اعلمی‌فریمان: دورنمای مثبتی در داخل از مذاکرات وین وجود ندارد

یک کارشناس مسائل آمریکا در گفتگویی به خبرآنلاین با تاکید بر اینکه شکست مذاکرات فضای جنگ را بر کشور حاکم می کند گفت: در داخل کشور دورنمایی از نتایج مذاکرات وجود ندارد و فضا مبهم است.

به گزارش خبرآنلاین، هادی اعلمی فریمان در گفتگویی در کلاب هاوس خبرآنلاین گفت: مواضعی که از سوی آمریکایی های مطرح می شود خوش بینانه نیست و بیشتر خوش بینی را در ایران و روسیه می بینیم. دو طرف اصلی یعنی ایران و آمریکا زبان یکدیگر را متوجه نمی شوند و به هم اعتمادی ندارند. یک مساله ای که بدان اشاره می کنم این است که اتمی شدن نمی تواند به ایران کمکی کند و ما در مباحثی شاهد مطرح شدن این موضوع هستیم. معتقدم که این امر با ادیان ابراهیمی که بر صلح و دوستی تاکید دارند سازگاری ندارد.

وی ادامه داد: موضوع دیگر آنکه اخیرا مصاحبه ای از اقای مرندی خواندم که شکست مذاکرات و ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت را بی اهمیت جلوه دادند. به هر حال به نتیجه نرسیدن دیپلماسی می تواند فضای جنگ را حاکم کند. در مجموع معتقدم که در داخل کشور نیز دورنمایی از نتایج مذاکرات وجود ندارد و فضا مبهم است. در داخل نیز شاهد آن هستیم که مردم به صبر توصیه می شوند و می گویند مشکلات در آینده نزدیک حل خواهد شد.

وی در پایان گفت: امیدوارم که در دور هشتم شاهد علائم مثبت و امیدوار کننده از مذاکرات باشیم اما به طور شخصی چندان خوش بین نیستم.

بیشتر بخوانید:
حسینی: روس‌ها با زیرکی نقش میانجی را در مذاکرات وین گرفتند
طباطبایی: صبر اروپایی‌ها در قبال برجام کمتر شده/ به سیگنالی مهم در دور هشتم نیازمندیم

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1588541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    1 0
    مطمئنم توافق هم شود هیچ تاثیری در معیشت و زندگی مردم ایجاد نخواهد شد.
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    1 0
    ماچهل سال است که درهمه زمینه ها درجنگ هستیم باانهایی که به خوبی میدانند چه می خواهند نابودی کشوری به نام ایران به هرشکلی که باشد اما این وسط درخیلی زمینه هاشکست خوردیم ویکی ازدلایلش این است که فراموش کردیم دروسط معرکه جنگ هستیم