چرا داریوش مصطفوی پای ثابت تاوان دادن های فوتبال ایران است؟

داریوش مصطفوی به رسانه ملی رفته و گفته حذف تیم‌های استقلال و پرسپولیس تقصیر دولت‌هاست. این حرف درستی است اما همه واقعیت نیست.

داریوش مصطفوی راست می‌گوید. حسن روحانی و دولتش مثل احمدی‌نژاد و دولتش، مثل خاتمی و دولتش و اصلا مرحوم هاشمی و دولتش که بدعت بودجه دولتی را برای استقلال و پرسپولیس گذاشتند در حذف امروز این تیم‌ها از آسیا مقصرند.

مقصرند مثل حضرات مجلس‌نشین فعلی که نام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را در بودجه می‌آورند، مثل همین دولت فعلی که هنوز نقشه راهی برای این دو تیم ندارد و مدیران منتخبش نتوانستند ۵ آیتم باشگاه‌داری حرفه‌ای را رعایت کنند تا امروز از آسیا حذف شده باشند.

اما آنچه داریوش مصطفوی صادقانه به مردم نمی‌گوید این است که چرا دو ماه قبل مردم را سر کار گذاشت و گفت تائید مشروط؟ او که خوب می‌دانست این تیم‌ها پرونده‌های مالی باز دارند و نتوانستند پول امثال خواکین وکالدرون را بدهند یا رضایت‌شان را بگیرند.

او که می‌دانست باقی برگه‌های اسناد ارسالی هم واقعی نیست، چرا به مردم دروغ گفت؟ چرا امضای فدراسیون فوتبال ایران را بی‌اعتبار کرد و چرا باعث شد پرونده ایران برای جعل سند به کمیته انضباطی برود تا جریمه شویم؟

از این بزرگوار باید پرسید شما همانی نبودید که در دهه هشتاد با مدیریت پرسپولیس فاجعه بدهی‌های پرداخت‌نشده را به بار آوردید و چالش این تیم شدید؟

شما همان مسئولی نیستید که گفتید فیفا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و فوتبال ملی‌مان را بعد از جام جهانی ۲۰۰۶ تعلیق کردید؟ اشتباه فاحش شما دربرخورد با برانکو نبود که باعث غرامت میلیون دلاری‌مان به مربی کروات وکسر پاداش های جام جهانی شد؟

تمام افتخارتان این است که مدام بگویید من به هاوه لانژ فرش دادم و اوکارت زردهای کریم باقری و یک یار دیگر ایران را در مسیر جام جهانی ۹۸بخشید. آن وقت‌ها رسانه‌ها این‌قدر گسترش نداشت و خیلی از ما هم نمی‌دانستیم فیفا در مرحله حذفی، کارت‌های زرد مراحل گروهی را می‌بخشد.

امروز اما سال‌هاست که راز این عبارت دروغ‌تان درباره دادن رشوه هم برملا شده است اما همچنان تنها افتخارتان بالیدن به  همین رشوه دادن هاست!

بگذریم که مدیران وقت ورزش ایران در دهه هفتاد تنها یک حقیقت را فهمیدند. اینکه یکی مثل شما را خلع ید کنند و اینگونه تیم نفسی کشید و رفت به جام جهانی. یادتان هست که از مالزی به بعد حق نزدیک شدن به تیم ملی رانداشتید؟

آقای مصطفوی مدیران دولتی مقصرند، چون نگاه ابزاری و امنیتی به ورزش دارند اما گناه بزرگترشان این است که سال‌هاست فریب امثال شما را می‌خورند. شمایی که هر جا فوتبال ایران غرامت می‌دهد، نام‌تان چون ستاره‌ای بر آسمانش می‌درخشد!

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1586077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    6 0
    دمت گرم آقا فرهاد عشوندی.
  • احمد صمدی لرگانی IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    5 0
    سلام بخدا عالی گفتی عین واقعیت بود در خصوص این ادم پلشت
  • غلام نخست IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    5 0
    ای رحمت ب پدر و مادرتو شیر پاکی ک خوردی و همینطور خبرانلاین ورزشی ک این متن رو گذاشت . خصوصا اونجا ک میگه بزرگترین افتخارتون رشوه دادن ک اونم معلوم شد ی دروغ بوده چون طبق قوانین کارت زرد دور گروهی در مرحله حذفی دیلیت میشه
  • محمد فرج الهی IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    4 0
    دمت گرم عالی بود