مذاکرات لغو تحریم‌ها وارد دوره تنفس شد/ باقری دوشنبه به وین بازمی‌گردد

ایرنا نوشت: مذاکرات وین که با محور رفع تحریم‌ها جریان دارد به دلیل تعطیلات پایان سال نو میلادی تا دوشنبه (۱۳ دی) وارد دوره تنفس شد.

علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران پس از دیدار با نمایندگان سه کشور اروپایی و انریکه مورا معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا راهی فرودگاه شد.

وی پیش از عزیمت به تهران به خبرنگاران مقابل هتل کوبورگ محل برگزاری جلسات گفت که دوشنبه برای ادامه گفت‌وگوها باز می‌گردد.

در همین حال انریکه مورا قرار است تا ساعاتی دیگر خبرنگاران را در جریان آخرین وضعیت مذاکرات قرار دهد. البته اتحادیه اروپا تاکید کرده که اظهارات وی به صورت آف‌درکورد و غیرمطبوعاتی خواهد بود.

هشتمین دور مذاکرات وین دوشنبه گذشته با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام آغاز شده است و گفت‌وگوها با تمرکز بر موضوع رفع تحریم‌ها ادامه دارد. قریب به اتفاق هیات ها بر لزوم تداوم گفت‌وگوها تا رسیدن به توافق نهایی برای احیای توافقات سال ۹۴ تاکید دارند.

این درحالیست که با کاهش اختلافات طرف‌ها، امید برای دست‌یابی به توافق نهایی در این دور از مذاکرات به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

دیشب اعضای گروه ۱+۴ و آمریکا در وین تشکیل جلسه داده و آخرین وضعیت مذاکرات را مورد بررسی قرار دادند. میخائیل اولیانوف مذاکره کننده ارشد روسیه با انتشار پیامی در توئیتر نوشت که همه شرکت کنندگان با ابراز خشنودی، روند مثبت و فضای عملی مذاکرات جاری را مورد توجه قرار دادند.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که اگر طرف‌های مقابل، مذاکراتی را که در این مرحله شروع شده است با حسن نیت ادامه بدهند، دست یافتن به یک توافق خوب برای همه طرف‌ها شدنی است و می‌توانیم این هدف را محقق کنیم.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1587709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    0 0
    توافقی نخواهدشدخودمونو گول نزنیم برجام شده فیلم کمدی برای ملت کارگردانامریکاست بازیگران اروپا روسیه چین تماشاگرش ملت ایران بدبخته