگاه‌های بعدی صادرات کشور قرار گرفتند.

گاز طبیعی مایع شده، متانول، پلی اتیلن، محصولات نیمه تمام از آهن، پروپان مایع شده، شمش آهن، اوره، قیر، کاتود، میله‌های آهنی یا فولادی، ۱۰ قلم کالای اول صادراتی کشور در این ماه بوده است.

 در آبان ماه سه میلیون و ۳۵ هزار تن کالا به ارزش چهار میلیارد و ۲۹۳ میلیون دلار وارد کشور شده است. امارات با فروش یک میلیون و ۱۴۹ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۴۸۱ میلیون دلار، چین با ۳۰۶ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۱۱۰ میلیون دلار، ترکیه با ۲۲۲ هزار تن به ارزش ۳۸۲ میلیون دلار، آلمان با ۳۷ هزار تن با ارزش ۱۶۸ میلیون دلار و سوییس با ۹۱ هزار تن به ارزش ۷۳ میلیون دلار، پنج تامین کننده اول کالاهای مورد نیاز کشور در این مدت بودند.

در آبان ماه چقدر تلفن همراه به کشور وارد شد؟

پنج کالای اول وارداتی کشور در آبان ماه

 تلفن همراه با ۳۷۵ میلیون دلار، گندم با ۲۶۱ میلیون دلار، ذرت با ۱۸۷ میلیون دلار، برنج با ۸۳ میلیون دلار و دانه سویا با ۷۱ میلیون دلار به ترتیب پنج کالای اول وارداتی کشور در آبان ماه بوده است.

در سه ماه اخیر رکوردهای خوبی در سه رویه گمرکی در تجارت خارجی ثبت شده است و همچنین در زمینه ترخیص کالا در شهریورماه با خروج ۵.۳ میلیون تن، رکورد واردات جابه‌جا شد، در مهرماه با صادرات پنج میلیارد و ۲۹۸ میلیون دلار رکورد صادرات شکسته شد و در آبان ماه با عبور یک میلیون و ۱۵۳ هزار تن کالای خارجی از کشور رکورد ترانزیت تغییر کرد.

بر اساس آخرین اعلام گمرک، کل تجارت خارجی کشور تا پایان آبان ماه ۱۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۶۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار بود که سهم صادرات ۸۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن به ارزش ۳۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار و سهم واردات ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۳۲ میلیارد دلار بوده است.

۲۲۳۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1578184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =