استاندار البرز: ساماندهی بافت‌های فرسوده البرز در گرو مشارکت مردم و مسئولان است

استاندار البرز از دستگاه‌های مربوطه به‌ویژه شهرداری خواست در ساماندهی بافت‌های ناکارآمد شهری به جد وارد عمل شوند چراکه گذر زمان و بروز حوادث احتمالی ممکن است هزینه هنگفتی به مردم و شهر وارد کند.

به گزارش خبرآنلاین از البرز؛ «مجتبی عبداللهی» در جلسه مشترک با انبوه‌سازان دارای تجربه در محلات ناکارآمد شهری و معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه باید مشوق مردم و سازندگان مسکن در احیای بافت‌های فرسوده باشیم، افزود: البرز 2 هزار هکتار بافت فرسوده دارد که باید ساماندهی و احیا شود.

عبداللهی گفت: دفاتر تسهیلگری باید خانه به خانه و محله به محله با مردم وارد گفتگو شوند و اهالی ساکن در بافت‌های ناکارآمد شهری را از ضرورت ساماندهی و احیای منازل آگاه کند.

وی افزود: شورای اسلامی شهر به‌ویژه در کلانشهر کرج باید مصوبه‌ای در خصوص اعطای پروانه ساخت رایگان در این مناطق داشته باشد.

وی با بیان اینکه لازم است مردم ساکن در بافت‌های فرسوده و سازندگان را وارد عمل کنیم، افزود: سازمان نظام مهندسی در راستای همراهی و حمایت از این امر طرح و برنامه ارائه دهد و تخفیف‌های ویژه در نظر بگیرد و شهرداری نیز صدور پایان کار در این مناطق را تسریع نماید.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1596916

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =