استاندار تهران: وقت کار نسنجیده نداریم

همشهری آنلاین نوشت: استاندار تهران در جلسه شورای اداری شهرستان شمیرانات حجت را بر مدیران این شهرستان تمام کرد و گفت: وقت کار نسنجیده نداریم و به هیچ وجه در برابر رخوت دستگاه های اجرایی به بهانه جابجایی های مدیریتی کوتاه نخواهیم آمد.

محسن منصوری باتاکید بر این که امروز کشور برای عبور از بحران ها نیازمند مدیریت علمی و همسویی مدیران با هم است ادامه داد: «جنس نیازهای مردم امروز تغییر کرده و ما باید خود را برای خدمت خالصانه به مردم آماده کنیم. تناقص در رفتار و گفتار مسئولان پذیرفته نیست. مدیران باید در این شرایط در سطح ساده ای از زندگی باشند. نمی توان دم از فقر و محرومیت مردم زد آنوقت در طبقه متمول جامعه زندگی کنیم . این شرایط مردم را نسبت به مسئولان بد گمان و بی اعتماد می کند. اشرافیت جایی در دولت سیزدهم ندارد و همه مدیران موظف به داشتن زندگی ساده و بی تجملات هستند.»

او در ادامه یادآور شد: «در دوره جدید دولت ما قصد اداره نظامی کشور را ندارد بلکه محور ماموریت‌هایمان در کشور اجتماعی است و حول این ماموریتها باید تمامی جوانب و مسائل و مشکلات پیش روی کشور را سنجیده و برای آن چاره اندیشی کرد این خط مشی در استان تهران هم الگوی کار ما قرار دارد.»

تخصیص ردیف اعتباری خاص به الودگی هوای تهران

او در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار همشهری محله در خصوص آلودگی تهران و برنامه مدیریت کلان استان تهران برای این معضل شهری پایتخت گفت: «برای حل معضل آلودگی هوای تهران به تخصیص ردیف بودجه ای خاص نیازمندیم که این موضوع قطعا در بودجه سال آینده اتفاق خواهد افتاد.»

استاندار تهران آلودگی هوای تهران را یکی از معضلات قدیمی این کلانشهر برشمرد و اظهار داشت: «برای حل مسئله آلودگی هوای تهران نیازند عزم ملی هستیم که خوشبختانه با ورود رئیس جمهور به این بخش نگرانی هایی که وجود داشت کمتر شد. در مرحله دوم نیازمند تعریف پروژه های بلند مدت برای حل معضل آلودگی هوای تهران هستیم و برای این کار از تجارب کشورهای دیگر استفاده خواهیم کرد.»

منصوری اظهار امیدواری کرد با اجرای دقیق قانون هوای پاک و مشارکت دستگاه های اجرایی در این امر شاهد کاهش مصائب الودگی هوا در پایتخت باشیم.

روستاهای محروم تهران نیازمند توجه بیشتر

استاندار تهران در ادامه سفر خود به شمیرانات در مراسم بهره برداری از پروژه گازرسانی به آخرین روستای محروم از نعمت گاز این شهرستان شرکت کرد. او در این مراسم با تاکید بر ضرورت توجه به روستاهای محروم استان تهران بر ضرورت توجه به این مناطق تاکید کرد و گفت: کسی باور نمی کند ما در تهران روستاهایی داریم که با گذشت ۴۰ سال از انقلاب از زیرساختهای رفاهی و خدماتی بسیاری محروم باشند.»

منصوری ادامه داد: «توجه به مناطق محروم تهران باید در اولویت کاری دستگاه های حمایتی و خدمات رسان باشد تا موجبات رضایتمند مردم ساکن در این مناطق را فراهم اوریم.»

روستای پس قلعه به عنوان شمالی ترین روستای شهرستان شمیرانات اخرین روستای این شهرستان است که از نعمت گاز بهره مند شد. این روستا با ۲۵۰ نفر جمعیت هنوز فاقد مدرسه، جاده دسترسی و مرکز بهداشت و درمان است.

21215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1579332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =